Tesla-verő villanyszörny a Porschétól

Porsche Mission E tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 06.15

Félezer kilométer egy feltöltéssel, 3,5 másodperc alatt százon: a Porsche elektromos szedán-tanulmánya a villanyautózás jelenlegi csúcsát képviseli.

Még 2020 előtt piacra léphet a Porsche elektromos luxuslimuzinja, hogy lecsípjen néhány szemet a Tesla Model S által világszerte leszüretelt fürtökből. Nincs okunk kételkedni abban, hogy valahogy így fog kinézni.

A Mission E egyértelműen a Panamera merész újragondolása, amely hagyományos belső égésű motorokkal is megállná a helyét. De mennyivel izgalmasabb az eszmefuttatás így, hogy 800 voltos (!) elektromos hajtásláncot álmodtak a szögletes lemezek alá!

A 13 centiméteres szabad hasmagasság, a felhajtóerőt mérséklő aerodinamika, az elöl 21, hátul 22 colos kerekek, no meg a mély tömegközéppont a szimpla gyorsítási képességen túlmutató, sportos menetdinamikát sejtet: a Porsche szerint 8 percnél rövidebb idő alatt körbemenne a Nordschleifén a Mission E.

A Porsche persze nemcsak a négykerék-hajtású, négykerék-kormányzású, két villanymotoros, több mint 600 LE összteljesítményű hajtásláncot álmodta meg (a két erőforrás közeli rokona az idei La Mans-győztes hibrid versenyautókban dolgozó villanymotoroknak), amely 12 mp alatt gyorsul 200-ra, a féltávot pedig 3,5 másodperc alatt éri el, hiszen tudják, hogy a villanyautózás életképességének nem ez, hanem a gyors utántöltés lehetősége a kulcsa.

Ezért kifejlesztettek egy gyorstöltő rendszert, amely 15 perc alatt 80 százalékos töltöttséget ér el – ez 400 kilométeres hatótávolságot ígér, amivel már lehet mit kezdeni. Ha nem sietünk, a 800 voltos gyorstöltő helyett választhatjuk a manapság szokásos, 400 voltos nem-olyan-gyors töltőket vagy a kényelmes és komótos indukciós energiaátvitelt, azaz a kábelek nélküli töltést.

Az utastérben négy különálló, vékony és könnyű ülést találunk, a padló teljesen sík, akárcsak a kezelőfelületek, amelyeken egyáltalán nem találni hagyományos kapcsolókat, gombokat. A kezelőszervek terén egyébként is merészet álmodott a Porsche: az egyes funkciók kiválasztásához elég rájuk pillantanunk, és a szemmozgást követő optikai rendszer rögtön ahhoz a menüponthoz rendeli hozzá a kormányon elhelyezett, univerzális kezelőszerveket. A megjelenítés követi a vezető függőleges és vízszintes elhelyezkedését, így akár magas, akár alacsony valaki, a kijelzőket mindig optimális pozícióban látja.

A Mission E holografikus kivetítőt is kapott, a külső tükröket pedig kamerák helyettesítik; ezek képe a szélvédő két alsó sarkában jelenik meg.

Kommentek

  • apaarpi

    Most ez komolyan van akinek újdonság??????

  • Hawaii-

    “12 mp alatt gyorsul 200-ra, a féltávot pedig 3,5 másodperc alatt éri el”
    Ezt a mondatot újra kellene gondolni, mert nyilván nem dupla akkora távon éri el a 200-at, mint a 100-at.

  • szaboata

    Ögyes.Ez menti majd meg a világot a környezeti csődtől.Szerintetek is?:D
    Jedlik Ányos,annak idején,1828-ban nem gondolta volna,hogy találmánya idáig jut el.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.