Rettentő gázos Range Rover

LPG átalakítás a német Startechtől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 10.00

Nem színe, nem is kárpitozása miatt van bajunk ezzel az Evoque-kal. Sőt, egyáltalán nincs is vele bajunk, főleg, mivel torkos turbómotorja sűrített földgázzal üzemel.

Bármilyen élvezetes is vezetni, feneketlen bendője miatt nem tekinthető valós alternatívának a dízelekkel szemben a Range Rover 240 lóerős, kétliteres turbómotorja. Erre a problémára keresett nem túl eredeti, de vélhetően népszerűnek bizonyuló megoldást a Startech tuningcég. 

A közvetlen befecskendezéses üzemanyag-ellátó rendszer jelentett ugyan némi kihívást, de az LPG-specialista Prins céggel közösen végül megbirkóztak a feladattal. A 74 literes gáztartályt a pótkerék üregében helyezték el, a kettős üzemű rendszer automatikusan áll vissza benzinre, ha elfogy a gáz. 
Az átalakítás nyomán 15 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás. A megtakarítások piactól függően változnak; Németországban, ahol átlagosan 230 forint körül (azaz a magyarországinál jó 10 százalékkal olcsóbban) mérik az LPG literjét, a Startech szerint fele annyiból megáll a tankolás költsége. 
Hogy ökobarát mivoltát demonstrálja, a tuningműhely különleges fóliázással látta el a kiállított Evoque-ot, bár őszintén bevalljuk, nem értjük, miért számít zöldnek egy világoskékből sötétkékbe átmenetes színvilág – mindenesetre jól néz ki. 
Az autó nem LPG-specifikus tuningelemekkel is rendelkezik, hiszen a Startech erősebb dízelmotort is kínál, 190 helyett 215 lóerővel.
Általános érvényű módosítás az elöl négydugattyús nyergekkel dolgozó, elöl-hátul hűtött tárcsákat alkalmazó fékrendszer. 
Ami az optikai változásokat illeti, a karosszériacsomag vadonatúj első és hátsó lökhárítókat tartalmaz, agresszív légbeömlőkkel és “lebegő” elülső légterelővel vadított, minimalizált felhajtóerejű orrkialakítással, míg hátul integrált diffúzor és iker-kipufogóvég zárja a képet. 
A 30 mm-rel ültetett futómű 20-22 colos keréktárcsákat kap, a beltérben lecserélik a kormányt, a pedálokat, a lábtámaszt és a váltó kezelőegységét. A kárpitozásról felesleges beszélni, amit az ügyfél kér, az úgy lesz (csak csendben jegyezzük meg, hogy így szoktak születni a világ legízléstelenebb alkotásai).


Apropó ízléstelen, meg gáz: a Startech standján egy átalakított Defenderrel is találkoztunk. Állítólag nemes fával burkolták a rakterét, középkonzoljában pedig dupla dines, nagyképernyős multimédia rendszer kapott helyet, de ilyen, a nyolcvanas évek délkelet-ázsiai ízlését tükröző orrkialakítással nem volt merszünk közel menni hozzá. Ott van hátul jobbra, az átépített Range Rover mögött (amiről viszont hamarosan mesélünk), rá sem akarunk nézni…

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.