Senkit nem ítélünk el, aki azt hiszi, egyszerű modellfrissítéssel vág neki a következő évnek a Kia Optima. A tévedést részben magyarázná a következetesen megőrzött, csak részleteiben finomított megjelenést, meg hát az is, hogy a Kia minden igyekezete dacára eddig nem igazán tudott labdába rúgni a flottapiacon az autó, az Optima sehol nem szerves része az utcaképnek, noha különösen most, az átdolgozott optikával igazán csinos darab.

Az újonc egy centivel hosszabb (4855 mm) és magasabb (1465 mm), hárommal szélesebb (1860 mm) elődjénél, a hosszgyarapodás teljes egészében a tengelytávot (2805 mm) növelte, ami jobb helykínálatot eredményezett hátul, miközben még a csomagtartó is nőtt (505 helyett 510 liter). Az utasok kényelmét áttervezett vázszerkezetű, jobb rezgéscsillapítású ülések fokozzák.

Az új modellben 150 százalékkal nőtt a nagy szakítószilárdságú acélok aránya, valamint öt és félszer annyi szerkezeti ragasztót használtak fel a gyártásnál. Az eredmény: 50 százalékkal jobb torziós merevség, ami a biztonságot, a zajkomfortot , a vezethetőséget és a rugózási kényelmet egyaránt kedvezően érinti.

Ez utóbbi kettőt a Kia állítása szerint sikerült tökéletesen harmonizálni, azaz a nagy szedán élvezetesebben vezethető, miközben komfortosabb is lett. Ennek a törekvésnek része az új, közvetlenül a fogaslécre ható kormányszervo, amit azonban csak az elődből részleteiben modernizálva átvett, 141 lóerőre felhúzott dízelmotor kap meg, a változatlan formában megörökölt, kétliteres benzinesnél marad a kormányoszlopra ható villanymotor.

Az autó utastere jobb minőségű anyagokat, modern multimédás szolgáltatásokat (például a Sportage-nál is látott, vezeték nélküli mobiltöltő aljzatot) kínál, a vezetőtámogató rendszerek választéka széles körű.