A Renault egyelőre nagyon szűkszavú az új Mégane-nal kapcsolatban. A tegnap délután kilőtt sajtóközleményben sincs sokkal több adat a Golf-kategória új harcosáról, mint amit már Svékus Gergő hírszerkesztő kollégánk tegnap tolmácsolt a Vezess olvasóinak.

Viszont, ha nem is tudjuk, mennyibe kerül majd és milyen felszereltségi szinteken árulják az új alsó-középkategóriás Renault-t, itt Frankfurtban legalább beülhettünk egy kicsit az autóba. Hát, nem csalódtunk, se pozitívan, se negatívan. A modell erősségei és fogyatékosságai tovább élnek a negyedik generációs Mégane-ban is:

Az új vonalakkal friss, divatos, de összességében konfliktuskerülő megjelenést kapott a kocsi. Ha a kacsaseggű második generációra vagy a most kifutó kupé csodás profiljára gondolunk, az új generáció egy nyugis és mindenki számára szép, bár senki számára nem lélegzetelállító autó, karekterében hasonló mondjuk az aktuális 308-as Peugeot-hoz, vagy a konszerntárs Nissan Pulsarhoz. A front a Talisman, Espace nyomdokait követi, és persze hatalmas az embléma az orron, amin a Clio óta már nem lepődünk meg egy-egy új Renault esetében.

Néhány érdekes adat, két konkurens ötajtós tükrében
Csomagtér térfogata: 384 l (VW Golf 7: 380, Peugeot 308: 385 l)
Pótkerék nélkül: 434 l
Ledöntött üléstámlákkal: 1700 l (Golf: 1558, Pulsar: 1395 l)
H./m.: 4359/1447 mm (Golf: 4255/1452, Pulsar: 4387/1520 mm)
Tengelytáv: 2669 mm (Golf: 2637, Pulsar: 2700 mm)


Az új Renault Mégane az Espace-ból már ismert, de kevésbé kifinomult módon a szellőzők közé illesztett, 8,7 col átmérőjű, függőlegesen tájolt érintőképernyőjével hoz újdonságot az alsó-középkategóriába. Aki megörült az elsőként a Tesla S-ben (mára pedig a Volvo XC90-ben és persze az Espace-ban is) látható integrált tabletnek, most kapta meg a maga autóját a kompakt mezőnyben. Szintén újdonság a kompakt autók között a teljesen digitális, TFT-műszeregység. Hogy ez jó vagy rossz, ízlés kérdése eldönteni, mindenesetre a Renault megoldása nem olyan kényszeredett, mint amit a Jaguarokban (XE, XJ) vagy néhány elsietett BMW-ben (5GT) láttunk, az osztott kijelző-egység a kormány mögött esztétikus, szépen harmonizál a műszerfal formáival, színei is élénkek.


Megjelent még számos friss elektronikus szolgáltatás a kocsiban, de az adaptív lengéscsillapítás már az Astra H óta nem újdonság (bár pont az Opel nem rakta be ezt az extrát a legújabb Astra modellbe), a LED-es fényszórót a Seat Leon hozta el a kategóriába, a követőradar, automatikus vészfékezés és társai pedig már-már a teljes kategóriára kötelező alapelvárás manapság, még az új, fél kategóriával kisebb Suzuki Balenóba is bekerültek ezek a rendszerek. A négykerék-kormányzás opciója viszont nagyon is izgalmasan hangzik, reméljük, mielőbb kipróbálhatjuk egy tesztautóban élesben is a Lagunában már megismert rendszert.

A kézzel-fenékkel érzékelhető egyéb paraméterek, az anyagminőség, az ergonómia, a helykínálat, minden-minden közepes. A Mégane átlagos helykínálatú modell, nincsenek extrém értékei, ha a Renault nem akar veszíteni pozíciójából, továbbra is a márka stratégiájára jellemző kedvező áron kell majd kínálnia az új modellt.

Úgy tudjuk, maradnak a jól bevált motorok is, a 280 lóerősre ígért RS érkeztéig a legerősebb, legizgalmasabb a GT lesz, sejtésünk szerint a kétliteres turbó visszafogottabb, 200-210 lóerős változatával.