Árammal megy terepre az Audi

Audi e-tron quattro concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 06.45

2018-ban érkezik az Audi sorozatgyártású villanyterepjárója. A mostani tanulmány ennek ágyaz meg.

Az elektromos luxus-szabadidőjárművek piaca nem létezik. Ma még nem. A Tesla Model X bevezetéséig azonban már csak néhány nagyobbat kell aludnunk, és ha átszakadt a gát, nincs megállás. Tudja ezt az Audi is, ezért már most rálépett a helyi emisszió nélkül üzemelő luxus-SUV felé vezető ösvényre.

Az e-tron quattro concept összesen három villanymotort használ: az egyik az első tengelyt hajtja, a maradék kettő a hátsót. Az állandó rendszerteljesítmény 435 LE, de ez átmenetileg 503-ra növelhető – nem is ez a lényeg persze, hanem a pár pillanatra 800 Nm-re ugrasztható nyomaték.

Villanyautóknál mindig kritikus kérdés a végsebesség, és az Audi konzervatívan oldotta meg a kérdést: 210 km/óránál leszabályoz a vezérlés. Az autó 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, de ha nem firtatjuk folyton képességeit, akár 500 kilométerre is elegendő a padlóba integrált lítium-ion akkucsomagok töltése. A teljes töltéshez 2,5 óra elegendő gyorstöltőről, de indukciós töltő is társítható a rendszerhez.

Az e-tron quattro architektúráját eleve kifejezetten elektromos hajtáslánchoz tervezték, de ettől még szépen beilleszkedne az Audi SUV-ok családjába az autó: 488 centi hosszú, szélessége 193 cm, magassága viszonylag szerény 153 cm. A közegellenállási együttható a szabadidőjárművek körében utópisztikusnak ható 0,25.

Az Audi TT virtuális műszeregysége 2018-ban sem lesz elavult, állítja a tanulmány, csupán néhány apró frissítés kell az aktualizáláshoz. A műszerpanel két oldalára érintésérzékeny kezelőfelületek kerültek – ezek helyettesítik a bajuszkapcsolókat, illetve a ma még a kormányon elhelyezett távvezérlő gombokat.

A négyszemélyes beltérben a hátul utazók is szabadon élvezhetik a fedélzeti szórakoztató- és kommunikációs hálózat nyújtotta szolgáltatásokat. Erre a vezetőnek is lehetősége nyílik, az autót ugyanis már eleve úgy tervezték meg, hogy az autonóm technológiák teljes tárházát képes legyen alkalmazni – ezt támogatandó, egy számítógép a fedélzeten dolgozó érzékelők és kamerák által vett jelek alapján képes az autót elhelyezni a valós környezet virtuális modelljében. Ez az okos agy az egyébként hatalmas, 615 literes csomagtartóban kapott helyet. 

Kommentek

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.