Kinyílt a Mercedes luxuskabriója

Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.02. 08.05

44 év szünet után tér vissza a felső kategóriás kabriók piacára a Mercedes. Az S- Cabriolet a kupénál megismert szolgáltatásokkal kényeztet.

Alumínium és magnézium karosszériaelemekkel könnyített karosszéria, pirotechnikai működtetésű, rejtett borulókeret, motoros mozgatású tetőrekesz-határolás, automatikus kabrió-üzemmóddal felszerelt klímaberendezés: az S-osztály fedetlen kiadása nagy csinnadrattával tér vissza a luxuskabriók piacára.

A vászontető akár 60 km/óra sebességnél nyitható, illetve zárható, a folyamat mintegy 20 másodpercet vesz igénybe.


A kabrió nem egészen fél mázsával nehezebb a kupénál; ezt többek között alumínium hátsó padlólemez, valamint könnyűfém motorház- és csomagtérfedelek alkalmazásával érték el.


Pirotechnikai patron indítja be, gázgenerátor emeli üzemi magasságba a fejtámlák mögötti bukókereteket.


Gyakorlatilag minden fűthető, amihez az utasok testrészei hozzáérhetnek.


A tető lenyitásakor automatikusan nyílik ki a csomagteret a tetőrekesztől elválasztó határoló. Ezt gombnyomással alaphelyzetbe állíthatjuk, ha több hely kell; ha tele a raktér, nem nyitható a tető.


A több rétegű tető fekete, sötétkék, bézs és sötétpiros színben kérhető.


Az új fejlesztésű, önfeszítő tetőszerkezet akár a távolból is vezérelhető.


0,29-es Cw-értékével kategóriájának legáramvonalasabb tagja az S-kabrió. Az opciós Aircap szélzaj-csökkentő rendszer a szélvédőkeretbe integrált, felemelhető hálóból, valamint a hátsó ülések mögött elhelyezett, konvex elemből áll.


Régi ismerős a Mercedesnél a nyaktájra meleg levegőt fúj Airscarf rendszer


Tizenkét érzékelő jelére automatikusan vált kabrió üzemmódra a klímaberendezés. A fedélzeti parfümrendszer egyedi kabrióillatot kínál.


Alapáras a félaktív Airmatic légrugózás


A kabrió (5027 x 1899 x 1417 mm) karosszériája 60 százalékban azonos a kupééval. A hátsó ülések mögött extra tűzfal merevíti a vázat, ez az AMG modellnél magnéziumból készül


S 500 Cabriolet: 455 LE, 700 Nm, 8,5 l/100km. Kilencfokozatú 9G-Tronic sebességváltóval


S63 AMG Cabriolet: 585 LE, 900 Nm, összkerékhajtás, 3,9 mp 0-100 km/óra, 10,4 l/100km

Kommentek

  • Motoroj

    Nem csúnya!

  • DTF

    a első támlában monitorok vannak? ha igen, akkor ennek sok értelme van :D

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.