1000 kiállító 40 országból: óóóriási a 2015-ös Frankfurti Autószalon

Frankfurti Autószalon - 2015

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 10.45

A Vezess stábja megérkezett a Frankfurti Autószalonra, amely 2015-ben arról szól, hogy…

Európában minden évben két nagy autókiállítást rendeznek. Kora tavasszal Genf minden évben megnyitja kapuit az autóipar számára, ősszel pedig éves váltásban Párizs, illetve Frankfurt fogadja az autóipar kiállítóit. A első két nap mindig a sajtóé, utána jó egy hétig a nagyközönség nézheti, tapogathatja, esetenként próbálhatja ki az újdonságokat.

Az idei a 66. Frankfurti Autószalon (hivatalos nevén: IAA, Internationale Automobil Ausstellung), szokás szerint a Majna-parti metropolisz központjában lévő kiállítási területen üzemel. A Messe Frankurt a Hungexpóhoz képest eggyel nagyobb nagyságrend: a budapesti vásárközpont FEDETT területe 70 ezer, a frankfurtié 320 ezer négyzetméter.

Arra érdemes felkészülni, hogy irgalmatlan sokat kell majd gyalogolni, a BMW-től a Volkswagenig (a szalon két vége) húsz perc körül tart átérni, még úgy is, hogy közben nem ragad le újra és újra az ember egy-egy autócsodánál.

Mi már itt vagyunk:

de aki még el szeretne jönni, szeptember 17-e és 27-e között megteheti – repülővel ennyire későn már nem érdemes jönni, de kocsival a Budapestről nem egészen 1000 kilométeres út 8-12 óra alatt lenyomható, határellenőrzéstől, M1-lezárástól és forgalomtól függően. A felnőtt belépőjegy a szalonra elővételben, neten itt megrendelve a hétvégére mintegy 4400 forintnak megfelelő 14 euró, hétköznapra 12, a helyszínen megvásárolva 16, illetve 14 euró. A diákjegy 7 euró 50 cent. Aki csak egy délutánra ugrik ki, szeptember 21. és 25. között délután 3 után 4,50 euróért bemehet. Hét év alatti gyermekek, mozgássérült-igazolvánnyal rendelkező látogatók díjmentesen juthatnak be a szalonra.

A forgalom és a parkolás ilyenkor a városközpontban eléggé problémás tud lenni, érdemes a külvárosban megállni és tömegközlekedéssel besurranni a Messe központba, vagy a táblákkal jelzett külső parkolókban hagyni a kocsit, és a parkolók és a 11-es csarnok között közlekedő busszal bejönni – mi is így cselekedtünk.

Már berendezkedtünk – törzshelyünkre sajnos nem mehettünk, mert a Volvo az idén nem állít ki Frankfurtban :-(, ellenben nagyszerű tanyára leltünk a Seatnál, még némi Wi-Fi is van. Néha :) Bal oldalon Rácz Tamás mögött Kovács Miklós ül, jobbról Erdős Norti, Szörényi András és Földes Attila

Kommentek

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.