Nekivetkőzött a Lamborghini Huracán

Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.16. 11.00

Vászontetőt kapott a Huracán, a változások azonban jóval mélyebbre hatóak, mint egy egyszerű tetőcsere.

Amennyivel jobb autó a Huracán a Gallardónál, annál jobb Spydert készített belőle a Lamborghini, gondolhatnánk, pedig ez nem így van: a gyár által elmondottak alapján kozmikus léptékűek a változások. A Huracán Spyder karosszériája például 40 százalékkal merevebb, mint a szintén nyitott Gallardo roadsteré volt, a leszorítóerő pedig 50 százalékkal nőtt. Az autóiparban nem sportszerű persze összehasonlítani két olyan autót, amelyek kilenc év különbséggel jöttek a világra, jól mutatják azonban ezek a számok, hogy mire számíthat a vevő.

Ha a relevánsabb összehasonlításnál maradunk, a Huracán kupéhoz képest elhanyagolhatók a változások. Az autó ugyanolyan hosszú (4459 mm) és széles (1924 mm), viszont magasabb (1165 helyett 1180 mm). Tömege legalább egy mázsával nagyobb ugyan, mint a fémtetős modellé, ám még így is 3,4 mp alatt gyorsul százra (kupé: 3,2 mp), a végsebesség 325 helyett 324 km/óra.

A vászontető 17 mp alatt nyitható vagy zárható, akár 50 km/óra sebességnél. A hátsó szélvédő tetőállástól függetlenül leengedhető vagy felemelhető, szélfogóként éppúgy használható, mint a motorhangot felerősítő zajterelőként. Az oldalirányú turbulenciákat két, kézzel felszerelhető szélfogó fojtja el.

A tető vonala zárt állapotában sem követi a kupéét, annak ellenére, hogy a mozgatás során előbújik a vászontető fedeléből két uszonyszerűség.

A hajtáslánc nem változott, a 610 lóerős, V10-es szívómotort közvetlen és szívótorok-befecskendezés kombinációja táplálja. A váltó hétfokozatú dupla kuplungos, az autó tömegének 57 százaléka terheli a hátsó tengelyt, ahogy a kupénál.

A kormányon elhelyezett kezelőszervről háromféle állásban (utca/sport/verseny) módosítható a hajtáslánc és az ESP viselkedése, opcióként változó áttételű kormány és adaptív lengéscsillapítás is kérhető. Alapáras a karbon-kerámia fékrendszer, tetszőleges színre fényezett féknyergekkel.

A Spyder első példányait jövőre vehetik át az ügyfelek, a nettó vételár 186 450 euró, azaz 58 millió Ft.

Kommentek

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.