Alumínium és magnézium karosszériaelemekkel könnyített karosszéria, pirotechnikai működtetésű, rejtett borulókeret, motoros mozgatású tetőrekesz-határolás, automatikus kabrió-üzemmóddal felszerelt klímaberendezés: az S-osztály fedetlen kiadása nagy csinnadrattával tér vissza a luxuskabriók piacára.

A vászontető akár 60 km/óra sebességnél nyitható, illetve zárható, a folyamat mintegy 20 másodpercet vesz igénybe.


A kabrió nem egészen fél mázsával nehezebb a kupénál; ezt többek között alumínium hátsó padlólemez, valamint könnyűfém motorház- és csomagtérfedelek alkalmazásával érték el.


Pirotechnikai patron indítja be, gázgenerátor emeli üzemi magasságba a fejtámlák mögötti bukókereteket.


Gyakorlatilag minden fűthető, amihez az utasok testrészei hozzáérhetnek.


A tető lenyitásakor automatikusan nyílik ki a csomagteret a tetőrekesztől elválasztó határoló. Ezt gombnyomással alaphelyzetbe állíthatjuk, ha több hely kell; ha tele a raktér, nem nyitható a tető.


A több rétegű tető fekete, sötétkék, bézs és sötétpiros színben kérhető.


Az új fejlesztésű, önfeszítő tetőszerkezet akár a távolból is vezérelhető.


0,29-es Cw-értékével kategóriájának legáramvonalasabb tagja az S-kabrió. Az opciós Aircap szélzaj-csökkentő rendszer a szélvédőkeretbe integrált, felemelhető hálóból, valamint a hátsó ülések mögött elhelyezett, konvex elemből áll.


Régi ismerős a Mercedesnél a nyaktájra meleg levegőt fúj Airscarf rendszer


Tizenkét érzékelő jelére automatikusan vált kabrió üzemmódra a klímaberendezés. A fedélzeti parfümrendszer egyedi kabrióillatot kínál.


Alapáras a félaktív Airmatic légrugózás


A kabrió (5027 x 1899 x 1417 mm) karosszériája 60 százalékban azonos a kupééval. A hátsó ülések mögött extra tűzfal merevíti a vázat, ez az AMG modellnél magnéziumból készül


S 500 Cabriolet: 455 LE, 700 Nm, 8,5 l/100km. Kilencfokozatú 9G-Tronic sebességváltóval


S63 AMG Cabriolet: 585 LE, 900 Nm, összkerékhajtás, 3,9 mp 0-100 km/óra, 10,4 l/100km