A BMW-1-est támadja az Infiniti

Infiniti Q30: az első impressziók

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 12.00

A Nissan prémiummárkája nem tagadottan a Mercedes A-osztály műszaki alapjaira építette az új modellt, ami új időszámítást hozhat az Infiniti európai eladásaiban.

Kínos, hogy mennyire hasonlít az új, kis Infiniti az új, kis Mazdára, a CX3-ra. Az Infiniti legfeljebb azzal védekezhet, hogy a tanulmány, amely alapján elkészült a kocsi, hamarabb létezett a kis Mazda crossovernél. Kevésbé kínos, hogy az utastérben számos elem (ablakemelő-kapcsoló blokk, komplett műszeregység, amelyet elsőre észrevettünk) egy az egyben a Mercedestől érkezett, a motorok pedig a Nissan és a Renault már ismert darabjai. A nagy autóipari együttműködések világában ez már csak így szokás manapság.

Kissé macerásan alakult a Vezess stábjának tegnapi ideútja, így az estély legvégére toppantunk be. Üres poharak, morzsás asztalok között árválkodott hangulatos félhomályban az a pár bemutatóautó, amelyet kiállítottak a csarnokban -viszont így legalább nem kellett megverekednünk a lehetőségért a tömeggel, hogy beülhessünk a kocsiba.

A kis Infiniti meglepően tágas, még 198 centis Norti kollégám is be tudta préselni magát hátra

Az anyagminőség parádés, ilyen kis autóban ennyire exkluzív bőröket, fákat, alcantarahuzatokat még talán sosem láttunk együtt. Ízlés kérdése, hogy ki mennyire érzékeli giccsesnek mindezt így egyben; nekünk tetszett.

A hivatalos leleplezés csak ma délután lesz itt, Frankfurtban, addig részletes műszaki adatokat még nem adott ki az Infiniti,de tegnap a magyarországi márkaigazgatótól, Kovács Ákostól azért pár dolgot megtudtunk az autóról.

A belépőmotor valamivel hétmillió forint alatt várható indulóáron, szövetkárpitos ülésekkel a 120 lóerős, 1,6-os turbós benzines lesz majd, a legkisebb dízel a másfél literes dCi, 110 lóerővel. Az 1,6-os turbóból lesz 165 lóerős változat is, de a legerősebb Q30 a kétliteres, turbós, 210 lóerős változat lesz, dízelből pedig a 2,2 literes dCi 170 lóerős verziója a legizmosabb. Az utóbbi két motorhoz összkerékhajtás is rendelhető lesz.

A kocsit novemberben mi is vezethetjük majd a nemzetközi sajtóbemutatón, Portugáliában, az értékesítés januárban indul Európában.

 

Kommentek

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.