Újabb pofon Kecskemétnek

Kompakt, sportos terepmodell az Infiniti Q30

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 18.00

Ha marad is a CLA gyártása Magyarországon, a japánok komoly fegyvernek látszó tárggyal készülnek megingatni a kompakt Mercedes magabiztosságát. Sikergyanús apróság a Q30.

Vagy rettentően magabiztos, vagy nagyon is sötétben tapogatózik az Infiniti, hiszen nem csak a nagy autókiállítások előtt ma már kötelező előzetesekben, hanem a végső, hivatalos sajtóközleményben sem sikerült egyetlen konkrét tényt vagy számszerű adatot közölnie új tanulmányáról, a Q30-ról.

Annyi nyilvánvaló, hogy a tehetős fiatalokat célozzák meg az autóval – azokat, akik a Samsung és a HTC óta ösztönösen tekintenek keletre, ha valami újdonságot keresnek, és akiket egészen más értékek hoznak lázba egy autó kapcsán, mint szüleiket.
Miközben tehát novemberben megkezdődik a hagyományos luxusszedán, a Q50 forgalmazása, előkészítik a terepet egy egészen más kategória számára. A Q30 (ezek szerint lesz Q10 is?) a négy és fél méternél kisebb prémium járművek egyre keresettebb szegmensébe szeretné befúrni magát, a Mercedes CLA, a BMW 1, az Audi A3 közé.
Formája olyan, mintha az A-osztály és a Nissan Juke szerelemgyereke volna: a törékeny, légies vonalakat hátra hagyva masszív, de nem súlyos, alapvetően egyszerű sziluettjét merészen megrajzolt ívekkel, törésekkel bolondítja, és mindenki azt láthat bele, amit akar – kupét, ferdehátút, terepjárót. 
Annyi biztosra vehető, hogy az Infiniti 2015-től Angliában fogja gyártani a Q30-at (a napokban erősítették meg, hogy 250 millió fontos, azaz 90 milliárd forintos beruházással, a jelenlegi Nissan üzem tőszomszédságában épül fel az Infiniti első európai gyártóüzeme), illetve ami a koncepcióból addigra marad. 
Azon sem kell tűnődnünk, vajon sportos vagy komfortos hangolást kap-e a Q30: ha már van nekik egy Sebastian Vetteljük, nem fogják hagyni, hogy kárba vesszen a teljesítmény-felelős fizetése.

Kommentek

  • hova

    Nagyon vagány,tényleg egészen új és nagyon merész a vonalvezetés,tutira bejön minden fiatal -tehetősebb-srácnál/ de lehet, hogy nem csak náluk!!

  • NaSándor

    A Mercedes a C osztálynál kezdődik,előtte lehet, hogy sikeres lesz, de utána biztos, hogy a mercit nem szorítja meg.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.