Ledobja tetejét a Smart

Novembertől rendelhető

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.28. 08.00

Elődje receptjét követi a Smart Fortwo vászontetős kiadása, de minden szempontból továbbfejlesztették a megoldást.

Akár csúcssebességnél, akár a távirányítóról fogunk hozzá, mindenképpen tizenkét másodperc kell csupán a Smart kabrió vászontetejének, hogy teljesen hátra, majd a B-oszlop tövéig lecsússzon. Ha ezután kiemeljük és a csomagtér fedelébe pattintjuk a két hosszanti tetőkeretet (csúcssebességnél nem ajánlott), már kész is a majdnem-kabrió – sőt, ha a helyén maradó tetőoszlopra nem csúfságként, hanem integrált biztonsági eszközként tekintünk, akár teljes értékű vászontetősként is gondolhatunk a 2,69 méteres csöppségre.

A Daimler mindenesetre nem nézte le apró járművét, és ugyanazt a fejlesztési és tesztprogramot írta elő számára, mint pl. a Mercedes S-kabriónak. Húszezerszer nyitották és csukták a tetőt, mínusz 15 és plusz 80 fokos környezeti hőmérséklet mellett, majd -40°C-nél teljesen lefagyasztották a vásznat, és úgy is elindították a nyitási ciklust – ilyenkor persze a túlterhelés-védelem megakadályozza a nyitást, de ezt nem elég elméletben tudnia a mechanikának.

Az utastér huzatmentességére is ügyeltek (a szélterelő opciós extra), ami pedig a vízzárást illeti, a gyártósor utolsó állomása egy locsolórendszer, ahol minden egyes legyártott Smart kabriót hét percig fognak áztatni.

A vázszerkezet torziós szilárdsága 15 százalékkal nagyobb, mint az elődmodellé; a padlót, a szélvédőkeretet és a tűzfalakat extra adag vassal merevítették meg. A gyári töréstesztek között fejre ejtős vizsgálatot is találunk: itt 50 centi magasról, enyhén megdöntve pottyantják le az autót, így annak teljes tömege (hivatalos adat még nincs, de az új generációs kupé kiviteltől függően 880-935 kg; illetve az elődmodell esetében a kabrió 20 kilóval nyomott többet a kupénál, hát így kalkulálj) egyetlen A-oszlopra esik.

A 20 mm vastag, három rétegű tető 1,8 négyzetméteres, marginálisan nagyobb, mint az elődmodellen; és míg belső felülete minden esetben szürke, kívül a fényezéstől és merészségünktől függően választhatunk piros, fekete vagy farmeranyag hatású vásznat. A külső és belső szövet között gumiréteg feszül. A hátsó szélvédő üvegből készült, és fűthető.

A novembertől rendelhető, 2016 elejétől átvehető Smart kabrió a 71 és a 90 lóerős motorral egyaránt kapható, kézi vagy duplakuplungos váltóval társítva. A fogyasztás (4,3 l/100 km) mindkettőnél megegyezik, a végsebesség is majdnem azonos (151/155 km/óra, egyedül a gyorsulásban mutatkozik különbség: a gyengébb motorral 14,9 mp kell a 100 km/óra eléréséhez, míg az erősebbikkel 10,8 mp is elég.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.