SUV-vel tér vissza a legendás német márka

Itt a Borgward BX 7

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.09.11. 14.30

Úgy tűnik, nemcsak lázálom volt a Borgward márka feltámasztása. Jövő héten, a Frankfurti Autószalonon leleplezik az első modelljüket. Itt vannak az első képek a BX 7-ről.

Míg tavasszal a Genfi Autószalonon csak üres stand jelezte, hogy valóban dolgoznak a befektetők a Borgward márka feltámasztásán, a jövő héten megnyíló Frankfurti Autókiállításon már kézzelfoghatóbb eredménye lesz a munkának. Itt vannak az első képek és információk a cég új modelljéről, amely a német kiállításon tartja világpremierjét.

 

A Borgward BX 7 nagy testű szabadidő-autó, 4,7 méter hosszú, elérhető lesz 5, 6 és 7 üléses konfigurációban is. Ha az első sor mögötti üléseket lehajtják, akkor 1344 literes hely marad szabadon, így áruszállítónak sem utolsó a kocsi.

 

Persze annak egy kicsit luxuskivitelű, ugyanis a gyártó ígérete szerint kiváló minőségű anyagokat használnak majd az utastérben. Króm, csiszolt alumínium, nappabőr színesíti a kínálatot. Az utastérbe kifejezetten nagy, 12,7 colos érintőképernyő kerül.

 

Egy gomb megnyomásával kapcsolatba léphetünk az ügyfélszolgálattal, amely akár szállodai szobát vagy színházjegyet is szerez, míg S. O. S. jelzés esetén az ilyen helyzetekre felkészített személyzet igyekszik segíteni távolról. Olyan vezetőtámogató rendszerek is kerülnek a kocsiba, mint az ütközéselkerülő vészfékasszisztens, az adaptív tempomat vagy a 360 fokos képet mutató kamera.

 

A kellemes benyomást keltő kocsi nevében az X a négykerék-hajtásra utal, amelyet a BorgWarner szállít. Alapesetben az első kerekekre jut nyomaték, de ha azok tapadást veszítenek, akkor az elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplung a hátsó kerekeket is bevonja az erőátvitelbe.

 

Úgy hírlik, hogy az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerül 224 lóerős teljesítménnyel, de készül hibrid változat is. A konnektorról is tölthető kocsiban a benzinmotort villanymotor egészíti ki, amely a hátsó kerekeket pörgeti. A maximális gyorsításkor 401 lóerős rendszerteljesítmény vethető be, míg tisztán elektromosan 55 kilométert tehet meg a kocsi.

 

A BX 7 2016-ban kerül piacra, de elsőként Kínában és más feltörekvő piacokon, majd csak azt követően kezdik árusítani a világ többi részén. A cég céljai minimum ambiciózusak, évi félmillió kocsit szeretnének eladni.

 

A Borgwardról:

A Borgward márkát 1919-ben alapította Carl F.W. Borgward (1890-1963). A brémai konszern (három további márka: a Hansa, a Goliath és a Lloyd is alájuk tartozott) első autóját, a 2 lóerős Blitzkarrent 1924-ben dobta piacra; a háromkerekű apróság hallatlanul sikeres lett mint kis-áruszállító, sőt, postai járműként is szolgált.

Legismertebb modelljük az Isabella (1954-1962) volt; a kabrió, kupé, szedán és kombi kivitelben kínált autó hátsó kerekeit egy másfél literes, 75 lóerős, soros négyhengeres motor hajtotta, modern, önhordó karosszériája és gazdagnak számító felszereltsége az Opel és Ford hasonló típusainál magasabb ár ellenére kifejezetten jó vétellé tették. Utódja, a P100 légrugózást kapott.

A Borgward ellen 1961-ben csődeljárást kértek beszállítói, mivel a cég nem fizette ki a számlákat. A cégalapító cáfolta, hogy fizetésképtelen volna, a vállalatot ennek ellenére bezárták. A hitelezőket és üzleti partnereket egyébként később az utolsó fillérig kifizették, és még mindig maradt pénze a cégnek, ami miatt gyorsan felröppent a pletyka, hogy valójában a konkurensek bosszújáról, összeesküvéséről volt szó.

 

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.