Miért büdösek a kínai autók?

Frankfurt kínai autói

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 16.30

Az emelet egy félreeső, gyengén világított zugában megtaláltuk az autószalon egyetlen kínai autógyárát a Changant.

Jó pár éven keresztül kifejezetten szórakoztató pontja volt egy-egy nagyobb autókiállításnak, amikor a kínai standok felé merészkedtünk. Orcátlan autómásolatok, rémes minőség, furcsa elképzelések néztek velünk farkasszemet mindenhol. Aztán tavaly már határozottan érdeklődve nézegettük a kissé Volkswagen-szerű Qorost, idén meg már egy kifejezetten impozáns standon kiállító kínai márkát is találtunk a Changan személyében. Tovább növelte a kínai kiállítás fényét, hogy velük szemben egy olyan nagynevű márka, mint a Mitsubishi, csupán ötödakkora, egészen szerény méretű és felhozatalú standdal jelent meg Frankfurtban, ahol egyetlen árva Outlander szomorkodott. Bezzeg a Changannál volt minden, széria SUV-től kezdve a hibrid modellen át a tanulmányautóig. 

Elsőre Qashqai-nak néznénk

A kiállított autók többsége kívül-belül rendben volt, az autók formaterve már teljesen emészthető, többé-kevésbé egyedi is – de azért egy részlet-azonosító versenyben temérdek más gyártó terméke felismerhető lenne, például az opeles műszerfaltól a KIA-s kormánygombokig minden megtalálható bennük – valamint a belsejük is felnőtt az európai piac igényeihez.
A Changan standján az igazi újdonság a megjegyezhetetlen kódrendszerű modellkínálatban a CS75 fantázianevű, közepes méretű – 4,65 m hosszú, 2,7 m tengelytávú – szabadidő-autó. A dizájn szempontjából teljesen korrekt járgány 1,8-as – pontosan 1798 köbcentis – turbós benzinmotort kapott, amely 163 lóerő és 220 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes, átlagfogyasztása pedig 9,5 liter. 

1,8-as, turbós motor került az orrába

Mellette a már létező CS35-ös feszített a gyér világításban, amely 13 és 15 ezer dollár közötti árával – 3-3,5 millió forint – idehaza is jó vételnek tűnhet 1,6-os, 125 lóerős motorjával, 7,2 literes átlagfogyasztásával. Ennyiért az ember már elnézi a rideg műanyagokat, esetenként pontatlan illesztéseket, amely mindkét autóra jellemző. Ennek ellenére muszáj megjegyezni, hogy ez a kínai autó már nem az, amihez a korábbi évek alatt hozzászoktunk. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a Changan Európában – Angliában, Olaszországban – illetve Japánban is üzemeltet fejlesztőközpontot, és óriási, 560 ezer négyzetméteres, közel 300 millió dolláros tesztpályája is hamarosan  – várhatóan október elején – munkába áll.
Bár nem a legfrissebb darab, mégis megkerülhetetlen monstrumként trónolt 24 colos kerekein a stand közepén a CS95-ös tanulmányautó, amelyet kapásból dupla hajtással álmodtak meg. Egyikük 123 kW-nyi elektromos motorral, másikuk 3,5 literes, 245 lóerős belsőégésűvel hajtja a bitang méretű, kis híján 5,4 méter hosszú futurisztikus koncepcióautót. 

Nagyobb a Range Rovernél is

Hogy kell-e félnünk tőlük? Egyelőre nem nagyon valószínű, hogy az olcsó kínai autók elárasztanák Európa útjait. Nemcsak minőségben kéne még egy kicsit – de már csak tényleg kicsit – fejlődni a kényesebb európai ízléshez, hanem ha belegondolunk, akármennyire is a világ közepének érezzük magunkat, a kínai piac méreteihez, felvevőképességéhez hasonlítva már közel nem vagyunk annyira fontosak. 
Egy rémes dolog maradt csupán a múltból, ez pedig az orrfacsaró bűz, amely a belső, amúgy kemény, rideg tapintású műanyagjaiból szivárog megállíthatatlanul. Láthatóan – illetve érezhetően – a kínaiak még messze vannak a Volvo-féle ultrafigyelmességtől, ahol az autó belsejét alkotó dolgokat még illat szempontjából is megvizsgálják, mielőtt azok az autóba kerülnek. De a Dacia-szintet már könnyedén hozzák, ha akarják. És a Dacia egész jól megy Európában.

A szemben lévő Mitsubishi stand elég szegényes

Kommentek

  • jules.a

    És akkor miért is büdösek azok az autók?? Ha már ez a cikk címe…

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.