Brutális Merci dömper

Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.09.05. 09.15

Génjeiben a terepezést hordozza, de a Brabus beavatkozása nyomán sportkocsikkal versenyezhet a Mercedes G-osztály. 850 lóerő lazán elbánik 2,5 tonnával.

Nem újdonság a Brabusnál, hogy a Mercedes-Benz G-osztályt tuningolják, készült már 600, 700 és 800 lóerős motorral is a legendás modell a bottropi cégnél.  A szeptember közepén tartott Frankfurti Autószalonra azonban még erősebb változattal készülnek, jön a BRABUS 850 6.0 Biturbo WIDESTAR.

Ahogy a nevéből már sejteni lehet a motor maximális teljesítménye 850 lóerő, de ez sem annyira ütős, mint a mellé társuló 1450 Nm forgatónyomaték. Csak hogy érezzük: egy 1,6-os benzinmotor kb. tizedét, 150 Nm-t tud.

Mi kell ehhez a bődületes erőhöz? Az eredeti, 5,5 literes Mercedes-motor hengerűrtartalmát 5,9 literre növelték a főtengely, a hajtókarok és a dugattyúk cseréjével. Kicserélték a V8-as motor turbóit, új szívó- és kipufogórendszert építettek. Utóbbinál a vezető szabályozhatja, hogy sport módban kíván dübörögni, vagy éppen a szomszédokat nem zavarva csendesen kíván hazatérni. A nagyteljesítményű alkatrészek működését új vezérlőelektronika hangolja össze a gyári elemekkel. Nem is rosszul.

Mindössze 4,0 másodperc kell ahhoz, hogy a G-osztály elérje a 100-as tempót a rajt után, ami nem kis dolog, tekintve, hogy 2550 kilogrammot nyom a kicsike. Autópályán is elemében van a súlyos szörnyeteg, mert akár 260-nal is száguldhat, és ott is csak az elektronikai korlátozás zabolázza meg.

Döbbenetes teljesítményét nem rejtegeti a Brabus gépe, hiszen karosszériája is jelentően átalakult. A szélesített sárvédők, az átalakított lökhárítók és leginkább a motorháztető szívónyílása igencsak árulkodó. Terepre vélhetően kevesen indulnak majd vele, így nem gond, hogy a 23 colos felniken ujjnyi vékony oldalfalú gumik feszülnek.  

Belül Mastik bőrrel borított ülések, Alcantara tetőkárpit, velúr szőnyeg kényeztetik az utasokat, akiknek 15,6 colos képernyő, Blu-ray-lejátszó, wifi-router, beépített hűtő és számtalan töltőcsatlakozó teheti még kényelmesebbé az utazást.

Mivel a kocsi teljesen egyedi megrendelésre épül, így pontos árat nem közölt a Brabus, de ha tudjuk, hogy a Mercedes G-osztály gyári csúcsmodellje, ami 630 lóerős, nagyjából 85 millió forintba kerül, igen valószínű, hogy nem ússzák meg a vevők 100-110 millió alatt ezt a dömpert.

Kommentek

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.