Dinamikusabb, igényesebb az új Kia Sportage

Sportváltozatban is kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.02. 09.00

Turbómotor, áthangolt felfüggesztés, finomabb anyagok, tágasabb hely: a negyedik generációs Kia Sportage minden téren többet kínál elődjénél.

Számos új technológiával, megújult motorkínálattal és minden téren kellemesebb utazási élménnyel lépett színre az új Kia Sportage.

A negyedik generációs modell 30 mm-rel nagyobb tengelytávja és 40 mm-rel megnőtt teljes hossza ellenére kompaktabbnak hat elődjénél, ami elsősorban a magasabbra húzott fényszóróknak és az öblösebb alsó légbeömlőnek köszönhető.

A képeken látható, LED-es jégkocka-ködfényszóró az új GT Line kivitel sajátja: a sportosabb variáns feszesebb felfüggesztést, egyedi, 19 colos felniket, valamint egy vadonatúj motort kap: a cee’d GT 1,6-os turbómotorját itt áthangolták, teljesítménye 201-ről 177 lóerőre csökkent, viszont javítottak a nyomatékkifejtésen. Ehhez a motorhoz hétfokozatú DSG váltó is kérhető, ami szintén nem volt eddig a Sportage-ben.


A kisebbik benzinmotor és az 1,7-es dízel változatlanul került át az új modellbe, a kétliteres dízel blokkja 5 kilóval könnyebb, új EGR-hűtőt kapott, és általában optimalizálták több paraméterét.

A tervezők átdolgozták a fékrendszert. valamint új, a fogaslécre ható villanyszervót fejlesztettek ki: utóbbi a GT Line modellekben alapáras, a többi verzióhoz opciós tétel. Szintén újrakonfigurálták az első és hátsó felfüggesztést, javult a vezethetőség, a rugózási komfort, valamint a zaj- és rezgésszigetelés.

A Sportage kategóriájának egyik legcsendesebb tagja, az alapjárati zajszint 2, az útzaj szintje 3 dB-lel csökkent, ami részben a bőkezűbben alkalmazott szigetelőanyagoknak, részben a merevebb karosszériának, átdolgozott ülésváznak és egyéb szerkezeti módosításoknak köszönhető.

A helykínálat mindenhol javult, beleértve a csomagtartót is (465 helyett 503 liter), amelynek belső szélessége annak ellenére nagyobb (+35 mm), hogy az autó kívülről ugyanolyan széles (és magas), mint elődje. A hátsó üléstámla dőlésszöge nagyobb tartományban, finomabban szabályozható, az állítókar a támláról átkerült az ülőlap mellé.


A Sportage multimédiás rendszerekből ugyanúgy naprakész, mint aktív biztonsági, illetve vezetőtámogató rendszerekből; felismeri a táblákat, csipog, ha keresztben jön valaki, visszanyom a forgalmi sávba, ha kisodródnánk, és fékez, ha mi nem tesszük.

Kommentek

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.