Még 2020 előtt piacra léphet a Porsche elektromos luxuslimuzinja, hogy lecsípjen néhány szemet a Tesla Model S által világszerte leszüretelt fürtökből. Nincs okunk kételkedni abban, hogy valahogy így fog kinézni.

A Mission E egyértelműen a Panamera merész újragondolása, amely hagyományos belső égésű motorokkal is megállná a helyét. De mennyivel izgalmasabb az eszmefuttatás így, hogy 800 voltos (!) elektromos hajtásláncot álmodtak a szögletes lemezek alá!

A 13 centiméteres szabad hasmagasság, a felhajtóerőt mérséklő aerodinamika, az elöl 21, hátul 22 colos kerekek, no meg a mély tömegközéppont a szimpla gyorsítási képességen túlmutató, sportos menetdinamikát sejtet: a Porsche szerint 8 percnél rövidebb idő alatt körbemenne a Nordschleifén a Mission E.

A Porsche persze nemcsak a négykerék-hajtású, négykerék-kormányzású, két villanymotoros, több mint 600 LE összteljesítményű hajtásláncot álmodta meg (a két erőforrás közeli rokona az idei La Mans-győztes hibrid versenyautókban dolgozó villanymotoroknak), amely 12 mp alatt gyorsul 200-ra, a féltávot pedig 3,5 másodperc alatt éri el, hiszen tudják, hogy a villanyautózás életképességének nem ez, hanem a gyors utántöltés lehetősége a kulcsa.

Ezért kifejlesztettek egy gyorstöltő rendszert, amely 15 perc alatt 80 százalékos töltöttséget ér el – ez 400 kilométeres hatótávolságot ígér, amivel már lehet mit kezdeni. Ha nem sietünk, a 800 voltos gyorstöltő helyett választhatjuk a manapság szokásos, 400 voltos nem-olyan-gyors töltőket vagy a kényelmes és komótos indukciós energiaátvitelt, azaz a kábelek nélküli töltést.

Az utastérben négy különálló, vékony és könnyű ülést találunk, a padló teljesen sík, akárcsak a kezelőfelületek, amelyeken egyáltalán nem találni hagyományos kapcsolókat, gombokat. A kezelőszervek terén egyébként is merészet álmodott a Porsche: az egyes funkciók kiválasztásához elég rájuk pillantanunk, és a szemmozgást követő optikai rendszer rögtön ahhoz a menüponthoz rendeli hozzá a kormányon elhelyezett, univerzális kezelőszerveket. A megjelenítés követi a vezető függőleges és vízszintes elhelyezkedését, így akár magas, akár alacsony valaki, a kijelzőket mindig optimális pozícióban látja.

A Mission E holografikus kivetítőt is kapott, a külső tükröket pedig kamerák helyettesítik; ezek képe a szélvédő két alsó sarkában jelenik meg.