Luxusautóból versenyautó: BMW M6 GT3…

..és vissza

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 12.00

Közel 120 millió forintba kerül a BMW új versenyautója, az M6 GT3. Szénszálas műanyag teszi könnyűvé és V8-as turbómotor erőssé. Rajongóknak lesz utcai variáns.

Ha látvánnyal lehetne futamot nyerni a motorsportban, akkor a BMW M6 GT3 jó esélyekkel indulna. A BMW M6 versenyváltozata ugyanis igen durván néz ki, az eleve hosszú, lapos, széles, tehát cseppet sem filigrán kasztnit kiszélesítették és spoilerekkel egészítették ki. Nagyon agresszívnek néz ki, de ennél lényegesebb, hogy a karosszéria és az alváz légellenállását szélcsatornában optimalizálták.

Köszönhetően a szénszál-erősítésű műanyagból készült gyűrődési zónáknak és karosszériaelemeknek, a BMW M6 GT3 kevesebb mint 1300 kilogrammot nyom a mérlegen. Motorteljesítményéről egyelőre hallgat a bajor gyártó, de annyi bizonyos, hogy az utcai modellhez hasonlóan 4,5 V8-as turbómotor mozgatja, több mint 500 lóerőt mozgósítva. Ugyanakkor érdekesség, hogy a jobb súlyelosztás érdekében a szekvenciális versenyváltót a hátsó tengelyre szerelték.
 
A 2010 óta futó BMW Z4 GT3 versenyautó utódjának szánt modell nettó ára 379 000 euró (118,7 millió forint). 2015 májusában lehetett először látni a BMW M6 GT3-at, azóta több sporteseményen kiállították, a nagyközönség azonban csak most, a Frankfurti Autószalonon láthatja. Az első éles bevetésre 2016-ban kerül sor.

Igyekszik a BMW azonnal pénzre is váltani a modell népszerűségét, hiszen rögvest elkészült az utcai változat is, azaz egy limitált sorozat az M6-osból, a BMW M6 Coupé Competition Edition. A 4,4 literes turbómotor teljesítménye itt nem a szokásos 560, hanem 600 lóerő. A maximális forgatónyomaték pedig 680 Nm helyett 700 Nm.


A nagyobb motorteljesítmény mellé egyedi karosszériaszínek (fehér és sárga) és M-es díszcsíkok, 20 colos kerekek, karbonból készült kiegészítők, puha bőrbelső is jár. Ha a kedves vevő kifizeti az M Driver’s csomag felárát, az elektronika sem állítja meg 250-nél a kocsit, hanem akár 305 km/órával is száguldhat az Autobahnon.

Kommentek

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.