Beültünk az új Renault Mégane-ba

Frankfurti Mégane-ok, 2015

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.09.16. 15.00

A Renault óriási érintőképernyővel, frissebb formatervvel és változatlanul közepes minőséggel folytatja a harcot a legfontosabb európai kategóriában.

A Renault egyelőre nagyon szűkszavú az új Mégane-nal kapcsolatban. A tegnap délután kilőtt sajtóközleményben sincs sokkal több adat a Golf-kategória új harcosáról, mint amit már Svékus Gergő hírszerkesztő kollégánk tegnap tolmácsolt a Vezess olvasóinak.

Viszont, ha nem is tudjuk, mennyibe kerül majd és milyen felszereltségi szinteken árulják az új alsó-középkategóriás Renault-t, itt Frankfurtban legalább beülhettünk egy kicsit az autóba. Hát, nem csalódtunk, se pozitívan, se negatívan. A modell erősségei és fogyatékosságai tovább élnek a negyedik generációs Mégane-ban is:

Az új vonalakkal friss, divatos, de összességében konfliktuskerülő megjelenést kapott a kocsi. Ha a kacsaseggű második generációra vagy a most kifutó kupé csodás profiljára gondolunk, az új generáció egy nyugis és mindenki számára szép, bár senki számára nem lélegzetelállító autó, karekterében hasonló mondjuk az aktuális 308-as Peugeot-hoz, vagy a konszerntárs Nissan Pulsarhoz. A front a Talisman, Espace nyomdokait követi, és persze hatalmas az embléma az orron, amin a Clio óta már nem lepődünk meg egy-egy új Renault esetében.

Néhány érdekes adat, két konkurens ötajtós tükrében
Csomagtér térfogata: 384 l (VW Golf 7: 380, Peugeot 308: 385 l)
Pótkerék nélkül: 434 l
Ledöntött üléstámlákkal: 1700 l (Golf: 1558, Pulsar: 1395 l)
H./m.: 4359/1447 mm (Golf: 4255/1452, Pulsar: 4387/1520 mm)
Tengelytáv: 2669 mm (Golf: 2637, Pulsar: 2700 mm)


Az új Renault Mégane az Espace-ból már ismert, de kevésbé kifinomult módon a szellőzők közé illesztett, 8,7 col átmérőjű, függőlegesen tájolt érintőképernyőjével hoz újdonságot az alsó-középkategóriába. Aki megörült az elsőként a Tesla S-ben (mára pedig a Volvo XC90-ben és persze az Espace-ban is) látható integrált tabletnek, most kapta meg a maga autóját a kompakt mezőnyben. Szintén újdonság a kompakt autók között a teljesen digitális, TFT-műszeregység. Hogy ez jó vagy rossz, ízlés kérdése eldönteni, mindenesetre a Renault megoldása nem olyan kényszeredett, mint amit a Jaguarokban (XE, XJ) vagy néhány elsietett BMW-ben (5GT) láttunk, az osztott kijelző-egység a kormány mögött esztétikus, szépen harmonizál a műszerfal formáival, színei is élénkek.


Megjelent még számos friss elektronikus szolgáltatás a kocsiban, de az adaptív lengéscsillapítás már az Astra H óta nem újdonság (bár pont az Opel nem rakta be ezt az extrát a legújabb Astra modellbe), a LED-es fényszórót a Seat Leon hozta el a kategóriába, a követőradar, automatikus vészfékezés és társai pedig már-már a teljes kategóriára kötelező alapelvárás manapság, még az új, fél kategóriával kisebb Suzuki Balenóba is bekerültek ezek a rendszerek. A négykerék-kormányzás opciója viszont nagyon is izgalmasan hangzik, reméljük, mielőbb kipróbálhatjuk egy tesztautóban élesben is a Lagunában már megismert rendszert.

A kézzel-fenékkel érzékelhető egyéb paraméterek, az anyagminőség, az ergonómia, a helykínálat, minden-minden közepes. A Mégane átlagos helykínálatú modell, nincsenek extrém értékei, ha a Renault nem akar veszíteni pozíciójából, továbbra is a márka stratégiájára jellemző kedvező áron kell majd kínálnia az új modellt.

Úgy tudjuk, maradnak a jól bevált motorok is, a 280 lóerősre ígért RS érkeztéig a legerősebb, legizgalmasabb a GT lesz, sejtésünk szerint a kétliteres turbó visszafogottabb, 200-210 lóerős változatával.

Kommentek

  • laboda77

    Uramisten :) Ezzel a hodály konzollal,baromira elcsúfították szinte az egész kocsi belterét.

  • oszkopeter

    “Ha oroszlán lenne az orrán, Peugeot-nak is simán elmenne…”

    Aki ezt írta annak komoly gond lehet a látásával… Ha az aktuális 308-ast nézem, akkor az kívül-belül sokkal igényesebb, egységesebb dizájnt képvisel és már a képekről is lerí hogy más minőségi kategória. Nissan vagy Hyundai / Kia emblémát sokkal inkább rá tudok képzelni.

  • Bandi77

    Hát ez a videó meg a hozzáállás a kocsihoz az egyszerűen szánalmas volt. Látható, hogy a Renault mostanában nem csúsztatott minden újságírónak elég pénzt a zsebébe, hogy jót is tudjon mondani mert az új modelljei anélkül is jól fogynak. A legszebb a szövegben az volt, hogy a nyiszorgós dolgokról volt szó mikor álló helyzetben ülnek egy kocsiban. Egyszerűen elképesztő. A 308-as megjegyzést is nehéz értelmezni mert egy csepp hasonlóság sincs a két kocsi között a négy keréken kívül. Ha az érintőképernyőt nem tudjuk kezelni az nem az autó hibája. Biztos rosszul van integrálva a műszerfalba (mintha kézzel faragottan mikor az extra közeli képeken ebből nem látszik semmi teljesen normális az integrálás) de a prémiummárkák mikor rárakják csak úgy a műszerfal tetejére mint az utángyártott navikat az persze fantasztikus. Már most tudja,hogy szidni fogja a menürendszert mert sok a funkció. Kár, hogy nem vette észre, hogy sokmindenhez (pl hőfokszabályzás meg néhány funkció) külön gomb van ellentétben a 308 assal ahol mindent az érintőképernyőn kell vezérelni. Tehát biztos nem lesz jó. Szóval lehet verni továbbra is a “prémium” új Astrara, mert tele van fényes ratyi műanyaggal, meg a kiváló minőségű focusra amelyik szintén tele van prémium anyaggal :).Nagyon érdekes, hogy a Totalcar helyszíni tudósítói nem ezt állapították meg. Az előttem szólókhoz meg csak annyit, hogy a 308-asnak biztos fantasztikus az anyagminősége de európába a kutyának sem kell még az év autója cím ellenére sem. Ebben az új gagyi megane nagy valószínűséggel felül fogja múlni. Főleg azért mert legalább van 1-2 olyan műszaki megoldás amivel kiemelkedik az egész kategóriából.

  • szazso

    Sztem meg nem kell komolyan venni Rácz Úr írásait, no meg a vezess.hu-t sem. Ha az objektivitás veszem alapul, akkor tessék megnézni, hogy az elmúlt 8-10 napban mennyit foglalkoztak az új Astrával és hova magasztalták. (korábban így volt a Golf-al is.) Persze ebben a cikkben sem maradhat el ennek a két konszernnek a féldicsőítése.
    Az egész cikk egy “messziről összedobott”, konkrétumokat erősen mellőző, a Megane-t -sztem- nem korrektül ábrázoló cikk.

  • Kanyaró Malvin

    A legfelháborodottabb emberek valószínűleg Renault-szalonban dolgoznak vagy vettek újonnan Renault-t és ezért fújolnak. Rácz Tamás ült az autóban, ahogy a konkurensekben is, ami nagy előny a véleményalkotásban. Nem kell vele egyetérteni.

    Én nem ismerem az autót, de a cikkből az jött le, hogy a Mégane egy átlagos kompakt autó. Tudja azt, amit elvárhatunk, újításként van benne digitális műszerfal, de tulajként félnék, hogy mennyi lesz azt cserélni. Passatban dettó. Ha marad a kedvező ára, akkor jó vétel lesz, mert átlagosat nyújt,átlag alatti áron. De attól még nem valószínű, hogy megszorítja a Golf VII-et. A K Astrát nem tudom, mert abban sem ültem még.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.