Minden, amit tudni akarsz az új Suzukiról

Újra Baleno: bevillant a kis-nagy Suzuki

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.09.16. 09.00

Frankfurtban megnéztük közelről az új Suzuki Balenót. Az új ötajtós nagy csomagtartójával és belső terével két kategória határán mozog.

Visszatér a Suzuki Baleno. Az 1990-es évek második felében gyártott modellt a szerencsétlen külsejű Liana váltotta le 2001 után. Frankfurtban az első találkozás alapján a Baleno második generációja is valahová a kiskocsik fölé és a kompakt autók alá sorolható be.

Meglepően tágas

Beszállva ezen az autón is látni, hogy a Suzukit nem nagyon érdekli a minőségérzet. Egyszerű, olcsónak ható anyagokkal találkozunk. Van ellenben hét col átmérőjű érintőképernyő a műszerfal közepén a multimédia és a navigáció kezelésére. A Mirror Link funkcióval az okostelefonon futó programokat az autó képernyőjéről használhatjuk. Itt jelenik meg az energiaáramlás ábrája a hibrid változatban.

Elsőre kényelmesnek tűnt az ülés és az üléshelyzet is jó. A kormányt tengelyirányban is lehet állítani, nemcsak fel és le. Ami igazán meglepett az autóban, az a térkínálat. A Balenóban hátul 190 centis magassággal minden további nélkül elfért a lábam a saját magamnak beállított első ülés mögött. A fejtér is tisztességes, míg a belső szélesség két utasnak elegendő kényelmesen.

High-tech: adaptív tempomat

Látszik a 3995 milliméteres autón, hogy a zsúfolt Japánban értenek a térkihasználáshoz. A csomagtartó 355 literes, ami a legnagyobb a kiskategóriában, megelőzve a Škoda Fabiát és a Hyundai i20-at.
 

A kormányon megtalálni az adaptív tempomat gombjait. Az automatikus távolságtartással az autó a forgalommal együtt gyorsít vagy lassít a tempomattal beállított sebességig. A rendszer a Vitarában már piacon van. A berendezés milliméteres hullámhosszú radarral pásztázza az utat. A high-tech megoldások közé tartozik a ráfutásgátlás is, amely akadályt érzékelve először a vezetőt riasztja, és ha ő nem reagál, automatikusan fékez.

Félhibrid és turbómotor

Amióta a Smart elkezdte mikrohibridnek nevezni a sima stop-start rendszerrel ellátott fortwót, érdemes kétszer rákérdezni, mit is tud az adott mild hibrid. A Suzuki rendszerében 2,3 kW, nagyjából négy lóerőt ad le a villamos gép, egy önindító generátor.
 

Maximum 50 Nm nyomatékával képes kicsit besegíteni az autó gyorsításába, gázelvételkor és fékezéskor áramot termel vissza. Az SVHS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) az 1,2 literes négyhengerest egészíti ki. Teljesítményadata megegyezik a nem SVHS modellével, 90 lóerő. A hibrid változat lítium-ion akkumulátorral készül, amely a visszatáplálással járó gyakori töltést jobban viseli az ólomakkuknál.

A motorkínálatban a Swiftből ismert ezerkettes mellett ott lesz az új fejlesztésű Boosterjet motor. Az egyliteres, háromhengeres benzines turbófeltöltéssel és közvetlen benzinbefecskendezéssel működik. 112 lóerős 5500-on, maximális nyomatéka 170 Nm 2000 és 3500-as fordulatszám között.

Európában a turbós háromhengeres új a Suzukinál, de a japán belpiacra gyártott, maximum 660 köbcentis miniautókban már évtizedes tapasztalat halmozódott fel hasonló motorkonstrukciókkal. Ha már Japán: japán autóktól finomabban kapcsolható váltóhoz szoktunk annál, amivel a frankfurti standon kiállított kocsiban találkoztunk.

Jövő tavasszal

Fogyasztási és menetteljesítmény-adatokat még nem adott meg a gyár. A félhibrid nem hivatalos szén-dioxid-kibocsátása 93 g/kilométer, ami 4,1 l/100 kilométer körüli fogyasztásnak felel meg.

Frankfurtban a cég belkereskedelmi szakembereitől azt tudtuk meg, hogy Magyarországra a 2016. februári gyártásból érkezik a Baleno, tehát nagyjából jövő április táján jelenhet meg hazánkban. Áráról még nincs semmilyen adatunk. A kocsi árpozícióját rontja az indiai gyártás, amivel vámköltség rakódik a modellre. Mivel a modell a Swift fölé és az S-Cross alá sorol be a kínálatba, ára is a két modell között lehet.

Az alábbiakban pedig interjút közlünk az autót tervező mérnökcsoport vezetőjével, akivel a Frankfurti Autószalonon beszélgettünk. Ito Kunihiko hazájában két belpiacos kisautót, kei cart használ és két keréken is aktív egy GSX-R nyergében.

Miért tértek vissza ehhez a névhez?

Az olasz nyelvben ez a szó villámot jelent. Reméljük, hogy az autó villámként villan meg a piacon is.

Milyen műszaki alapokra épül a Baleno?

Új technikára épül, ehhez a típushoz fejlesztettük ki az ötödik generációs padlólemezt. Erre az architektúrára Celerio és Swift méretű autókat is gyárthatunk a jövőben.

Miért volt szükség új alapokra?

A fogyasztás mérséklése és a súlycsökkentés érdekében. A Baleno nagyjából 100 kilóval könnyebb a Swiftnél, amit csak strukturális fejlesztésekkel lehetett elérni. Másképp oldottuk meg az autó vázszerkezetét, az intelligensebb konstrukció révén lett könnyebb.

Mekkora a tervezett darabszám?

Globális adatok közlésére nem vagyok jogosult, de az európai piacon 35 000 Baleno értékesítését tervezzük.

Hazánkban viszonylag sok kombi és lépcsőshátú fut az első generációból. Lesz utóduk ezeknek a modelleknek?

Nem tervezzük további karosszériaváltozatok gyártását.

Az autó megkapja a vadonatúj kéthengeres dízelmotort?

Nem szerepel terveinkben dízelmotoros változat, benzines és hibrid lesz a Balenóból.

Ito úr, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.