Utólag tudtuk meg, hogy a vérünket akarták venni, de ez jó, hogy csak utólag derült ki. Így nem nagyon tartottuk vissza magunkat, hogy percekkel a bemutatás után rávessük magunkat az új Opel Astra kombira, amit az újkori hagyományoknak megfelelően Sports Tourernek hívnak. A villámos márka újdonságát egyébként az Opel márka első embere, dr. Karl-homas Neumann és a General Motors elnökasszonya, Mary Barra leplezte le.

Hosszabb az új Sports Tourer túlnyúlása, mint az ötajtós modellé. Méréseink szerint a többlet 36 cm. Látványos a leghátsó ablakot a hátsó szélvédővel összekötő krómdísz, de nem utolsó a dupla kipufogós sem

A leleplezés utáni percben sikerült megközelíteni az autót, és bár az Opel emberei azonnal odaugrottak, végül nem akadályozták meg a közelebbi ismerkedést, csupán annyit tettek szóvá, hogy csak óvatosan, ugyanis ez az egy van belőle. Végül ők maguk mutatták meg, hogy kulccsal a zsebben egy méterrel az Opel Astra kombi hátulja mögött jobb oldalon állva, és a lábunkat meglengetve az Astra illedelmesen felnyitja csomagterének ajtaját. Tippünk szerint közel 500 literhez férünk így hozzá, köszönhetően annak, hogy a kombi hátsó túlnyúlása saját mérésünk szerint körülbelül 36 centivel hosszabb az ötajtósénál, aminek 370 literes a csomagtartója.

Elektromotor is mozgathatja a csomagtér ajtaját. Sőt, akár láblendítésre nyílik és záródik

De nem ez az egyetlen különbség! Az ötajtós csomagterének padlója alatt ugyanis csak lemez van, az alatt pedig keresztben a kipufogódob. A kombinál azonban – feltehetően a hosszabb túlnyúlás miatt – a dob hosszában is elhelyezhető, ezért ott rendes pótkeréküreget is kialakíthattak. Ez pedig nagyon nem mindegy!

Na tessék! Ilyen, ha a jobboldali gombot meghúzzuk. A jobboldali 40 és 20 százalékos rész együtt vágja hasra magát. A raktér padlója sík marad!

Az új Sports Tourernél arra is gondoltak, hogy a hátsó üléstámlákat, amelyek egyébként 40-20-40 százalékban három részre osztottak, gombnyomással, illetve húzással egy mozdulattal előredönthetők. Ha így teszünk, akár 1680 literes csomagteret is kialakíthatunk, méghozzá úgy, hogy a csomagtartó padlója továbbra is sík marad! Ezt is beszámítva a kombi Astra, azaz a Sports Tourer sokkal praktikusabb az ötajtósnál, ám hogy a nagyobb túlnyúlás és az ebből várhatóan nagyobb tömeg hogyan befolyásolja a vezethetőséget, majd csak a tesztek alapján derül ki!