Nagyobb, modernebb, látványosabb a Kia zászlóshajója

Kia Optima 2016

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.12. 10.00

Ráncfelvarrásnak hihetnénk, pedig alapjaiban újult meg a Kia nagyautója. Műszaki tartalma versenyképessé teheti.

Senkit nem ítélünk el, aki azt hiszi, egyszerű modellfrissítéssel vág neki a következő évnek a Kia Optima. A tévedést részben magyarázná a következetesen megőrzött, csak részleteiben finomított megjelenést, meg hát az is, hogy a Kia minden igyekezete dacára eddig nem igazán tudott labdába rúgni a flottapiacon az autó, az Optima sehol nem szerves része az utcaképnek, noha különösen most, az átdolgozott optikával igazán csinos darab.

Az újonc egy centivel hosszabb (4855 mm) és magasabb (1465 mm), hárommal szélesebb (1860 mm) elődjénél, a hosszgyarapodás teljes egészében a tengelytávot (2805 mm) növelte, ami jobb helykínálatot eredményezett hátul, miközben még a csomagtartó is nőtt (505 helyett 510 liter). Az utasok kényelmét áttervezett vázszerkezetű, jobb rezgéscsillapítású ülések fokozzák.

Az új modellben 150 százalékkal nőtt a nagy szakítószilárdságú acélok aránya, valamint öt és félszer annyi szerkezeti ragasztót használtak fel a gyártásnál. Az eredmény: 50 százalékkal jobb torziós merevség, ami a biztonságot, a zajkomfortot , a vezethetőséget és a rugózási kényelmet egyaránt kedvezően érinti.

Ez utóbbi kettőt a Kia állítása szerint sikerült tökéletesen harmonizálni, azaz a nagy szedán élvezetesebben vezethető, miközben komfortosabb is lett. Ennek a törekvésnek része az új, közvetlenül a fogaslécre ható kormányszervo, amit azonban csak az elődből részleteiben modernizálva átvett, 141 lóerőre felhúzott dízelmotor kap meg, a változatlan formában megörökölt, kétliteres benzinesnél marad a kormányoszlopra ható villanymotor.

Az autó utastere jobb minőségű anyagokat, modern multimédás szolgáltatásokat (például a Sportage-nál is látott, vezeték nélküli mobiltöltő aljzatot) kínál, a vezetőtámogató rendszerek választéka széles körű.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.