Tesla-verő villanyszörny a Porschétól

Porsche Mission E tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 06.15

Félezer kilométer egy feltöltéssel, 3,5 másodperc alatt százon: a Porsche elektromos szedán-tanulmánya a villanyautózás jelenlegi csúcsát képviseli.

Még 2020 előtt piacra léphet a Porsche elektromos luxuslimuzinja, hogy lecsípjen néhány szemet a Tesla Model S által világszerte leszüretelt fürtökből. Nincs okunk kételkedni abban, hogy valahogy így fog kinézni.

A Mission E egyértelműen a Panamera merész újragondolása, amely hagyományos belső égésű motorokkal is megállná a helyét. De mennyivel izgalmasabb az eszmefuttatás így, hogy 800 voltos (!) elektromos hajtásláncot álmodtak a szögletes lemezek alá!

A 13 centiméteres szabad hasmagasság, a felhajtóerőt mérséklő aerodinamika, az elöl 21, hátul 22 colos kerekek, no meg a mély tömegközéppont a szimpla gyorsítási képességen túlmutató, sportos menetdinamikát sejtet: a Porsche szerint 8 percnél rövidebb idő alatt körbemenne a Nordschleifén a Mission E.

A Porsche persze nemcsak a négykerék-hajtású, négykerék-kormányzású, két villanymotoros, több mint 600 LE összteljesítményű hajtásláncot álmodta meg (a két erőforrás közeli rokona az idei La Mans-győztes hibrid versenyautókban dolgozó villanymotoroknak), amely 12 mp alatt gyorsul 200-ra, a féltávot pedig 3,5 másodperc alatt éri el, hiszen tudják, hogy a villanyautózás életképességének nem ez, hanem a gyors utántöltés lehetősége a kulcsa.

Ezért kifejlesztettek egy gyorstöltő rendszert, amely 15 perc alatt 80 százalékos töltöttséget ér el – ez 400 kilométeres hatótávolságot ígér, amivel már lehet mit kezdeni. Ha nem sietünk, a 800 voltos gyorstöltő helyett választhatjuk a manapság szokásos, 400 voltos nem-olyan-gyors töltőket vagy a kényelmes és komótos indukciós energiaátvitelt, azaz a kábelek nélküli töltést.

Az utastérben négy különálló, vékony és könnyű ülést találunk, a padló teljesen sík, akárcsak a kezelőfelületek, amelyeken egyáltalán nem találni hagyományos kapcsolókat, gombokat. A kezelőszervek terén egyébként is merészet álmodott a Porsche: az egyes funkciók kiválasztásához elég rájuk pillantanunk, és a szemmozgást követő optikai rendszer rögtön ahhoz a menüponthoz rendeli hozzá a kormányon elhelyezett, univerzális kezelőszerveket. A megjelenítés követi a vezető függőleges és vízszintes elhelyezkedését, így akár magas, akár alacsony valaki, a kijelzőket mindig optimális pozícióban látja.

A Mission E holografikus kivetítőt is kapott, a külső tükröket pedig kamerák helyettesítik; ezek képe a szélvédő két alsó sarkában jelenik meg.

Kommentek

  • apaarpi

    Most ez komolyan van akinek újdonság??????

  • Hawaii-

    “12 mp alatt gyorsul 200-ra, a féltávot pedig 3,5 másodperc alatt éri el”
    Ezt a mondatot újra kellene gondolni, mert nyilván nem dupla akkora távon éri el a 200-at, mint a 100-at.

  • szaboata

    Ögyes.Ez menti majd meg a világot a környezeti csődtől.Szerintetek is?:D
    Jedlik Ányos,annak idején,1828-ban nem gondolta volna,hogy találmánya idáig jut el.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.