Titkok az új családi Suzukiról

Mit tud a Baleno? - Interjú a főmérnökkel

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.09.16. 16.00

A Frankfurti Autószalonon interjút kértünk az új Suzuki Baleno fejlesztőcsapatát vezető főmérnöktől. Ito Kunihiko válaszol.

A közelmúltban több cikkben is foglalkoztunk az új Suzuki Balenóval. Ebben az anyagban közöltük az első tapasztalatokat a kocsiba beülve. Mivel ez az autó sok magyar családnak is alternatíva lehet, ha jó lesz az ára, részletesebben is feldolgoztuk. A Frankfurti Autószalon alkalmából interjút kértünk az autó fejlesztőcsapatát vezető főmérnöktől. Ito Kunihiko úr hazájában két belpiacos kisautót, kei cart használ és két keréken is aktív egy GSX-R nyergében. A főmérnök a Suzuki-stand interjúszobájában válaszolt a Balenóval kapcsolatos kérdéseinkre.

Ito Kunihiko főmérnökként irányította a könnyű és takarékos Baleno fejlesztését. Balján tolmácsa, a kép jobb szélén a szerző

Ito úr, miért tértek vissza a Baleno névhez?

Az olasz nyelvben ez a szó villámot jelent. Reméljük, hogy az autó villámként villan meg a piacon is a kiskategóriában.

Milyen műszaki alapokra épül a Baleno?

Új technikára épül, ehhez a típushoz fejlesztettük ki az ötödik generációs padlólemezt. Erre az architektúrára Celerio és Swift méretű autókat is gyárthatunk a jövőben.

3995 milliméteres hosszával akkor, mint a jól fejlett kisautók, például a Corsa vagy az i10. Vannak ennél mutatósabb autói is a Suzukinak

Miért volt szükség új alapokra?

A fogyasztás mérséklése és a súlycsökkentés érdekében. A Baleno nagyjából 100 kilóval könnyebb a Swiftnél, amit csak strukturális fejlesztésekkel lehetett elérni. Másképp oldottuk meg az autó vázszerkezetét, az intelligensebb konstrukció révén lett könnyebb.

Milyen autók épülhetnek az új technikára?

Japán miniautók, a kei carok, továbbá az A és B kategóriájú modellek, de a kompakt kategóriába tartozó autó is építhető rá. (A szegmens: pl. Panda, i10, Celerio, B: 208, Polo, Corsa. – a szerk.)

Várhatóan áprilisban lesz kapható hazánkban a Baleno. Családi autónak is kellően tágas

Mekkora súlyt takarítottak meg az új megoldásokkal?

A teljes karosszériát véve 50 kilogrammot sikerült megspórolni.

Mennyi az autó alaktényezője?

Nem adhatjuk ki ezt az adatot, de ez a márka eddigi legjobb légellenállású ötajtós autója.

Akkor közelítsük meg úgy, hogy 0,30 alatt vagy felett van?

Nem megy 0,30 alá, de közel van az említett értékhez.

Olcsó hatást kelt a műszerfal, a minőségérzet nem jó

Hazánkban viszonylag sok kombi és lépcsőshátú fut az első generációból. Lesz utóduk ezeknek a modelleknek?

Nem tervezzük további karosszériaváltozatok gyártását.

Az autó megkapja a kéthengeres dízelmotort?

Nem szerepel terveinkben dízelmotoros változat, benzines és hibrid lesz.

Jó ideje alkoholmentes koktélokat komponál a cateringcég a Suzuki modellekhez. A Baleno-koktél rostos almalét, kókuszt és banánt tartalmaz. Nekem ízlett

Mekkora a tervezett darabszám?

Globális adatok közlésére nem vagyok jogosult, de az európai piacon 35 000 Baleno értékesítését tervezzük.

Ito úr, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

  • kellervin

    Ito úr, tervezeik a jövőben kielégíteni az európai vásárlói igényeket?
    Nem.
    Ito úr, köszönjük a beszélgetést!

  • pernye

    Egyet érték kellervinnel.
    A gyártó régió piacán lehet, hogy kompakt, de Európában mégiscsak kisautó. Nálunk a Swift utódjaként lenne légjogosultsága, de mellette szerintem értelmetlen. Ráadásul érzésem szerint drága is lesz, ahogyan a nem európai gyártású Kizashi is az volt. Ne legyen igazam, de hazánkban nem jósolok neki nagy jövőt. A Suzuki múltjában egyébként előfordultak már érthetetlen modell-párhuzamosságok, pl. a Wagon-R+ és az Ignis esetében. Úgy látszik, a Suzuki még mindig nem képes az európai kategóriáknak megfelelően gondolkodni, és kitart a “lehetetlen” méretű autók gyártása mellett. Bár lehet, hogy szegény szenilis Osamu bácsi távozásával ez változni fog.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.