Nem okoznak különösebb meglepetést az Opel kompakt kombijáról ma reggel közzétett fényképek. Az Astra Sports Tourer a ferdehátú orrkialakítása mellett annak oldalfalán végigfutó stíluselemeit is megörökölte, míg a far visszafogott, ha nem is jellegtelen. A márka szokásos, vaskos D oszlopa mellett ezúttal a tetőlemez is masszív ívben fut alá, az Astra a manapság szokásos légies, áttört optika helyett a robusztusságot sugárzó megjelenés mellett tette le a voksát. Az ablak peremén végigfutó krómcsík az Adam modellel teremt rokonságot.

Ha robusztus, legalább tágas: közvetlen elődjénél  80 literrel tágasabb, azaz 580 literes, és ezzel csaknem beérte az ezen a téren felülmúlhatatlan VW-csoportos típusokat. A hármas osztású (4:2:4) hátsó ülést teljesen lehajtva 1630 liternyi cucc fér el az Astra gyomrában. Mindez különösen annak fényében szép, hogy a külső méretek szinte változatlanok maradtak.

A csomagszállítás praktikumát motoros mozgatású, kéz nélkül (lábbal) nyitható csomagtérfedél, illetve rakományrögzítő és -elrendező csomag javíthatja, mindkettő feláras tétel.

Nem csak a csomagok fogják szeretni a kombit: a fejtér elöl 26, hátul 28 mm-rel nagyobb, mint a ferdehátú modellben.

Az új Astra Sports Tourer felfüggesztése és motorválasztéka megegyezik az ötajtóséval: a háromhengeres, egyliteres turbómotorból az 1,4-es turbós benzinesig vagy az 1,6-os dízelmotorig tart a kínálat.