Alakváltó világrekorder a Mercedestől

Intelligens aerodinamikájú automobil

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 10.00

A Mercedes-Benz a digitális modellezés forradalmát ünnepelve bemutatta, mire képesek napjaink szuperkomputerei. Sokra.

Néhány évvel ezelőtt két évig tartott volna megalkotni egy ilyen autót, most pedig 11 hónap alatt elkészültek a tervek – ezzel vezette fel az intelligens aerodinamikájú automobil (IAA) tanulmányát a Mercedes.

Igazi kettő az egyben autóról van szó: alaphelyzetben klasszikus, négyajtós kupé, de ha mozogni kezd, úgy változtatja meg alakját (gombnyomásra, illetve 80 km/óra felett automatikusan), hogy közegellenállása elképesztően kedvező (0,19-es Cw-érték) legyen. Utóbbi állítólag világcsúcs, ami a VW XL1 1,86-os cw-értéke fényében megkérdőjelezhető, de az kétszemélyes, ez meg négy, nyilván így jött ki az eredmény.

Az átalakulás látványos és komplex: összesen nyolc karosszériaelem nyúlik ki hátra, az autó teljes hosszú 39 centivel megnő (5040 helyett 5430 mm), az első lökhárítóból légterelő lapok emelkednek ki (előre 25, hátra 20 mm-re), az aktív keréktárcsák teljesen kisimulnak, az első lökhárító alsó légterelője pedig 60 mm-rel hátrébb mozdul.

A Concept IAA nemcsak kívül, belül is más: az utastér az S-osztályból ismert formanyelvet ragozza tovább, betekintést engedve a jövő felső kategóriás járműveinek ergonómiájába. A 2975 mm-es tengelytávra épülő beltérben kétküllős kormány és érintésérzékeny kezelőszervek várják az utasokat. Ezekről egyelőre nem közöltek fényképet, amint lesz, frissítjük a képtárat.

Egy ilyen futurisztikus autón mindig főszerephez jut a világítás, és ez most sincs másként: hátul a sugárhajtóműveket idéző, körkörös izzással világítanak a lámpák; a technológia már 2016 elején sorozatgyártásba kerül a Mercedesnél.

A hajtást konnektoros hibrid rendszerre bízták. A rendszerteljesítmény 279 LE, a végsebesség 250 km/óra, a hatótávolság és a CO2-kibocsátás aerodinamikus üzemmódban 66 km, illetve 28 g/km; normál karosszériával 62 km és 31 g/km a két sarkalatos érték.

Kommentek

  • ldaracing

    Utcára vele! Csak a hátulját kell még hagyományosabbra faragni.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.