Ötéves, 160 ezer kilométeres újautó-garanciával hozza be a piacra új platós kisteherautóját a Nissan. A kiemelkedő szolgáltatás azonban csak hab a tortán, hiszen az autó szinte minden főelemét lecserélték.

Az előző generációs modell laprugós hátsó futóművét például teljesen átdolgozták: az új rendszer 7 kilóval könnyebb, ráadásul az új kialakítással csökkent a menetzaj, és megnőtt a hátsó terepszög. A Double Cab felépítmény még ennél is tovább ment: itt vadonatúj, ötlengőkaros hátsó felfüggesztésre cserélték a merev tengelyt, ami személyautós(abb) menettulajdonságokat és 20 kiló mínuszt jelent.

Az erőforrás is új. A 160 és 190 lóerős kivitelben kínált, 2,3 literes dízel akár 24 százalékkal takarékosabb elődjénél, a high-power verzió ikerturbós kialakítása újdonságnak számít a szegmensben. A motorhoz hatfokozatú kézi váltó vagy hetes automata csatlakozhat, a modell hátsó- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt megvásárolható. A hasznos terhelhetőség kiviteltől függően meghaladja az egy tonnát, a legnagyobb vontatható tömeg 3,5 tonna.

A platóra is jutott az újdonságokból: az utasfülke hátfalán, illetve a plató oldalfalain kialakított, masszív csatornákban állítható lekötőszemek várják a gurtnikat, köteleket, így tetszőleges konfigurációban rögzíthető a rakomány. Ami a méreteket illeti, a Double Cab platója 67 mm-rel megnőtt; az 1578 mm hasznos hossz a legjobbnak számít a szegmensben. A King Cab kivitel rakfelülete 1788 mm-es.

A teljesen újratervezett belső térben jobb térérzet és ergonómia, ortopédiailag optimalizált ülések, kétzónás klímaberendezés, hátsó üléssori szellőzőnyílások és átdolgozott hátsó üléspad teszi kényelmesebbé az utazást.

A vezető dolgát 360 fokos kamerarendszer, ráfutásgátló robotfék, tempomat, ereszkedés-szabályozó és visszagurulás-gátló rendszerek, valamint kulcs nélküli nyitás és indítás, illetve tolatókamera és -radar teszi egyszerűbbé.

Az új Navara világpremierjére szeptember 15-én, a Frankfurti Autószalonon kerül sor.