Tisztán elektromos üzemben a 330e 120, a 225xe 125 km/óra sebességgel képes haladni, előbbi 40, egyterű társa 41 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztásuk nem haladja meg a 2,1 litert 100 kilométeren – dióhéjban ennyit is elég tudni a BMW két fontos újdonságáról.

Persze  van itt még bőven megismerni való, főleg a 225xe esetében, hiszen összkerékhajtású rendszert hozott össze a BMW. Itt az X5 xDrive40e-vel ellentétben a hátsó tengelyt kizárólag a 88 lóerős villanymotor hajtja, míg az első kerekek a 136 lóerős, háromhengeres turbómotor gyámsága alatt vannak. A végsebesség 202 km/óra, álló helyzetből 6,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó.

A lítiumion akkuk a hátsó ülés alatt kaptak helyet (emiatt 30 mm-rel magasabban van az ülés), az elektronika pedig a csomagtér padlója alatt van, a raktér kapacitása “gyakorlatilag megegyezik” a normál változatéval – ami persze nem igaz, hiszen az azonos benzinmotorral szerelt 218i (és a többi Active Tourer kivitel) 468-1510 litert tud, a 225xe pedig 400-1350 litert – a különbség nyilván a padló alatti tér ki nem használhatóságából ered.

Összkerékhajtás és különálló erőforrások helyett kompaktabb hajtásláncot kapott a 330e, amelyben a 88 lóerős villanymotor a 184 lovas kétliteres benzines és a nyolcfokozatú automata váltó között helyezkedik el, kiváltva a hidrodinamikus nyomatékváltót.

Az össznyomaték 420 Nm, ezzel 6,1 mp alatt van százon az autó, a végsebesség 225 km/óra. A mérnökök ügyeltek arra, hogy megőrizzék az 50:50 arányú tengelyterhelést.

Mindkét modell hajtáslánc-vezérlését összekapcsolták a navigációs rendszerrel: a központi agy előre tudja például, hogy városi szakasz vagy hosszú lejtmenet következik: előbbi esetben takarékoskodik az árammal, utóbbiban pedig tudja, hogy ott jól feltöltheti akkumulátorait.