Kalandosan ugyan, de tegnap késő este megérkeztünk Frankfurt am Mainba, a monstre autókiállítás helyszínére. Az M1-es lezárását kikerülve, Ausztriába még átjutottunk egy huszárvágással a zöldhatáron, de az osztrák-német határon is bevezetett határellenőrzés nagyon megfogta a sort Passau közelében az autópályán. Mire odaértünk, a VW konszern márkáinak újdonságait bemutató estélyre, a sportcsarnok megtelt.

Úgy tudjuk, a tűzoltók túlzsúfoltnak ítélték a csarnokot, ezért a premiereket a vendégek egy része már csak kivetítőkön követhette

Ha hiszitek, ha nem, a szigorúnak tűnő, meghívásos rendszer ellenére annyian voltunk, hogy a tűzoltóság egy idő után nem engedte be az embereket a csarnokba, így mi is csak a kivetítőkön követhettük a premiereket. Ezt követően az embertömeg ellepte az autókat és jólneveltségünket jegelve sikerült csak közelebb férkőzni a legizgalmasabb kocsikhoz.

Meglepetés a Porschétől

A legmeglepőbb autóval a Porsche rukkolt elő, és most nem a 911 modellfrissítésére meg a Carrera motorjainak turbósítására gondolunk. A négyajtós tanulmányautó formáját finoman szólva szokni kell. Földes Attila kollégám a hófehér koncepcióautó sajátságos esztétikáját látva egyszerűen annyit mondott, hogy egy albínó béka gurult be a színpadra.
 

8 percen belül van a Mission-E körideje a Nürburgring Nordschleife szakaszán. A végsebesség 250 km/óra feletti

A Mission E négyüléses és tisztán elektromos hajtású. A VW konszernen belül nagyot léphettek előre a nagyfeszültségű akkumulátorokkal, legalábbis az Audi e-quattro tanulmánya szintén 500 kilométeres hatótávolságot ígér. A Porsche több mint félezer kilométert ír, ráadásul Matthias Müller, a Porsche elnöke hangsúlyozta a bemutatón, hogy ez az adat sportos vezetési stílus mellett értendő.

12 mp-en belül 200-ra

Mert a négyajtóst is sportkocsiként pozicionálja a gyártó. 600 lóerős elektromos hajtásláncával nem egészen 3,5 mp alatt gyorsul százra és 12 másodpercen belül 200-ra. Két állandó mágnesű elektromos szinkronmotor repíti az autót, erejüket nyomatékvektor-szabályozással adják le a kerekekre. Magyarul a négy hajtott kerékre adagolt nyomaték is agilisabbá teszi az autót, amely mindezek tetejébe összkerékkormányzást is kapott.
 

Szerves LED-ekkel működik a műszerfal

Izgalmas az elektromos technika is, mert a Porsche 800 voltra emelte a nagyfeszültségű hajtásrendszer feszültségét. A gyakorlatilag megkettőzött feszültséggel rövidebb lett a töltési ciklus és a kisebb áramerősség miatt elegendő vékonyabb rézkábeleket bevetni, amivel csökken a rendszer súlya. Negyed óra alatt 80 százalékosra tölthetőek a lítium-ion akkumulátorok, tehát 400 kilométerre elegendő áramot tankolhatunk.

Induktív töltés, 800 volt

800 voltos töltő azonban szinte sehol nincs, a villámtöltők is 400 voltosak. Ezért az autó nem ragaszkodik a szellemes Porsche Turbo Charging néven futó saját töltőjéhez, használhatók az ipari árammal működő nyilvános gyorstöltők is. Az otthoni garázsban induktív töltéssel is jóllakhat az autó, elég a töltőben lévő tekercs fölé gördülni és az autó tekercse közvetlen kapcsolat nélkül kezdi felvenni az áramot. Olvasnál még a Porsche Mission E-ről? Itt még találhatsz érdekességeket, kattintsd le!
 
Matthias Müller komoly vállalást tett: az IAA-n bejelentette, hogy a Porsche kifejleszt egy tisztán elektromos hajtású sportautót. Az elnök nem részletezte, hogy milyen paraméterekkel és mikorra készülne el a kocsi, de alighanem felhasználják benne az idei Le Mans-i 24 órás versenyt megnyerő 919 Hybriddel, illetve a konnektorról tölthető utcai hibridautókkal, a 918 Spyderrel, a plug-in hibrid Panamerával és a Cayenne-nel szerzett tapasztalatokat.

Itt a Porsche középen már egy sportkipufogós, modellfrissítés utáni 911-es, a Mission E tanulmány elillant

Ezt az újdonságot tegnap este csak megvillantotta a gyár, lefotózni nem tudtuk, mert néma csendben el is tűnt, hogy ma újra láthatóvá váljék a Porsche standján. Ezért használtunk gyári képeket róla, amelyek nem az eseményen készültek.

Bentayga: nem csak lányfuttatóknak

Ugyanitt beültünk a Bentley tajgajáró autójába. A Bentayga ebben a színösszeállításban, a krómtól csöpögő hűtőráccsal erőteljesen striciautónak tűnt, amin a belső színkombináció sem segített. A belső térben az Audik bajuszkapcsolóival találkoztunk, az alapokat alighanem úgyis a Q7 adja.

Oligarchák willkommen! Hétszemélyes, dízelmotoros és plug-in hibrid Bentayga is lesz. A W12-es motor 608 lóerős, a 100-ra gyorsulás 4,1 mp. 2,4 tonnával!

Számunkra nehezen emészthető kolosszus, ízlésesnek sem mondanánk, de nincs kétségünk afelől, hogy a highend luxusmárkák között egyedülálló terepjáróra rá fog harapni a frissgazdag réteg és az arisztokrácia egy része is. Készül belőle dízel is, ha arra is kíváncsi vagy, esetleg érdekel, hogy mennyi üzemanyagot nyel be ez a szörny, akkor erre a linkre kattintva minden részlet kiderül!

Csak tavaly 515 000 Tiguan talált gazdára, összesen 2,64 millió db 2007 óta. A második generációról a képre kattintva olvashattok részletesen


A többi újdonságról részletesen is írtunk. A Volkswagennél az új Tiguan állt a középpontban, amelyből a konnektorról tölthető GTE hibridváltozatot is bemutatták tegnap este. Ha kíváncsi vagy a majdnem nyolc centivel hosszabb tengelytávú új Tiguan részleteire, akkor erre a linkre kattintva mindent elolvashatsz!

Martin Winterkorn, a VW konszern elnöke arról beszélt, hogy a gyatra eladási adatok ellenére is kitartanak az elektromos mobilitás mellett. Winterkorn szerint, aki Pest megyéből elüldözött német nemzetiségű család sarja, 2020-ra húsz, részben vagy egészben elektromos hajtású újdonságot mutat be a cégcsoport. Winterkorn és a következő Tiguant bemutató Heinz-Jakob Neußer, a Volkswagen műszaki fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja arról beszélt, hogy a jövőben minden új Volkswagen alkalmas lesz az egységesített plug-in hibrid technika befogadására. Megvalósulásuk a piaci igényektől függ, de a műszaki háttér adott lesz hozzá.
 

Az Audi e-tron quattro tanulmányautójáról a képre kattintva olvashattok részletesen

Az Audinál a középkategóriás modell nemrég vezetett, 9-ik generációja mellett az e-tron quattro concept a világpremier.

Az autó 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, de ha nem firtatjuk folyton képességeit, akár 500 kilométerre is elegendő a padlóba integrált lítium-ion akkucsomagok töltése. 210 km/óra a végsebessége. Ha többet is akarsz tudni az Audi e-tron quattro tanulmányról, akkor kattints ide!

Fussátok végig a képgalériát és nézzetek vissza hozzánk! Ma nyit a frankfurti IAA, ahonnan az egyetlen magyar autós lapként tudósítunk nagy létszámú csapattal.