Rettentő gázos Range Rover

LPG átalakítás a német Startechtől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 10.00

Nem színe, nem is kárpitozása miatt van bajunk ezzel az Evoque-kal. Sőt, egyáltalán nincs is vele bajunk, főleg, mivel torkos turbómotorja sűrített földgázzal üzemel.

Bármilyen élvezetes is vezetni, feneketlen bendője miatt nem tekinthető valós alternatívának a dízelekkel szemben a Range Rover 240 lóerős, kétliteres turbómotorja. Erre a problémára keresett nem túl eredeti, de vélhetően népszerűnek bizonyuló megoldást a Startech tuningcég. 

A közvetlen befecskendezéses üzemanyag-ellátó rendszer jelentett ugyan némi kihívást, de az LPG-specialista Prins céggel közösen végül megbirkóztak a feladattal. A 74 literes gáztartályt a pótkerék üregében helyezték el, a kettős üzemű rendszer automatikusan áll vissza benzinre, ha elfogy a gáz. 
Az átalakítás nyomán 15 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás. A megtakarítások piactól függően változnak; Németországban, ahol átlagosan 230 forint körül (azaz a magyarországinál jó 10 százalékkal olcsóbban) mérik az LPG literjét, a Startech szerint fele annyiból megáll a tankolás költsége. 
Hogy ökobarát mivoltát demonstrálja, a tuningműhely különleges fóliázással látta el a kiállított Evoque-ot, bár őszintén bevalljuk, nem értjük, miért számít zöldnek egy világoskékből sötétkékbe átmenetes színvilág – mindenesetre jól néz ki. 
Az autó nem LPG-specifikus tuningelemekkel is rendelkezik, hiszen a Startech erősebb dízelmotort is kínál, 190 helyett 215 lóerővel.
Általános érvényű módosítás az elöl négydugattyús nyergekkel dolgozó, elöl-hátul hűtött tárcsákat alkalmazó fékrendszer. 
Ami az optikai változásokat illeti, a karosszériacsomag vadonatúj első és hátsó lökhárítókat tartalmaz, agresszív légbeömlőkkel és “lebegő” elülső légterelővel vadított, minimalizált felhajtóerejű orrkialakítással, míg hátul integrált diffúzor és iker-kipufogóvég zárja a képet. 
A 30 mm-rel ültetett futómű 20-22 colos keréktárcsákat kap, a beltérben lecserélik a kormányt, a pedálokat, a lábtámaszt és a váltó kezelőegységét. A kárpitozásról felesleges beszélni, amit az ügyfél kér, az úgy lesz (csak csendben jegyezzük meg, hogy így szoktak születni a világ legízléstelenebb alkotásai).


Apropó ízléstelen, meg gáz: a Startech standján egy átalakított Defenderrel is találkoztunk. Állítólag nemes fával burkolták a rakterét, középkonzoljában pedig dupla dines, nagyképernyős multimédia rendszer kapott helyet, de ilyen, a nyolcvanas évek délkelet-ázsiai ízlését tükröző orrkialakítással nem volt merszünk közel menni hozzá. Ott van hátul jobbra, az átépített Range Rover mögött (amiről viszont hamarosan mesélünk), rá sem akarunk nézni…

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.