Visszatér a Suzuki Baleno. Az 1990-es évek második felében gyártott modellt a szerencsétlen külsejű Liana váltotta le 2001 után. Frankfurtban az első találkozás alapján a Baleno második generációja is valahová a kiskocsik fölé és a kompakt autók alá sorolható be.

Meglepően tágas

Beszállva ezen az autón is látni, hogy a Suzukit nem nagyon érdekli a minőségérzet. Egyszerű, olcsónak ható anyagokkal találkozunk. Van ellenben hét col átmérőjű érintőképernyő a műszerfal közepén a multimédia és a navigáció kezelésére. A Mirror Link funkcióval az okostelefonon futó programokat az autó képernyőjéről használhatjuk. Itt jelenik meg az energiaáramlás ábrája a hibrid változatban.

355 literes a csomagtér, ami a legnagyobb a kisautók között. Ennek ellenére a hátsó lábtér is óriási a kategóriatársakat ismerve

Elsőre kényelmesnek tűnt az ülés és az üléshelyzet is jó. A kormányt tengelyirányban is lehet állítani, nemcsak fel és le. Ami igazán meglepett az autóban, az a térkínálat. A Balenóban hátul 190 centis magassággal minden további nélkül elfért a lábam a saját magamnak beállított első ülés mögött. A fejtér is tisztességes, míg a belső szélesség két utasnak elegendő kényelmesen.

High-tech: adaptív tempomat

Látszik a 3995 milliméteres autón, hogy a zsúfolt Japánban értenek a térkihasználáshoz. A csomagtartó 355 literes, ami a legnagyobb a kiskategóriában, megelőzve a Škoda Fabiát és a Hyundai i20-at.
 

7 coll az érintőképernyő átmérője. A hibridverzióban itt látszik az energiaáramlás is

A kormányon megtalálni az adaptív tempomat gombjait. Az automatikus távolságtartással az autó a forgalommal együtt gyorsít vagy lassít a tempomattal beállított sebességig. A rendszer a Vitarában már piacon van. A berendezés milliméteres hullámhosszú radarral pásztázza az utat. A high-tech megoldások közé tartozik a ráfutásgátlás is, amely akadályt érzékelve először a vezetőt riasztja, és ha ő nem reagál, automatikusan fékez.

Félhibrid és turbómotor

Amióta a Smart elkezdte mikrohibridnek nevezni a sima stop-start rendszerrel ellátott fortwót, érdemes kétszer rákérdezni, mit is tud az adott mild hibrid. A Suzuki rendszerében 2,3 kW, nagyjából négy lóerőt ad le a villamos gép, egy önindító generátor.
 

1,2 literes szívómotor lesz 90 lóerővel vagy ugyanez a blokk egyszerű hibridhajtással kiegészítve. A harmadik motor a 112 lóerős, turbós egyliteres

Maximum 50 Nm nyomatékával képes kicsit besegíteni az autó gyorsításába, gázelvételkor és fékezéskor áramot termel vissza. Az SVHS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) az 1,2 literes négyhengerest egészíti ki. Teljesítményadata megegyezik a nem SVHS modellével, 90 lóerő. A hibrid változat lítium-ion akkumulátorral készül, amely a visszatáplálással járó gyakori töltést jobban viseli az ólomakkuknál.

A motorkínálatban a Swiftből ismert ezerkettes mellett ott lesz az új fejlesztésű Boosterjet motor. Az egyliteres, háromhengeres benzines turbófeltöltéssel és közvetlen benzinbefecskendezéssel működik. 112 lóerős 5500-on, maximális nyomatéka 170 Nm 2000 és 3500-as fordulatszám között.

Új padlólemezre épül a Baleno. Körülbelül egy mázsával könnyebb a Swiftnél, ami 920 kg körüli súlyt ígér az alapmodellnél

Európában a turbós háromhengeres új a Suzukinál, de a japán belpiacra gyártott, maximum 660 köbcentis miniautókban már évtizedes tapasztalat halmozódott fel hasonló motorkonstrukciókkal. Ha már Japán: japán autóktól finomabban kapcsolható váltóhoz szoktunk annál, amivel a frankfurti standon kiállított kocsiban találkoztunk.

Jövő tavasszal

Fogyasztási és menetteljesítmény-adatokat még nem adott meg a gyár. A félhibrid nem hivatalos szén-dioxid-kibocsátása 93 g/kilométer, ami 4,1 l/100 kilométer körüli fogyasztásnak felel meg.

LCD-kijelzős automatikus légkondicionáló dobja fel az polcsónak ható utasteret

Frankfurtban a cég belkereskedelmi szakembereitől azt tudtuk meg, hogy Magyarországra a 2016. februári gyártásból érkezik a Baleno, tehát nagyjából jövő április táján jelenhet meg hazánkban. Áráról még nincs semmilyen adatunk. A kocsi árpozícióját rontja az indiai gyártás, amivel vámköltség rakódik a modellre. Mivel a modell a Swift fölé és az S-Cross alá sorol be a kínálatba, ára is a két modell között lehet.

Az alábbiakban pedig interjút közlünk az autót tervező mérnökcsoport vezetőjével, akivel a Frankfurti Autószalonon beszélgettünk. Ito Kunihiko hazájában két belpiacos kisautót, kei cart használ és két keréken is aktív egy GSX-R nyergében.

Miért tértek vissza ehhez a névhez?

Az olasz nyelvben ez a szó villámot jelent. Reméljük, hogy az autó villámként villan meg a piacon is.

Milyen műszaki alapokra épül a Baleno?

Új technikára épül, ehhez a típushoz fejlesztettük ki az ötödik generációs padlólemezt. Erre az architektúrára Celerio és Swift méretű autókat is gyárthatunk a jövőben.

Ito Kunihiko főmérnökként irányította a könnyű és takarékos Baleno fejlesztését. Középen tolmácsa ül, aki maga is fejlesztőmérnök, háttal a szerző

Miért volt szükség új alapokra?

A fogyasztás mérséklése és a súlycsökkentés érdekében. A Baleno nagyjából 100 kilóval könnyebb a Swiftnél, amit csak strukturális fejlesztésekkel lehetett elérni. Másképp oldottuk meg az autó vázszerkezetét, az intelligensebb konstrukció révén lett könnyebb.

Mekkora a tervezett darabszám?

Globális adatok közlésére nem vagyok jogosult, de az európai piacon 35 000 Baleno értékesítését tervezzük.

Hazánkban viszonylag sok kombi és lépcsőshátú fut az első generációból. Lesz utóduk ezeknek a modelleknek?

Nem tervezzük további karosszériaváltozatok gyártását.

Az autó megkapja a vadonatúj kéthengeres dízelmotort?

Nem szerepel terveinkben dízelmotoros változat, benzines és hibrid lesz a Balenóból.

Ito úr, köszönjük a beszélgetést!