Harsányan vidám bulimobil a Citroëntől

Citroën Cactus M

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.03. 09.15

A legendás Méhari szellemi örököseként lép színre a bohókás Cactus kabrió változata. Bárcsak gyártanák!

Akinek a konvenciókat a praktikum ellenében is felrúgó C4 Cactus nem volt eléggé avantgárd, most hátradőlhet: a Citroën levágta a városi egyterűszerűség tetejét, nem is akárhogyan.

A névben az M a Méharira utal, a Citroën közel fél évszázados különcére, amely nevét egy dromedárról kapta, hírnevét pedig egyedi megjelenése és kompromisszumokat (sem komfortot) nem ismerő funkcionalitása mellett a francia csendőrfilmeknek köszönheti (és persze egy James Bond filmben, a Soha ne mondd, hogy soha címűben is szerepelt.)

A Cactus M és a Méhari közötti rokonságot hirdetik az olyan részletek, mint a meredek szélvédő, az oldalajtó látványos forgópántjai, a karosszériába mélyített, oldalsó fellépő, vagy az alapvetően nem létező tetőszerkezet, amelyet felfújható időjárásvédelmi megoldás pótol.
 
Mivel szabadidős hobbigépnek szánták, a Cactus M nem ijed meg egy kis szutyoktól: utastere slaggal takarítható; a víz a padlón kialakított leeresztő nyílásokon át távozik, az üléseket meg vízálló neoprén borítja, így azoknak se lesz baja.

Ha teteje nincs is, tetőcsomagtartója van a Cactus M-nek: a speciális lekötőpontokon két darab szörfdeszka rögzíthető a kocsira.

Összkerékhajtást nem kapott a Cactus M, van benne viszont Grip Control, azaz a PSA Peugeot Citroën konszern szelektív ESP-vezérlési rendszere, amely segít a vezetőnek megbirkózni a kedvezőtlen tapadási viszonyokkal. Ugyanezt a célt szolgálják a nagy átmérőjű (19-es?), ám keskeny kerekek, amelyek laza talajon jobban boldogulnak.

Kommentek

  • Szentmiki

    A Citroënnél mindig is tudták, mitől döglik a légy…

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.