Néhány évvel ezelőtt két évig tartott volna megalkotni egy ilyen autót, most pedig 11 hónap alatt elkészültek a tervek – ezzel vezette fel az intelligens aerodinamikájú automobil (IAA) tanulmányát a Mercedes.

Igazi kettő az egyben autóról van szó: alaphelyzetben klasszikus, négyajtós kupé, de ha mozogni kezd, úgy változtatja meg alakját (gombnyomásra, illetve 80 km/óra felett automatikusan), hogy közegellenállása elképesztően kedvező (0,19-es Cw-érték) legyen. Utóbbi állítólag világcsúcs, ami a VW XL1 1,86-os cw-értéke fényében megkérdőjelezhető, de az kétszemélyes, ez meg négy, nyilván így jött ki az eredmény.

Az átalakulás látványos és komplex: összesen nyolc karosszériaelem nyúlik ki hátra, az autó teljes hosszú 39 centivel megnő (5040 helyett 5430 mm), az első lökhárítóból légterelő lapok emelkednek ki (előre 25, hátra 20 mm-re), az aktív keréktárcsák teljesen kisimulnak, az első lökhárító alsó légterelője pedig 60 mm-rel hátrébb mozdul.

A Concept IAA nemcsak kívül, belül is más: az utastér az S-osztályból ismert formanyelvet ragozza tovább, betekintést engedve a jövő felső kategóriás járműveinek ergonómiájába. A 2975 mm-es tengelytávra épülő beltérben kétküllős kormány és érintésérzékeny kezelőszervek várják az utasokat. Ezekről egyelőre nem közöltek fényképet, amint lesz, frissítjük a képtárat.

Egy ilyen futurisztikus autón mindig főszerephez jut a világítás, és ez most sincs másként: hátul a sugárhajtóműveket idéző, körkörös izzással világítanak a lámpák; a technológia már 2016 elején sorozatgyártásba kerül a Mercedesnél.

A hajtást konnektoros hibrid rendszerre bízták. A rendszerteljesítmény 279 LE, a végsebesség 250 km/óra, a hatótávolság és a CO2-kibocsátás aerodinamikus üzemmódban 66 km, illetve 28 g/km; normál karosszériával 62 km és 31 g/km a két sarkalatos érték.