Amikor beharangozták, nyilvánvaló volt, hogy a márka jelenlegi legerősebb kompakt erőforrása, a 1.6 GDI turbó fölé céloz a Niro hajtáslánca. A tipp bejött: valóban elektromos hajtással egészíti ki a 204 lóerős négyhengeres teljesítményét a háromajtós terepsportoló.
 
A 4185 mm hosszú, 1850 mm széles, 1558 mm magas Niro gyakorlatilag akkora, mint a Venga – sajtóértesülések szerint egyébként nem véletlenül, mert annak leváltására született. 
A 2590 mm tengelytávon nyugvó Niro műszaki alapját az alsó-középkategóriás Cee’d adta, beleértve annak csúcsmotorját is (Cee’d GT). A 204 lóerős motor hétfokozatú DSG váltón keresztül hajtja az első kerekeket, míg a hátsóknál egy 45 lóerős villanymotor biztosít igény szerint összkerékhajtást. 
A beltérben egybe szabott első ülésekkel találkozunk, amelyek előrebillenthető háttámlája mögött két szükségülést, azok mögött ellenben egy, a körülményekhez képest tágas, szénszálas anyaggal leburkolt csomagtartó lapul. A vezető nem csak a kormányt, de a pedálsort is állíthatja, a műszerpark szabadon konfigurálható, a középkonzolon további kijelzők találhatók. 
Sem ez utóbbiakra, sem a függőleges merevítő csöveken elrejtett klíma- és audio kezelőszervekre nem számítunk hosszú távon, viszont magára az autóra igen: míg egy hete még óvatosan nyilatkozott a gyártó, a legújabb információk szerint 2015-ben már piacra léphet a Niro szériaváltozata. 
Ez nyilván hagyományos ajtókat és teljes értékű hátsó üléssort kap majd, a mostani Venga praktikus karakterét felváltó sportos szellemiség azonban várhatóan megmaradt. 
Az AutoExpress információi szerint a Juke-éhoz mérhető árra lehet számítani a 2015-ös bevezetéskor – ez magyarországi viszonylatban 4,1 millió forint körüli kezdőárat jelentene, a 250 lóerős hibrid hajtáslánc révén pedig a Juke Nismóval is versenyre kelhetne a kis Kia.