Így fejlesztenek autót motorkerékpár-mérnökök

Honda Project 2&4

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.09. 08.00

A Honda verseny-motorkerékpárjának blokkja utat talált egy minimalista vázba. Az eredménytől az Ariel Atom is összerezzen.

A Honda idén összes formatervező stúdióját megversenyeztette, és ez jött ki győztesként: egy semmire sem jó, ám feltétel nélküli imádatot és azonnali birtoklási vágyat kiváltó, zsigeri sportjószág, amely egyszerre autó és motorkerékpár, de leginkább egyik sem.

Akármilyen formabontó, nem teljesen eredeti a Project 2&4 (a nevet nem kell megmagyaráznunk, ugye?), hiszen ötven éve már épített valami hasonlót a Honda – igaz, az Forma 1-es szivar volt, méghozzá az első olyan, japán gyártású F1-es, amely nagydíjat tudott nyerni (Mexikó, 1965).

Az autó 3040 mm hosszú, szélessége 1820 mm, magassága pedig (ne nevess, jó?) 995 mm. Ráadásul a vezetőülést alsó vezetősín nélkül építették be, és nemhogy ajtó, de küszöb, sőt, padlólemez sincs, így szó szerint néhány centire ülünk az aszfalt felett.

A Honda nemcsak pici, de pillekönnyű is: mindössze 405 kilót nyom, ezért aztán, ha a Honda Jazz 1,3-as motorját építették volna be a hátsó tengely elé, akkor is frenetikus élményt kínálna a szélvédelmet elvi síkon megtagadó, a menetadatokat műszerfal helyett mindössze a kormányoszlopra rögzített, átlátszó plexipanelen megjelenítő jármű.

De nem, a japók inkább fogták a MotoGP-szériában sikeres RC213V verseny-motorkerékpár egyliteres, V4-es blokkját, átalakították utcai (tehát a Project 2&4-et nem pályára szánják!) felhasználásra, és így dobták be a sofőr mögé.

A négyütemű motor percenkénti 13 ezres (!) fordulatszámon több mint 215 lóerőt ad le, egyetlen lóerőnek tehát mindössze két kilogrammot kell mozgatnia – hasonló arányokkal a Lamborghini Superveloce szériáknál találkozunk.

A hatfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó sűrűn használatban lesz, hiszen a maximális nyomatékot (118 Nm nem is kevés egy ilyen blokktól) 10 500-nál adja le a négyhengeres.

A Project 2&4 menetdinamikájáról nem nyilatkozott a Honda, de talán jobb is így.

Kommentek

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.