Tajvani-német koprodukciós Tesla-gyilkos

Thunder Power

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.09.16. 10.15

Elképesztő ambícióval jön Európába az új elektromos sportlimuzin. És egy praktikus vászontáskát is ránk tukmáltak a standon, még most is értetlenül forgatom a kezemben.

Na, ez tuti kínai – ezzel a felkiáltással álltunk meg szélütötten a Thunder Power standjánál, amikor megláttuk ezt a csodálatos gépet. Igazából csak a hecc kedvéért mentünk beljebb, és a stand hátuljában újabb csodát láttunk: egy pályagép-szerű prototípus állt, akkora szárnnyal, amelyet csak Pikes Peak-versenyautókon szokás látni.

Az információs pult mögött egy első pillantásra kínainak tűnő fiatalember álldogállt, készségesen válaszolt kérdéseimre, és hamar kiderült, hogy a kocsi nem kínai, sőt, nem egy vicc, hanem egy olyan autó, amelyet 2017-ben tervez piacra dobni Európában a gyártó, hogy megszorongassa vele a Tesla Model S-t. Ha az európaiaknak tetszik, a következő állomás Kína, ahol a villanyautók piaca ugyancsak szárnyalni kezdett az utóbbi pár évben.

A csaknem öt méter hosszú limuzin futurisztikus formája a milánói Zagatónál készült. A technikát meg nem nevezett német cég készítette a víztükrön csobbanó kavicsot idéző hűtőmaszk mögé, a finanszírozást pedig egy tajvani vállalat intézi.

A Thunder Power (milyen jó név ez egy némán suhanó elektromos autónak: a Mennydörgés Ereje) a Tesla S-nél nagyobb hatótávot ígér, a két teljesítményszinten kapható (vagy legalábbis ígért) elektromos hajtáslánc erősebbik változata a Teslát erő tekintetében is lekörözi:

Csaknem öt méter hosszú, három méter a tengelytáv

2017 már nagyon közel van, ehhez képest a kocsi utastere még nem igazán tűnik sorozatgyártásra érettnek. Sok fa és bőr, sok egyedi kézi munka kellett ahhoz, hogy ez a kiállított prototípus ilyen jól mutasson, de nem tűnik realitásnak, hogy ebben a minőségben és ezzel a drága technikával a Thunder Power tényleg beférjen a Tesla indulóára, 65 ezer euró alá. Márpedig állítólag ez a cél.

A gyártó a kiállított kocsi állítólag flexibilis gyártási rendszerére alapozva már most ígér egy szabadidő-autót, kompakt és crossover modelleket a közeljövőben – bár a kedves fiatalember azt mondta, egyelőre az sem dőlt még el, hol készülnek majd a kocsik.

Az elektromos szedán pályaautós tanulmány-változata


Ebből a szögből még tulajdonképpen nem is rossz, látni benne az olasz fantáziát


Érdekes az övcsat elhelyezése az üléspárnában

Hát, nem tudom. 30%-ban tűnik komolynak a projekt, 70%-ban pedig inkább egy befektetőcsalogató vállalkozásnak, amelybe beugorva azért van esély egy Quaestor-szintű hozam elérésére is középtávon. Mi mindenesetre drukkolunk neki, bár reméljük, hogy ezt az orrot azért átgondolják még egyszer, mielőtt a Thunder Power az utakra kerül.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.