Erősebb, de nem ez a lényeg

Seat Leon Cupra 290

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.08. 08.30

Alig hogy bemutatta, máris továbbfejlesztette kompakt csúcsmodelljét a Seat. A valódi előrelépés nem itt keresendő.

Mozgalmas másfél év van a Seat Leon Cupra mögött: megbirkózott a Renault Mégane RS-sel a Nürburgring leggyorsabb fronthajtású modellje címéért, majd ugyanott elorozta az Auditól a leggyorsabb kombi címet.

Talán ennek örömére gondolta úgy a cég, hogy a 280 lóerős csúcsmodell kapjon ajándékba még tíz lovat: a 290 az már mégis csak majdnem háromszáz.

A műszaki táblázat egyéb sorait átböngészve kiderül persze, hogy mindez mit sem ér: a nyomatéki csúcs ugyanúgy 350 Nm, mint ezelőtt (és mint a 265 lovas alapverziónál), ezért az autó ugyanúgy 5,7 mp alatt gyorsul százra (kézi váltóval egy tizeddel lassabban), a végsebességet pedig így is, úgy is 250-ben maximálják, hát akkor mire a nagy felhajtás? Az egy tized literrel magasabb átlagfogyasztás aligha érte meg a fejlesztést.

Annál inkább megérte az a mechanikus differenciálzár, amely a nagyobbik Golf GTI-be vagy a Škoda Octavia RS 230-ba is bekerült: ez akár 100:0 arányban is képes megosztani az erőt az első kerekek között. A progresszív kormányműhöz, az adaptív lengéscsillapításhoz és az üzemmódváltóhoz hasonlóan ez is alapáras, aki pedig még sportos szeretne lenni, Brembo fékeket, nagyobb kerekeket és spéci abroncsokat is kérhet csomagban.

A napokban egyébként a Seat Ibiza Cupra is megújult, arról itt olvashatsz.

Kommentek

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.