Aki ismeri, tudja, hogy egyáltalán nem túlzás a Honda hátsó sori ülésrendszerének ‘Magic Seat’, azaz varázslatos ülés elnevezése: a síkba fektethető, felhajtható, dönthető ülésrendszer elképesztően sokoldalúvá teszi a kocsit. Egyetlen apróság van csupán: az így kialakítható, öblös terek csak külön-külön használhatók, egyszerre nem, így a statisztikák bővkörében vergődő vásárlókat nem lehet egyetlen brutális számadattal lenyűgözni.

Talán ezért készült a Civic Tourer Active Life tanulmányautó, amely kishaszonjárműként tekint a Civic kombira. Annak persze a minden köbcentit kihasználó, hullámos padlólemez miatt nem igazán volna alkalmas, de eleve szabálytalan alakú tárgyak, például kerékpárok beügyeskedhetők úgy a csomagtérbe, ahogy sehol máshol nem férnének el.

Ehhez terveztek egy ötletes állványt, amely egy kinyújtható karon mozgatható – ennek a járulékos előnye, hogy a bringákat kihúzva a levegőben szerelhetők is azok.

A Honda olyan további bringás tartozékokat és kiegészítőket is beépített a Civic kombiba, mint a beépített pumpa, a csomagtérajtón elhelyezett szerelőlámpa, a hátsó ajtó pereméből kihúzható árnyékoló, sőt, még egy ülőalkalmatosság is, hogy igazán komfortos legyen a szerelés (vagy a pihenés.)

Az autó kapott még egy szerszámkészletet, palacktartót, ivóvíztartályt és egy elsőkerék-tartót – ezek mind elfértek a csomagtér oldalfalában. Mivel azonban a csomagoknak így nem jut hely, a kombi áramvonalas tetőboxot is kapott, ahol például a ruhák elférnek.

Hogy teljes legyen a mutatvány, egyedi, átmenetes fényezéssel látta el tanulmányautóját a Honda, valamint új, 18 colos felniket és egyedi hátsó lökhárítót is terveztek hozzá. A kékség a kormány, a váltó és a bőr/nyersbőr/szénszál kárpitozású ülések varrásain is visszaköszön, míg a tetőkárpit sportosan fekete, á la Civic Type R.