Új konnektoros hibridek a BMW-től

225xe és 330e

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.03. 08.15

Tovább bővíti plug-in kínálatát a BMW. Ezúttal a kulcsfontosságú 3-a széria és az új vevőkört célzó 2-es Active Tourer kapott hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot.


Tisztán elektromos üzemben a 330e 120, a 225xe 125 km/óra sebességgel képes haladni, előbbi 40, egyterű társa 41 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztásuk nem haladja meg a 2,1 litert 100 kilométeren – dióhéjban ennyit is elég tudni a BMW két fontos újdonságáról.

Persze  van itt még bőven megismerni való, főleg a 225xe esetében, hiszen összkerékhajtású rendszert hozott össze a BMW. Itt az X5 xDrive40e-vel ellentétben a hátsó tengelyt kizárólag a 88 lóerős villanymotor hajtja, míg az első kerekek a 136 lóerős, háromhengeres turbómotor gyámsága alatt vannak. A végsebesség 202 km/óra, álló helyzetből 6,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó.

A lítiumion akkuk a hátsó ülés alatt kaptak helyet (emiatt 30 mm-rel magasabban van az ülés), az elektronika pedig a csomagtér padlója alatt van, a raktér kapacitása “gyakorlatilag megegyezik” a normál változatéval – ami persze nem igaz, hiszen az azonos benzinmotorral szerelt 218i (és a többi Active Tourer kivitel) 468-1510 litert tud, a 225xe pedig 400-1350 litert – a különbség nyilván a padló alatti tér ki nem használhatóságából ered.

Összkerékhajtás és különálló erőforrások helyett kompaktabb hajtásláncot kapott a 330e, amelyben a 88 lóerős villanymotor a 184 lovas kétliteres benzines és a nyolcfokozatú automata váltó között helyezkedik el, kiváltva a hidrodinamikus nyomatékváltót.

Az össznyomaték 420 Nm, ezzel 6,1 mp alatt van százon az autó, a végsebesség 225 km/óra. A mérnökök ügyeltek arra, hogy megőrizzék az 50:50 arányú tengelyterhelést.

Mindkét modell hajtáslánc-vezérlését összekapcsolták a navigációs rendszerrel: a központi agy előre tudja például, hogy városi szakasz vagy hosszú lejtmenet következik: előbbi esetben takarékoskodik az árammal, utóbbiban pedig tudja, hogy ott jól feltöltheti akkumulátorait.

Kommentek

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.