Mercedes versenyautó pályára és utcára

Mercedes-AMG C 63 DTM és Edition 1 Mercedes-AMG C 63 Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.04. 13.00

A C-osztályos kupé premierje után néhány nappal az abból készült versenyautót is bemutatta a Mercedes. A túraautó jövőre áll rajthoz, addig utcai replikájának örülhetünk.

Még három hétvége van hátra az idei DTM-évadból, és a dolgok jelenlegi állása szerint a Mercedes C63 AMG-nek minden esélye megvan arra, hogy a tavaly nyolcadik helyen végzett Pascal Wehrlein megverje Mattias Ekströmöt és az Audit, és ezzel kiköszörülje a Mercedes becsületén tavaly esett csorbát.

Hogy jövőre mi lesz a helyzet, még nem tudni, a Mercedes mindenesetre ma bemutatta a 2016-os hadjárat csodafegyverét: az új C 63 DTM kupét.

Az utcai modellváltás persze nem jelenti azt, hogy a motorsportban is mindent elölről kezdtek volna. Ezt a szigorú szabályok nem is engedik, így az új autó számos komponense megegyezik a tavalyival, a külső – az új arculathoz igazodó fényszórók és hűtőmaszk például – azonban módosult.

Az acél bukókerettel megerősített szénszálas monocoque vázra karbon paneleket illesztettek, az autó (5010 x 1950 x 1210 mm) minimális tömege az előírásokkal összhangban 1120 kg. Módosították az első légterelőt, az oldalsó aerodinamikai paneleket, a sík padlólemezt, az első és hátsó diffúzorokat, valamint a hátsó szárnyat.

A négyliteres, nyolchengeres motor legnagyobb teljesítménye 490 LE, a maximális forgatónyomaték 500 Nm. Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futóműveket találunk, a szekvenciális váltó a kormányról kapcsolható.

A DTM-premierrel egy időben egyébként egy verseny-ihletésű utcai modellt is bemutatott a Mercedes-AMG: az Edition 1 Mercedes-AMG C 63 Coupé egyedi szürke-fekete-sárga színvilággal, kerámia fékekkel, nagyobb kerekekkel, egyenes aljú kormánnyal, sportülésekkel, valamint kívül-belül egy sor versenyhangulatú optikai részlettel kápráztatja az ügyfeleket.

Kommentek

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon szerint a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.