A nagyok között játszik az új Suzuki

Suzuki Baleno

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 20.00

A Swift fölé pozicionált, ambiciózus célok alapján fejlesztett Balenótól többet vár a Suzuki, mint bármely eddigi ferdehátújától.

Az új generációs padlólemezre épülő autó 5 mm híján négy méter csupán, szélessége 1745, magassága 1470 mm, a tengelytáv 2520 mm. Ehhez képest gyártója azt ígéri, felnőtt utasoknak hosszú távon is kényelmes, bőséges férőhelyet kínál, ami ilyen paraméterek mellett csak okos helykihasználással, helytakarékos elemekkel valósítható meg. Utóbbiról gondoskodnak például a merevebb vázú, kevesebb helyet foglaló ülések, vagy a korábbiaknál kisebb befoglalóméretű, meredekebben beépített erőforrások.
 
Ilyen méretek mellett valóban bőkezűen tágas, 355 literes a csomagtartó – a lehajtott üléssel mért adatot még nem közölte a Suzuki, de nem tudtuk nem észrevenni, hogy léteznek egybeszabott üléstámlájú verziók is, így nem minden kivitelen javítja a kihasználhatóságot osztott dönthetőség.

Az új padlólemeznél felhasznált, új generációs anyagoknak köszönhetően nőtt a szerkezeti merevség és csökkent a tömeg – előbbi 10, utóbbi 15 százalékkal -, valamint barátinak ígérkezik a zajszint

Motorból nincs újdonság, azazhogy nagyon is van, csak már mindent tudunk róluk jó ideje. A közvetlen befecskendezésű, egyliteres Boosterjet turbómotor maximális teljesítménye 110 LE. A háromhengeres blokk maximum 170 Nm nyomatékot küld az ötfokozatú kézi vagy hatos automata váltóra.

Érdekel a Baleno? Kattints ide és olvasd el frankfurti interjúnkat az autó fejlesztési vezetőjével!

Az 1,2 literes Dualjet, amit a Swiftből már ismertünk, kézi vagy CVT fokozatmentes váltóval rendelhető, teljesítménye 90 LE. Ehhez a motorhoz társítható a Suzuki új mikrohibrid (regeneratív fékrendszer + szíjhajtású újraindítást alkalmazó start-stop) rendszere (SHVS), kizárólag kézi váltós kivitelben.

Menetdinamikai adatokat egyik motorhoz sem adtak meg, sem fogyasztást vagy tömeget, egyedül a kézi váltós modellek CO2-kibocsátása áll rendelkezésre. Ez alapján az 1,0 turbómotor marginálisan torkosabb az 1,2-esnél, míg a hibrid majdnem 10 százalékkal kevesebbet eszik az alapváltozatnál.

Ahol a Baleno nagyon odateszi magát, az a felszereltség. Önálló fékezésre is képes, radaros ráfutásgátló, távolságtartó tempomat, okostelefon-integráció Apple CarPlay és MirrorLink szolgáltatással (a telefon bizonyos tartalmai elérhetők a fedélzeti képernyőről), LED-es hátsó lámpák és nappali fények, hazakísérő fény szerepel a listán.

A 15-16 colos felnikkel kérhető Baleno 2016 tavaszától kapható, a vételárak még nem ismertek.

Kommentek

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.