Albínó békával mindent vitt a Porsche

Indul a Frankfurti Autószalon

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 07.15

Tegnap este a Volkswagen konszern márkái megmutatták, mivel várják a népet a Frankfurti Autó Kiállításra. Helyszíni riport a sportcsarnokból, ahol volt mit csodálni.

Kalandosan ugyan, de tegnap késő este megérkeztünk Frankfurt am Mainba, a monstre autókiállítás helyszínére. Az M1-es lezárását kikerülve, Ausztriába még átjutottunk egy huszárvágással a zöldhatáron, de az osztrák-német határon is bevezetett határellenőrzés nagyon megfogta a sort Passau közelében az autópályán. Mire odaértünk, a VW konszern márkáinak újdonságait bemutató estélyre, a sportcsarnok megtelt.

Ha hiszitek, ha nem, a szigorúnak tűnő, meghívásos rendszer ellenére annyian voltunk, hogy a tűzoltóság egy idő után nem engedte be az embereket a csarnokba, így mi is csak a kivetítőkön követhettük a premiereket. Ezt követően az embertömeg ellepte az autókat és jólneveltségünket jegelve sikerült csak közelebb férkőzni a legizgalmasabb kocsikhoz.

Meglepetés a Porschétől

A legmeglepőbb autóval a Porsche rukkolt elő, és most nem a 911 modellfrissítésére meg a Carrera motorjainak turbósítására gondolunk. A négyajtós tanulmányautó formáját finoman szólva szokni kell. Földes Attila kollégám a hófehér koncepcióautó sajátságos esztétikáját látva egyszerűen annyit mondott, hogy egy albínó béka gurult be a színpadra.
 

A Mission E négyüléses és tisztán elektromos hajtású. A VW konszernen belül nagyot léphettek előre a nagyfeszültségű akkumulátorokkal, legalábbis az Audi e-quattro tanulmánya szintén 500 kilométeres hatótávolságot ígér. A Porsche több mint félezer kilométert ír, ráadásul Matthias Müller, a Porsche elnöke hangsúlyozta a bemutatón, hogy ez az adat sportos vezetési stílus mellett értendő.

12 mp-en belül 200-ra

Mert a négyajtóst is sportkocsiként pozicionálja a gyártó. 600 lóerős elektromos hajtásláncával nem egészen 3,5 mp alatt gyorsul százra és 12 másodpercen belül 200-ra. Két állandó mágnesű elektromos szinkronmotor repíti az autót, erejüket nyomatékvektor-szabályozással adják le a kerekekre. Magyarul a négy hajtott kerékre adagolt nyomaték is agilisabbá teszi az autót, amely mindezek tetejébe összkerékkormányzást is kapott.
 

Izgalmas az elektromos technika is, mert a Porsche 800 voltra emelte a nagyfeszültségű hajtásrendszer feszültségét. A gyakorlatilag megkettőzött feszültséggel rövidebb lett a töltési ciklus és a kisebb áramerősség miatt elegendő vékonyabb rézkábeleket bevetni, amivel csökken a rendszer súlya. Negyed óra alatt 80 százalékosra tölthetőek a lítium-ion akkumulátorok, tehát 400 kilométerre elegendő áramot tankolhatunk.

Induktív töltés, 800 volt

800 voltos töltő azonban szinte sehol nincs, a villámtöltők is 400 voltosak. Ezért az autó nem ragaszkodik a szellemes Porsche Turbo Charging néven futó saját töltőjéhez, használhatók az ipari árammal működő nyilvános gyorstöltők is. Az otthoni garázsban induktív töltéssel is jóllakhat az autó, elég a töltőben lévő tekercs fölé gördülni és az autó tekercse közvetlen kapcsolat nélkül kezdi felvenni az áramot. Olvasnál még a Porsche Mission E-ről? Itt még találhatsz érdekességeket, kattintsd le!
 
Matthias Müller komoly vállalást tett: az IAA-n bejelentette, hogy a Porsche kifejleszt egy tisztán elektromos hajtású sportautót. Az elnök nem részletezte, hogy milyen paraméterekkel és mikorra készülne el a kocsi, de alighanem felhasználják benne az idei Le Mans-i 24 órás versenyt megnyerő 919 Hybriddel, illetve a konnektorról tölthető utcai hibridautókkal, a 918 Spyderrel, a plug-in hibrid Panamerával és a Cayenne-nel szerzett tapasztalatokat.

Ezt az újdonságot tegnap este csak megvillantotta a gyár, lefotózni nem tudtuk, mert néma csendben el is tűnt, hogy ma újra láthatóvá váljék a Porsche standján. Ezért használtunk gyári képeket róla, amelyek nem az eseményen készültek.

Bentayga: nem csak lányfuttatóknak

Ugyanitt beültünk a Bentley tajgajáró autójába. A Bentayga ebben a színösszeállításban, a krómtól csöpögő hűtőráccsal erőteljesen striciautónak tűnt, amin a belső színkombináció sem segített. A belső térben az Audik bajuszkapcsolóival találkoztunk, az alapokat alighanem úgyis a Q7 adja.

Számunkra nehezen emészthető kolosszus, ízlésesnek sem mondanánk, de nincs kétségünk afelől, hogy a highend luxusmárkák között egyedülálló terepjáróra rá fog harapni a frissgazdag réteg és az arisztokrácia egy része is. Készül belőle dízel is, ha arra is kíváncsi vagy, esetleg érdekel, hogy mennyi üzemanyagot nyel be ez a szörny, akkor erre a linkre kattintva minden részlet kiderül!


A többi újdonságról részletesen is írtunk. A Volkswagennél az új Tiguan állt a középpontban, amelyből a konnektorról tölthető GTE hibridváltozatot is bemutatták tegnap este. Ha kíváncsi vagy a majdnem nyolc centivel hosszabb tengelytávú új Tiguan részleteire, akkor erre a linkre kattintva mindent elolvashatsz!

Martin Winterkorn, a VW konszern elnöke arról beszélt, hogy a gyatra eladási adatok ellenére is kitartanak az elektromos mobilitás mellett. Winterkorn szerint, aki Pest megyéből elüldözött német nemzetiségű család sarja, 2020-ra húsz, részben vagy egészben elektromos hajtású újdonságot mutat be a cégcsoport. Winterkorn és a következő Tiguant bemutató Heinz-Jakob Neußer, a Volkswagen műszaki fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja arról beszélt, hogy a jövőben minden új Volkswagen alkalmas lesz az egységesített plug-in hibrid technika befogadására. Megvalósulásuk a piaci igényektől függ, de a műszaki háttér adott lesz hozzá.
 

Az Audinál a középkategóriás modell nemrég vezetett, 9-ik generációja mellett az e-tron quattro concept a világpremier.

Az autó 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, de ha nem firtatjuk folyton képességeit, akár 500 kilométerre is elegendő a padlóba integrált lítium-ion akkucsomagok töltése. 210 km/óra a végsebessége. Ha többet is akarsz tudni az Audi e-tron quattro tanulmányról, akkor kattints ide!

Fussátok végig a képgalériát és nézzetek vissza hozzánk! Ma nyit a frankfurti IAA, ahonnan az egyetlen magyar autós lapként tudósítunk nagy létszámú csapattal.

Kommentek

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.