A legjobb Opel Astra

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 06.00

Közelebbről is megvizsgáltuk a legújabb Opel Astra kombit, és azt találtuk, hogy praktikusabb az ötajtósnál. De jóval ám!

Utólag tudtuk meg, hogy a vérünket akarták venni, de ez jó, hogy csak utólag derült ki. Így nem nagyon tartottuk vissza magunkat, hogy percekkel a bemutatás után rávessük magunkat az új Opel Astra kombira, amit az újkori hagyományoknak megfelelően Sports Tourernek hívnak. A villámos márka újdonságát egyébként az Opel márka első embere, dr. Karl-homas Neumann és a General Motors elnökasszonya, Mary Barra leplezte le.

Hosszabb az új Sports Tourer túlnyúlása, mint az ötajtós modellé. Méréseink szerint a többlet 36 cm. Látványos a leghátsó ablakot a hátsó szélvédővel összekötő krómdísz, de nem utolsó a dupla kipufogós sem

A leleplezés utáni percben sikerült megközelíteni az autót, és bár az Opel emberei azonnal odaugrottak, végül nem akadályozták meg a közelebbi ismerkedést, csupán annyit tettek szóvá, hogy csak óvatosan, ugyanis ez az egy van belőle. Végül ők maguk mutatták meg, hogy kulccsal a zsebben egy méterrel az Opel Astra kombi hátulja mögött jobb oldalon állva, és a lábunkat meglengetve az Astra illedelmesen felnyitja csomagterének ajtaját. Tippünk szerint közel 500 literhez férünk így hozzá, köszönhetően annak, hogy a kombi hátsó túlnyúlása saját mérésünk szerint körülbelül 36 centivel hosszabb az ötajtósénál, aminek 370 literes a csomagtartója.

Elektromotor is mozgathatja a csomagtér ajtaját. Sőt, akár láblendítésre nyílik és záródik

De nem ez az egyetlen különbség! Az ötajtós csomagterének padlója alatt ugyanis csak lemez van, az alatt pedig keresztben a kipufogódob. A kombinál azonban – feltehetően a hosszabb túlnyúlás miatt – a dob hosszában is elhelyezhető, ezért ott rendes pótkeréküreget is kialakíthattak. Ez pedig nagyon nem mindegy!

Na tessék! Ilyen, ha a jobboldali gombot meghúzzuk. A jobboldali 40 és 20 százalékos rész együtt vágja hasra magát. A raktér padlója sík marad!

Az új Sports Tourernél arra is gondoltak, hogy a hátsó üléstámlákat, amelyek egyébként 40-20-40 százalékban három részre osztottak, gombnyomással, illetve húzással egy mozdulattal előredönthetők. Ha így teszünk, akár 1680 literes csomagteret is kialakíthatunk, méghozzá úgy, hogy a csomagtartó padlója továbbra is sík marad! Ezt is beszámítva a kombi Astra, azaz a Sports Tourer sokkal praktikusabb az ötajtósnál, ám hogy a nagyobb túlnyúlás és az ebből várhatóan nagyobb tömeg hogyan befolyásolja a vezethetőséget, majd csak a tesztek alapján derül ki!

Kommentek

  • apaarpi

    Jé, a kombi Astrának nagyobb a csomagtere az 5 ajtósnál, felfedeztük! :)

  • Barca

    Opel a megbízhatatlanság mintapéldánya, az insignia és az astra is katasztrófa volt, 3-4 éves korban már olyan problémák jelentkeztek, amik máshol 10-15 éves kocsik esetében. Tudom, hogy egy VW sem gránitszobor és a vezérlést cserélni kell az összes TSI-be 100e km belül (akár többször is 1.2 csoda köhöm köhöm…), de berohadó bowdenek, meg zárlatos akksik háát… Na ilyen gondok biztosan nem lesznek egy Mazda 3-nál 3-4 éves korában.
    Az ST alig 100 kilóval könnyebb, tehát még mindig dögnehéz lesz, árképzés jó, csak szervizbe és értékvesztésbe ott leszel, mintha vettél volna egy Golfot, amit a fanboyoknak még mindig el lehet adni, hogy maga az autógyártás csodája, Te jót röhöghetsz a pénztárcád meg vastagabb lesz, mintha ezt vetted volna.

    Egyébként annyira megbízható már most az Astra K, hogy konkrétan nem ég csak az egyik LED rendszámtábla világítás!!! Inkább legközelebb erre figyeljenek az opel mókusai, ne a kíváncsi újságírókra…

  • v_johny

    Barca – 2015.09.15 13:19

    Komolyan köszönöm a hozzászólásod! Nagyon kellett már valami ami feldobja a mai szürke napomat, sikerült jót nevetnem az összehordott sületlenségeiden. A K generáció megbízhatóságát lemérted az egyetlen bemutatásra nagyjából összeállt kombi rendszámtábla világításából?! Te egy valódi géniusz vagy!
    Továbbá már annyira unalmas ez a “dögnehéz” mondóka… Senkit nem érdekel (csak a katalógushuszárokat), semmit nem befolyásol egy hétköznapi autónál normál használat mellett (nem pályanapra való autók ezek). Gondolom Te is úgy autózola hétköznapokban, hogy anyós már ne jöjjön mert az +80kg és használhatatlan lesz így a kocsid…
    Mennyi Astra-t és Insignia-t sikerült elfogyasztanod, hogy ilyen minden realitást nélkülöző kijelentéseket kiabálsz bele a világba? Ugyan már…
    (A zárlatos akksi mióta egy autó hibája??? Van baj…)

  • v_johny

    Barca – 2015.09.15 13:19

    Még valami: sok mindentől elvonatkoztatva, tudod hogy alapvetően miben is jobb/több egy Astra vagy Golf (ha már ezeket emelted ki) a 3-as Mazda-tól?
    Próbálj venni egy kombi 3-as Mazda-t…

  • Barca

    Kedves v_johny!

    Veled ellentétbe nekem/nekünk volt/van Opelünk, géniusz nem vagyok, de nem a levegőbe böfögöm bele az okosságot, hogy a súly nem számít pl., hát igen csak matematikai képlet van rá mennyivel növeli a fogyasztást, de hagyjuk, valóban nem a világ 100 kiló ide vagy oda. Ellenben a szerviz számláimat gondolom akkor kifizeted? Vagy legalább a felét? Mert bőven volt még gond, szívesen odaadom neked őket tényleg! A zárlatos akksi része az autónak, a gyártó választja bele, a szakértelmet(lenséget) meg jól jellemzi, hogy nem sikerült megállapítani márkaszervizbe a problémát, nem kevés pénzért se, amit nekem otthon egy 2000 Ft-os teszterrel, meg némi aggyal és logikával 5 perc alatt igen!
    Amikor vettük kocsit pl.: csak összevarrva nem volt egy helyen az ülést, nem bemutató autó volt Frankfurtból, sőt még csak nem is első szériás, már egy éve piacon volt a kocsi, szóval légyszi hadd tudjam már milyen ótvar autó, vagy éppen nem az, és ne boruljak térdre mérhetetlen bölcsességed előtt, amit sikerült 3 perc gondolatmenettel és 0 tapasztalattal be pötyögni, hogy hú de igazam van, mindenki hülye, mert én jobban tudom a laptop mellől ülve, mert kurv@ra nem…

  • v_johny

    Barca – 2015.09.15 23:08

    Melyik generáció/típus volt amire alapozod a véleményed? J Astra vagy Insignia? Remélem nem egy Ascona/Vectra tapasztaltaival formálsz véleményt ezen típusokról. Én nem engedem meg magamnak azt a luxust, hogy a fent említett két típusról véleményt alkossak megbízhatóság terén, mivel egyik sem volt nekem (vezettem többször is de az más kérdés). Második (más-más generáció) Astra-m fogyasztom, így lassan 18 éve csak Opel-em van, abba nem mennék be mint ami itt divat, hogy a közvetlen környezetemben/családban mennyi/milyen Opel van (és hogy keresztapámnak Opel szervize van), mert ilyenekre én nem támaszkodom. A MOTE-nek oszlopos tagja volnék hosszú évek óta, így lehet többet tudok a bizonyos kérdésekben mint amennyit Te hirtelen össze tudsz Google-zni.
    Továbbra is nonszensz, hogy szerinted az autó akkumulátora az autó minőségét jellemzi. Gondolom a gyakran kiégő izzó sem -monjuk- Osram hiba, az autógyártó tehet róla… Sőt, a márkaszerviz felkészültsége (vagy annak hiánya) sem az autót minősíti. Továbbá a fogyasztást a tömegen kívül millió tényező befolyásolja, ezért lehetséges hogy pl a J ua fogyasztást tudja azonos paraméterek mellett mint a kategóriatársai.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.