Torzít a tükörkép

Hamann Mirror GC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 15.00

A Hamann tuningműhely a BMW négyajtós sportkupéjának csúcskivitelét vette kezelésbe. A BMW M6 Gran Coupe extrém fényezése csak szemfényvesztés: a lényeg a kiszélesített karosszéria.

Hallatlan magabiztosságról tanúskodik, amikor egy autóépítő műhely legújabb kreációja kapcsán éppen annak névadó jellemzőjéről: a karosszéria vakító tükörfényű krómozásáról nem beszél. 

Persze van okuk erre, hiszen vélhetően alig maroknyian rendelnék meg ebben az ordítóan hivalkodó kivitelben az autót, miközben az alapvető változtatások sokkal szélesebb rétegeket érintenek. 
A Porsche Panamera versenytársaként helyt álló Gran Coupét ugyanis szélesebb karosszériával szerelik fel. Más az első lökhárító, benne méretesebbek a légbeömlő nyílások; új az első kötény, az oldalsó küszöbök és a hátsó szárny; hátrafelé meghosszabbították a hátsó kerékdobokat, valamint lecserélték az oldalfalat alkotó paneleket. Oldalanként 2-2 centimétert nyert így az autó. 
A komplett csomaghoz további elemeket is kínál a Hamann: ilyen a teljes egészében szénszálas kompozitból kialakított gépházfedél, valamint a nagyobb leszorítóerőt ébresztő hátsó szárny. 
Keréktárcsából azt szereltet fel a kedves vevő, amit akar, a Frankfurtban kiállított autón 21 colos, központi anyás, kovácsolt alumínium felni feszített, elöl 265/30, hátul 305/25 (!) méretű Vredestein abroncsokkal. A futómű 25 mm-s ültetést és progresszív sportrugókat kapott. 
Miközben a motor nem változott, azaz a BMW M6 Gran Coupé 4,4 V8 erőforrása a gyári 560 lóerővel és 680 Nm forgatónyomatékkal támogatja a Hamann-vásárló exhibicionizmusát, a tuningmesterek csökkentett ellennyomású sportkipufogót szereltek az autó alá, amely a krómozott karosszériával szép kontrasztot adó, fekete végcsövekbe torkollik. 
Az autó belterében egyedi üléskárpitozást, alumínium pedálsort és lábtámaszt, Hamann-emblémás szőnyegeket találunk – magyarul nem sok minden változott, csak a manőverezést kell újra tanulnia a sofőrnek.

Kommentek

  • Guillotine

    Sok hűhó semmiért..

    No de majd a G Power!

  • subtotal

    A képek alapján nekem nem tűnik központi anyásnak a felni, de nem is baj, mert végre ez egy klasszikusan szép darab.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.