Nem újdonság a Brabusnál, hogy a Mercedes-Benz G-osztályt tuningolják, készült már 600, 700 és 800 lóerős motorral is a legendás modell a bottropi cégnél.  A szeptember közepén tartott Frankfurti Autószalonra azonban még erősebb változattal készülnek, jön a BRABUS 850 6.0 Biturbo WIDESTAR.

Ahogy a nevéből már sejteni lehet a motor maximális teljesítménye 850 lóerő, de ez sem annyira ütős, mint a mellé társuló 1450 Nm forgatónyomaték. Csak hogy érezzük: egy 1,6-os benzinmotor kb. tizedét, 150 Nm-t tud.

Mi kell ehhez a bődületes erőhöz? Az eredeti, 5,5 literes Mercedes-motor hengerűrtartalmát 5,9 literre növelték a főtengely, a hajtókarok és a dugattyúk cseréjével. Kicserélték a V8-as motor turbóit, új szívó- és kipufogórendszert építettek. Utóbbinál a vezető szabályozhatja, hogy sport módban kíván dübörögni, vagy éppen a szomszédokat nem zavarva csendesen kíván hazatérni. A nagyteljesítményű alkatrészek működését új vezérlőelektronika hangolja össze a gyári elemekkel. Nem is rosszul.

Mindössze 4,0 másodperc kell ahhoz, hogy a G-osztály elérje a 100-as tempót a rajt után, ami nem kis dolog, tekintve, hogy 2550 kilogrammot nyom a kicsike. Autópályán is elemében van a súlyos szörnyeteg, mert akár 260-nal is száguldhat, és ott is csak az elektronikai korlátozás zabolázza meg.

Döbbenetes teljesítményét nem rejtegeti a Brabus gépe, hiszen karosszériája is jelentően átalakult. A szélesített sárvédők, az átalakított lökhárítók és leginkább a motorháztető szívónyílása igencsak árulkodó. Terepre vélhetően kevesen indulnak majd vele, így nem gond, hogy a 23 colos felniken ujjnyi vékony oldalfalú gumik feszülnek.  

Belül Mastik bőrrel borított ülések, Alcantara tetőkárpit, velúr szőnyeg kényeztetik az utasokat, akiknek 15,6 colos képernyő, Blu-ray-lejátszó, wifi-router, beépített hűtő és számtalan töltőcsatlakozó teheti még kényelmesebbé az utazást.

Mivel a kocsi teljesen egyedi megrendelésre épül, így pontos árat nem közölt a Brabus, de ha tudjuk, hogy a Mercedes G-osztály gyári csúcsmodellje, ami 630 lóerős, nagyjából 85 millió forintba kerül, igen valószínű, hogy nem ússzák meg a vevők 100-110 millió alatt ezt a dömpert.