Tisztára megkomolyodott a VW kis SUV-ja

Volkswagen Tiguan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 07.15

Soha nem volt különösebben játékos karakter, de a második generációs VW Tiguan kifejezetten szikár arcot öltött.

A lágyság gyanúját is elhárítja magáról a Volkswagen Tiguan második generációja: az autót csupa éles vonal határolja, komolysága megkérdőjelezhetetlen. A szikár vonalak jól leplezik, hogy az autó nagyobb elődjénél: hosszában hat, széltében három centit nőtt. Ugyanakkor a magassága 33 mm-rel csökkent, tömege pedig motortól függően 50 kilóval, vagy még többel.

Az autó arányai is változtak, hiszen a tengelytáv 77 mm-rel nőtt meg: a 2681 mm bőséges helyet biztosít az MQB padlólemezen nyugvó autó utasainak: hátul csaknem 3 centivel nagyobb a térdhely. A legszebb azonban, hogy a várakozásoknak megfelelően orvosolták a csomagtér problémáját: az eddigi 470 helyett immár 615 literes az üreg, ami több mint elegendő a motyó elhelyezésére.

A Tiguan műszaki tartalma ugyanúgy kerüli a meglepetéseket, mint a dizájn: nyolc benzin- és dízelmotor, 125-240 lóerős teljesítmény, első- vagy összkerékhajtás áll rendelkezésre. Utóbbi a Golf VII-ben is alkalmazott, ötödik generációs Haldex rendszer, tehát kemény terepre továbbra sem illik vinni a Tiguant. Ennek ellenére a 4×4-es verziók hasmagasságát 11 mm-rel megnövelték, az összkerékhajtás négyféle üzemmódban (közúti, havas, terep és egyéni) konfigurálható, opcióként pedig továbbra is elérhető az offroadcsomag, módosított lökhárítókkal, megnövelt terepszögekkel. A megengedett legnagyobb vontatható tömeg akár 2,5 tonna is lehet.

A kényelmi és biztonsági felszereltség megegyezik a Golfnál rendelhető opciókkal, és természetesen optikaituning-csomag is kérhető (R-Line; galériánkban a fehér autó), 20 colos kerekekkel, légterelőkkel, egyedi kárpitokkal és dekorelemekkel.

A hétszemélyes, nyújtott tengelytávú verzió 2016 végén érkezik, európai forgalmazása egyelőre nem biztos.

Van viszont létjogosultsága annak a konnektoros hibrid verziónak, amelyet egyelőre csak tanulmányként mutatott be a Volkswagen. A Tiguan GTE Concept nem indít forradalmat, viszont legalább sejthető, hogy hamarosan gyártásba kerülhet: a szokásos 1,4 TSI blokkra épülő rendszer összteljesítménye 218 lóerő, elektromos hatótávolsága 50 km.

Az egyetlen extra ötlet a tetőn elhelyezett napelemcsomag, amellyel megnyújthatók az emissziómentes kilométerek. A típus átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,9 liter/100 km, álló helyzetből 8,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A modellről rengeteg fotót találsz az alábbi képre kattintva.

Tisztára megkomolyodott a VW kis SUV-ja 1

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.