Titkok az új családi Suzukiról

Mit tud a Baleno? - Interjú a főmérnökkel

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.09.16. 16.00

A Frankfurti Autószalonon interjút kértünk az új Suzuki Baleno fejlesztőcsapatát vezető főmérnöktől. Ito Kunihiko válaszol.

A közelmúltban több cikkben is foglalkoztunk az új Suzuki Balenóval. Ebben az anyagban közöltük az első tapasztalatokat a kocsiba beülve. Mivel ez az autó sok magyar családnak is alternatíva lehet, ha jó lesz az ára, részletesebben is feldolgoztuk. A Frankfurti Autószalon alkalmából interjút kértünk az autó fejlesztőcsapatát vezető főmérnöktől. Ito Kunihiko úr hazájában két belpiacos kisautót, kei cart használ és két keréken is aktív egy GSX-R nyergében. A főmérnök a Suzuki-stand interjúszobájában válaszolt a Balenóval kapcsolatos kérdéseinkre.

Ito Kunihiko főmérnökként irányította a könnyű és takarékos Baleno fejlesztését. Balján tolmácsa, a kép jobb szélén a szerző

Ito úr, miért tértek vissza a Baleno névhez?

Az olasz nyelvben ez a szó villámot jelent. Reméljük, hogy az autó villámként villan meg a piacon is a kiskategóriában.

Milyen műszaki alapokra épül a Baleno?

Új technikára épül, ehhez a típushoz fejlesztettük ki az ötödik generációs padlólemezt. Erre az architektúrára Celerio és Swift méretű autókat is gyárthatunk a jövőben.

3995 milliméteres hosszával akkor, mint a jól fejlett kisautók, például a Corsa vagy az i10. Vannak ennél mutatósabb autói is a Suzukinak

Miért volt szükség új alapokra?

A fogyasztás mérséklése és a súlycsökkentés érdekében. A Baleno nagyjából 100 kilóval könnyebb a Swiftnél, amit csak strukturális fejlesztésekkel lehetett elérni. Másképp oldottuk meg az autó vázszerkezetét, az intelligensebb konstrukció révén lett könnyebb.

Milyen autók épülhetnek az új technikára?

Japán miniautók, a kei carok, továbbá az A és B kategóriájú modellek, de a kompakt kategóriába tartozó autó is építhető rá. (A szegmens: pl. Panda, i10, Celerio, B: 208, Polo, Corsa. – a szerk.)

Várhatóan áprilisban lesz kapható hazánkban a Baleno. Családi autónak is kellően tágas

Mekkora súlyt takarítottak meg az új megoldásokkal?

A teljes karosszériát véve 50 kilogrammot sikerült megspórolni.

Mennyi az autó alaktényezője?

Nem adhatjuk ki ezt az adatot, de ez a márka eddigi legjobb légellenállású ötajtós autója.

Akkor közelítsük meg úgy, hogy 0,30 alatt vagy felett van?

Nem megy 0,30 alá, de közel van az említett értékhez.

Olcsó hatást kelt a műszerfal, a minőségérzet nem jó

Hazánkban viszonylag sok kombi és lépcsőshátú fut az első generációból. Lesz utóduk ezeknek a modelleknek?

Nem tervezzük további karosszériaváltozatok gyártását.

Az autó megkapja a kéthengeres dízelmotort?

Nem szerepel terveinkben dízelmotoros változat, benzines és hibrid lesz.

Jó ideje alkoholmentes koktélokat komponál a cateringcég a Suzuki modellekhez. A Baleno-koktél rostos almalét, kókuszt és banánt tartalmaz. Nekem ízlett

Mekkora a tervezett darabszám?

Globális adatok közlésére nem vagyok jogosult, de az európai piacon 35 000 Baleno értékesítését tervezzük.

Ito úr, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

  • kellervin

    Ito úr, tervezeik a jövőben kielégíteni az európai vásárlói igényeket?
    Nem.
    Ito úr, köszönjük a beszélgetést!

  • pernye

    Egyet érték kellervinnel.
    A gyártó régió piacán lehet, hogy kompakt, de Európában mégiscsak kisautó. Nálunk a Swift utódjaként lenne légjogosultsága, de mellette szerintem értelmetlen. Ráadásul érzésem szerint drága is lesz, ahogyan a nem európai gyártású Kizashi is az volt. Ne legyen igazam, de hazánkban nem jósolok neki nagy jövőt. A Suzuki múltjában egyébként előfordultak már érthetetlen modell-párhuzamosságok, pl. a Wagon-R+ és az Ignis esetében. Úgy látszik, a Suzuki még mindig nem képes az európai kategóriáknak megfelelően gondolkodni, és kitart a “lehetetlen” méretű autók gyártása mellett. Bár lehet, hogy szegény szenilis Osamu bácsi távozásával ez változni fog.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszarezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.