Erősebb, de nem ez a lényeg

Seat Leon Cupra 290

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.08. 08.30

Alig hogy bemutatta, máris továbbfejlesztette kompakt csúcsmodelljét a Seat. A valódi előrelépés nem itt keresendő.

Mozgalmas másfél év van a Seat Leon Cupra mögött: megbirkózott a Renault Mégane RS-sel a Nürburgring leggyorsabb fronthajtású modellje címéért, majd ugyanott elorozta az Auditól a leggyorsabb kombi címet.

Talán ennek örömére gondolta úgy a cég, hogy a 280 lóerős csúcsmodell kapjon ajándékba még tíz lovat: a 290 az már mégis csak majdnem háromszáz.

A műszaki táblázat egyéb sorait átböngészve kiderül persze, hogy mindez mit sem ér: a nyomatéki csúcs ugyanúgy 350 Nm, mint ezelőtt (és mint a 265 lovas alapverziónál), ezért az autó ugyanúgy 5,7 mp alatt gyorsul százra (kézi váltóval egy tizeddel lassabban), a végsebességet pedig így is, úgy is 250-ben maximálják, hát akkor mire a nagy felhajtás? Az egy tized literrel magasabb átlagfogyasztás aligha érte meg a fejlesztést.

Annál inkább megérte az a mechanikus differenciálzár, amely a nagyobbik Golf GTI-be vagy a Škoda Octavia RS 230-ba is bekerült: ez akár 100:0 arányban is képes megosztani az erőt az első kerekek között. A progresszív kormányműhöz, az adaptív lengéscsillapításhoz és az üzemmódváltóhoz hasonlóan ez is alapáras, aki pedig még sportos szeretne lenni, Brembo fékeket, nagyobb kerekeket és spéci abroncsokat is kérhet csomagban.

A napokban egyébként a Seat Ibiza Cupra is megújult, arról itt olvashatsz.

Kommentek

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.