Eredetileg nyár derekán mutatta be új családi modelljét a Mini, ám furmányosan csinálták: a Clubman fotóihoz nem társítottak számadatokat, így bár felhergelték a népet, kellő információt tartottak vissza ahhoz, hogy most, a hivatalos világpremieren is nagyot szólhasson a csattanó.

Az új Clubman 4253 milliméter hosszú, 1,8 méter széles, magassága 1441 mm. A tengelytáv 2670 mm – utóbbi 10 centivel haladja meg a háromajtós alapmodellét, és gondoskodik arról, hogy avantgárd megjelenése ellenére jól használható legyen az utastér. A csomagtartó alaphelyzetben 360 literes, de a hármas osztású (4:2:4) üléseket elfektetve 1250-re bővíthető. Az elődmodell azonos adata 260-930 liter volt; végső soron az itt elért javulás fontosabb, mint hogy a vezető mögött is kapott egy oldalajtót a Clubman, de ennek a jelentősége sem hanyagolható el.

Ezeket a számokat elnézve egy kompakt ötajtóssal megegyező férőhely áll rendelkezésre a Mini Clubman fedélzetén; a kisautók kombi változatai azonos alapterületen másfélszer ekkora csomagteret kínálnak (Škoda Fabia), vagy közel ennyi helyet nyújtanak 20 centivel rövidebb karosszériával (Renault Clio), de ne ezt nézzük, örüljünk, hogy nem csak dísz a poggyásztér.

Mivel ezzel összhangban kifejezetten kényelmes utazóautónak szánja gyártója, a Clubman egy sor olyan extrát is felsorakoztat, amit a márka korábban nem kínált. Ilyen az elektromos rögzítőfék, a nyolcfokozatú Steptronic váltó, a motoros ülések vagy a háttérvilágítású ajtókárpit. Feláras a kulcs nélküli nyitás és indítás funkció; ezt 2015-ben tételesen kihangsúlyozni egy magát prémiumnak valló márkánál meglehetősen kellemetlen.

Az októbertől kapható Clubman háromféle motorral debütál: lesz Cooper S variáns 192 lóerővel, 6,3 literes átlagfogyasztással, sime Cooper 136 lóval, 5,3-as fogyasztással, és Cooper D 150 lovas dízellel, 4,4-es átlaggal. Később jön a Cooper SD szuperdízel új fejlesztésű, 190 lóerős négyhengeressel.