Trükkös dolog a kabrióépítés: látszatra lehet tökéletesen egyforma egy vászontetős és az alapjául szolgáló kupé, de általában az alapoktól újratervezik az autót, hiszen máshol vannak az optikai és tömegközéppontok – a Rolls-Royce Dawn például felhúzott tetővel egészen máshogy mutat, agresszívabb, izmosabb, mint az elnyújtott sziluettű Wraith kupé.

A borítópanelek csaknem 80 százaléka egyedi, semmi közük a Wraith kupéhoz. Az ajtók ugyan megegyeznek, de előrébb került az első lökhárító, a hűtőmaszk pedig jobban belesüllyed az orrba. Az övvonal felfelé kunkorodik, mint egy széldzseki gallérja.

Ha már egy Smart kabrió is háromrétegű vászonfedelet kap, a Rolls-Royce nem érheti be ennyivel: összesen hat rétegnyi vászon és szigetelés alkotja a súlyos tetőt, amely hang nélkül tűnik el a valódi fából készített fedőlemez alatt. A mozgatás 22 másodpercig tart, és akár 50 km/óra sebességnél is végrehajtható.

A négyszemélyes utastérben kevésbé markánsak a változások. Hátra beszállni könnyű (mármint csukott tetővel is), a lábtér bőséges: a Rolls-Royce elfogadhatatlannak tartotta a szokásos 2+2 konfigurációt.

A hajtáslánc nem változott: a 6,6 literes, V12-es turbómotor 563 lóerős, a 780 Nm nyomaték nem egészen 5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a nehéz (2560 kg) kabriót.

A gyár már néhány hónapja megkezdte a megrendelések fogadását, az érdeklődés “minden várakozást felülmúlt”.