Turbómotoros hibrid terepsportkocsi

Több formatanulmánynál a Kia Niro

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 13.00

Várakozásaink szerint hibrid hajtáslánccal lépett színre a Kia terepkupé-tanulmánya, a Niro. Amire nem számítottunk: két év múlva gyártásba kerülhet!

Amikor beharangozták, nyilvánvaló volt, hogy a márka jelenlegi legerősebb kompakt erőforrása, a 1.6 GDI turbó fölé céloz a Niro hajtáslánca. A tipp bejött: valóban elektromos hajtással egészíti ki a 204 lóerős négyhengeres teljesítményét a háromajtós terepsportoló.
 
A 4185 mm hosszú, 1850 mm széles, 1558 mm magas Niro gyakorlatilag akkora, mint a Venga – sajtóértesülések szerint egyébként nem véletlenül, mert annak leváltására született. 
A 2590 mm tengelytávon nyugvó Niro műszaki alapját az alsó-középkategóriás Cee’d adta, beleértve annak csúcsmotorját is (Cee’d GT). A 204 lóerős motor hétfokozatú DSG váltón keresztül hajtja az első kerekeket, míg a hátsóknál egy 45 lóerős villanymotor biztosít igény szerint összkerékhajtást. 
A beltérben egybe szabott első ülésekkel találkozunk, amelyek előrebillenthető háttámlája mögött két szükségülést, azok mögött ellenben egy, a körülményekhez képest tágas, szénszálas anyaggal leburkolt csomagtartó lapul. A vezető nem csak a kormányt, de a pedálsort is állíthatja, a műszerpark szabadon konfigurálható, a középkonzolon további kijelzők találhatók. 
Sem ez utóbbiakra, sem a függőleges merevítő csöveken elrejtett klíma- és audio kezelőszervekre nem számítunk hosszú távon, viszont magára az autóra igen: míg egy hete még óvatosan nyilatkozott a gyártó, a legújabb információk szerint 2015-ben már piacra léphet a Niro szériaváltozata. 
Ez nyilván hagyományos ajtókat és teljes értékű hátsó üléssort kap majd, a mostani Venga praktikus karakterét felváltó sportos szellemiség azonban várhatóan megmaradt. 
Az AutoExpress információi szerint a Juke-éhoz mérhető árra lehet számítani a 2015-ös bevezetéskor – ez magyarországi viszonylatban 4,1 millió forint körüli kezdőárat jelentene, a 250 lóerős hibrid hajtáslánc révén pedig a Juke Nismóval is versenyre kelhetne a kis Kia.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.