Torzít a tükörkép

Hamann Mirror GC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 15.00

A Hamann tuningműhely a BMW négyajtós sportkupéjának csúcskivitelét vette kezelésbe. A BMW M6 Gran Coupe extrém fényezése csak szemfényvesztés: a lényeg a kiszélesített karosszéria.

Hallatlan magabiztosságról tanúskodik, amikor egy autóépítő műhely legújabb kreációja kapcsán éppen annak névadó jellemzőjéről: a karosszéria vakító tükörfényű krómozásáról nem beszél. 

Persze van okuk erre, hiszen vélhetően alig maroknyian rendelnék meg ebben az ordítóan hivalkodó kivitelben az autót, miközben az alapvető változtatások sokkal szélesebb rétegeket érintenek. 
A Porsche Panamera versenytársaként helyt álló Gran Coupét ugyanis szélesebb karosszériával szerelik fel. Más az első lökhárító, benne méretesebbek a légbeömlő nyílások; új az első kötény, az oldalsó küszöbök és a hátsó szárny; hátrafelé meghosszabbították a hátsó kerékdobokat, valamint lecserélték az oldalfalat alkotó paneleket. Oldalanként 2-2 centimétert nyert így az autó. 
A komplett csomaghoz további elemeket is kínál a Hamann: ilyen a teljes egészében szénszálas kompozitból kialakított gépházfedél, valamint a nagyobb leszorítóerőt ébresztő hátsó szárny. 
Keréktárcsából azt szereltet fel a kedves vevő, amit akar, a Frankfurtban kiállított autón 21 colos, központi anyás, kovácsolt alumínium felni feszített, elöl 265/30, hátul 305/25 (!) méretű Vredestein abroncsokkal. A futómű 25 mm-s ültetést és progresszív sportrugókat kapott. 
Miközben a motor nem változott, azaz a BMW M6 Gran Coupé 4,4 V8 erőforrása a gyári 560 lóerővel és 680 Nm forgatónyomatékkal támogatja a Hamann-vásárló exhibicionizmusát, a tuningmesterek csökkentett ellennyomású sportkipufogót szereltek az autó alá, amely a krómozott karosszériával szép kontrasztot adó, fekete végcsövekbe torkollik. 
Az autó belterében egyedi üléskárpitozást, alumínium pedálsort és lábtámaszt, Hamann-emblémás szőnyegeket találunk – magyarul nem sok minden változott, csak a manőverezést kell újra tanulnia a sofőrnek.

Kommentek

  • Guillotine

    Sok hűhó semmiért..

    No de majd a G Power!

  • subtotal

    A képek alapján nekem nem tűnik központi anyásnak a felni, de nem is baj, mert végre ez egy klasszikusan szép darab.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.