Így fejlesztenek autót motorkerékpár-mérnökök

Honda Project 2&4

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.09. 08.00

A Honda verseny-motorkerékpárjának blokkja utat talált egy minimalista vázba. Az eredménytől az Ariel Atom is összerezzen.

A Honda idén összes formatervező stúdióját megversenyeztette, és ez jött ki győztesként: egy semmire sem jó, ám feltétel nélküli imádatot és azonnali birtoklási vágyat kiváltó, zsigeri sportjószág, amely egyszerre autó és motorkerékpár, de leginkább egyik sem.

Akármilyen formabontó, nem teljesen eredeti a Project 2&4 (a nevet nem kell megmagyaráznunk, ugye?), hiszen ötven éve már épített valami hasonlót a Honda – igaz, az Forma 1-es szivar volt, méghozzá az első olyan, japán gyártású F1-es, amely nagydíjat tudott nyerni (Mexikó, 1965).

Az autó 3040 mm hosszú, szélessége 1820 mm, magassága pedig (ne nevess, jó?) 995 mm. Ráadásul a vezetőülést alsó vezetősín nélkül építették be, és nemhogy ajtó, de küszöb, sőt, padlólemez sincs, így szó szerint néhány centire ülünk az aszfalt felett.

A Honda nemcsak pici, de pillekönnyű is: mindössze 405 kilót nyom, ezért aztán, ha a Honda Jazz 1,3-as motorját építették volna be a hátsó tengely elé, akkor is frenetikus élményt kínálna a szélvédelmet elvi síkon megtagadó, a menetadatokat műszerfal helyett mindössze a kormányoszlopra rögzített, átlátszó plexipanelen megjelenítő jármű.

De nem, a japók inkább fogták a MotoGP-szériában sikeres RC213V verseny-motorkerékpár egyliteres, V4-es blokkját, átalakították utcai (tehát a Project 2&4-et nem pályára szánják!) felhasználásra, és így dobták be a sofőr mögé.

A négyütemű motor percenkénti 13 ezres (!) fordulatszámon több mint 215 lóerőt ad le, egyetlen lóerőnek tehát mindössze két kilogrammot kell mozgatnia – hasonló arányokkal a Lamborghini Superveloce szériáknál találkozunk.

A hatfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó sűrűn használatban lesz, hiszen a maximális nyomatékot (118 Nm nem is kevés egy ilyen blokktól) 10 500-nál adja le a négyhengeres.

A Project 2&4 menetdinamikájáról nem nyilatkozott a Honda, de talán jobb is így.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.