Ha egy autó hatoldalas műszaki leírásának utolsó bekezdésében térnek csupán ki arra, hogy hány kiló (1000), és hány másodperc alatt gyorsul százra (6,8), sejthetjük, hogy nem hétköznapi értékeket szeretne vele kifejezésre juttatni a gyártó.

A Peugeot Fractal valóban nem közvetlenül a vezetésről szól, hanem az azt kísérő érzékszervi (elsősorban hang-) hatásokról. Ezek már akkor megkezdődnek, amikor okosóránkról kinyitjuk a kocsit: ezt zeneszerző által komponált, jellegzetes hangzás kíséri. Mivel a keskeny abroncsokon gördülő autót különleges, visszhangmentes felületek borítják, szinte teljesen zajtalanul halad, de hogy ne veszélyeztesse a gyalogosokat, haladását egyedi hangok kísérik, amelyek azt is jelzik, hogy a kocsi gyorsít, lassít, vagy éppen egyenletes sebességgel halad.

Az egyéb fedélzeti funkciók is speciális hangzást kaptak, az irányjelzéstől a motorindításon át a vészvillogókig. A navigációs utasítások mintha messze a kocsi elől hangoznának el, majd ahogy közeledünk a soron következő fordulópontig, egyre közelebb sodródik a hang, miközben arra az oldalra tolódik, amerre majd fordulnunk kell.

A hangélmény az ülések háttámlájába beépített mélyhangszórókkal folytatódik: ezek a tervezők szerint torzításmentes mélyhang-élményt nyújtanak azáltal, hogy közvetlenül az emberi testen keresztül juttatják el a rezgéseket a belső fülbe.

Nem csak a hangok, de a műszerfal is sajátságos: a Peugeot 208-on bevezetett i-Cockpit rendszer továbbgondolása a kormányküllőkön elhelyezett érintésérzékeny felületeket, hatalmas head-up kijelzőt kínál. A speciális hangelnyelő beltéri felületeket 3D-s nyomtatóval hozták létre.

Persze közben a Fractal autó is, nem csak hanglabor: a 381 cm hosszú, 177 cm széles kocsit két darab, egyenként 102 lóerős villanymotor mozgatja. Az összkerékhajtású Fractal akkumulátorcsomagjai a központi padlóalagútban kaptak helyet. Egy feltöltéssel akár 450 kilométert képes megtenni a jármű, a töltöttségi állapotról kívül elhelyezett LED-csíkok tájékoztatnak; ezek menet közben helyzetjelzőként szolgálnak.

A hasmagasság 7-11 cm között változtatható, szó sincs tehát terepjárásról, viszont ha akarjuk, lekaphatjuk az autó tetejét, így kupéból egy csapásra kabrióba válthatunk át, és verbális közlésekkel egészíthetjük ki a gyalogosokat érkezésünkről tájékoztató hangjelzéseket.