Miért büdösek a kínai autók?

Frankfurt kínai autói

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 16.30

Az emelet egy félreeső, gyengén világított zugában megtaláltuk az autószalon egyetlen kínai autógyárát a Changant.

Jó pár éven keresztül kifejezetten szórakoztató pontja volt egy-egy nagyobb autókiállításnak, amikor a kínai standok felé merészkedtünk. Orcátlan autómásolatok, rémes minőség, furcsa elképzelések néztek velünk farkasszemet mindenhol. Aztán tavaly már határozottan érdeklődve nézegettük a kissé Volkswagen-szerű Qorost, idén meg már egy kifejezetten impozáns standon kiállító kínai márkát is találtunk a Changan személyében. Tovább növelte a kínai kiállítás fényét, hogy velük szemben egy olyan nagynevű márka, mint a Mitsubishi, csupán ötödakkora, egészen szerény méretű és felhozatalú standdal jelent meg Frankfurtban, ahol egyetlen árva Outlander szomorkodott. Bezzeg a Changannál volt minden, széria SUV-től kezdve a hibrid modellen át a tanulmányautóig. 

Elsőre Qashqai-nak néznénk

A kiállított autók többsége kívül-belül rendben volt, az autók formaterve már teljesen emészthető, többé-kevésbé egyedi is – de azért egy részlet-azonosító versenyben temérdek más gyártó terméke felismerhető lenne, például az opeles műszerfaltól a KIA-s kormánygombokig minden megtalálható bennük – valamint a belsejük is felnőtt az európai piac igényeihez.
A Changan standján az igazi újdonság a megjegyezhetetlen kódrendszerű modellkínálatban a CS75 fantázianevű, közepes méretű – 4,65 m hosszú, 2,7 m tengelytávú – szabadidő-autó. A dizájn szempontjából teljesen korrekt járgány 1,8-as – pontosan 1798 köbcentis – turbós benzinmotort kapott, amely 163 lóerő és 220 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes, átlagfogyasztása pedig 9,5 liter. 

1,8-as, turbós motor került az orrába

Mellette a már létező CS35-ös feszített a gyér világításban, amely 13 és 15 ezer dollár közötti árával – 3-3,5 millió forint – idehaza is jó vételnek tűnhet 1,6-os, 125 lóerős motorjával, 7,2 literes átlagfogyasztásával. Ennyiért az ember már elnézi a rideg műanyagokat, esetenként pontatlan illesztéseket, amely mindkét autóra jellemző. Ennek ellenére muszáj megjegyezni, hogy ez a kínai autó már nem az, amihez a korábbi évek alatt hozzászoktunk. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a Changan Európában – Angliában, Olaszországban – illetve Japánban is üzemeltet fejlesztőközpontot, és óriási, 560 ezer négyzetméteres, közel 300 millió dolláros tesztpályája is hamarosan  – várhatóan október elején – munkába áll.
Bár nem a legfrissebb darab, mégis megkerülhetetlen monstrumként trónolt 24 colos kerekein a stand közepén a CS95-ös tanulmányautó, amelyet kapásból dupla hajtással álmodtak meg. Egyikük 123 kW-nyi elektromos motorral, másikuk 3,5 literes, 245 lóerős belsőégésűvel hajtja a bitang méretű, kis híján 5,4 méter hosszú futurisztikus koncepcióautót. 

Nagyobb a Range Rovernél is

Hogy kell-e félnünk tőlük? Egyelőre nem nagyon valószínű, hogy az olcsó kínai autók elárasztanák Európa útjait. Nemcsak minőségben kéne még egy kicsit – de már csak tényleg kicsit – fejlődni a kényesebb európai ízléshez, hanem ha belegondolunk, akármennyire is a világ közepének érezzük magunkat, a kínai piac méreteihez, felvevőképességéhez hasonlítva már közel nem vagyunk annyira fontosak. 
Egy rémes dolog maradt csupán a múltból, ez pedig az orrfacsaró bűz, amely a belső, amúgy kemény, rideg tapintású műanyagjaiból szivárog megállíthatatlanul. Láthatóan – illetve érezhetően – a kínaiak még messze vannak a Volvo-féle ultrafigyelmességtől, ahol az autó belsejét alkotó dolgokat még illat szempontjából is megvizsgálják, mielőtt azok az autóba kerülnek. De a Dacia-szintet már könnyedén hozzák, ha akarják. És a Dacia egész jól megy Európában.

A szemben lévő Mitsubishi stand elég szegényes

Kommentek

  • jules.a

    És akkor miért is büdösek azok az autók?? Ha már ez a cikk címe…

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.