Rettentő gázos Range Rover

LPG átalakítás a német Startechtől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 10.00

Nem színe, nem is kárpitozása miatt van bajunk ezzel az Evoque-kal. Sőt, egyáltalán nincs is vele bajunk, főleg, mivel torkos turbómotorja sűrített földgázzal üzemel.

Bármilyen élvezetes is vezetni, feneketlen bendője miatt nem tekinthető valós alternatívának a dízelekkel szemben a Range Rover 240 lóerős, kétliteres turbómotorja. Erre a problémára keresett nem túl eredeti, de vélhetően népszerűnek bizonyuló megoldást a Startech tuningcég. 

A közvetlen befecskendezéses üzemanyag-ellátó rendszer jelentett ugyan némi kihívást, de az LPG-specialista Prins céggel közösen végül megbirkóztak a feladattal. A 74 literes gáztartályt a pótkerék üregében helyezték el, a kettős üzemű rendszer automatikusan áll vissza benzinre, ha elfogy a gáz. 
Az átalakítás nyomán 15 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás. A megtakarítások piactól függően változnak; Németországban, ahol átlagosan 230 forint körül (azaz a magyarországinál jó 10 százalékkal olcsóbban) mérik az LPG literjét, a Startech szerint fele annyiból megáll a tankolás költsége. 
Hogy ökobarát mivoltát demonstrálja, a tuningműhely különleges fóliázással látta el a kiállított Evoque-ot, bár őszintén bevalljuk, nem értjük, miért számít zöldnek egy világoskékből sötétkékbe átmenetes színvilág – mindenesetre jól néz ki. 
Az autó nem LPG-specifikus tuningelemekkel is rendelkezik, hiszen a Startech erősebb dízelmotort is kínál, 190 helyett 215 lóerővel.
Általános érvényű módosítás az elöl négydugattyús nyergekkel dolgozó, elöl-hátul hűtött tárcsákat alkalmazó fékrendszer. 
Ami az optikai változásokat illeti, a karosszériacsomag vadonatúj első és hátsó lökhárítókat tartalmaz, agresszív légbeömlőkkel és “lebegő” elülső légterelővel vadított, minimalizált felhajtóerejű orrkialakítással, míg hátul integrált diffúzor és iker-kipufogóvég zárja a képet. 
A 30 mm-rel ültetett futómű 20-22 colos keréktárcsákat kap, a beltérben lecserélik a kormányt, a pedálokat, a lábtámaszt és a váltó kezelőegységét. A kárpitozásról felesleges beszélni, amit az ügyfél kér, az úgy lesz (csak csendben jegyezzük meg, hogy így szoktak születni a világ legízléstelenebb alkotásai).


Apropó ízléstelen, meg gáz: a Startech standján egy átalakított Defenderrel is találkoztunk. Állítólag nemes fával burkolták a rakterét, középkonzoljában pedig dupla dines, nagyképernyős multimédia rendszer kapott helyet, de ilyen, a nyolcvanas évek délkelet-ázsiai ízlését tükröző orrkialakítással nem volt merszünk közel menni hozzá. Ott van hátul jobbra, az átépített Range Rover mögött (amiről viszont hamarosan mesélünk), rá sem akarunk nézni…

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

25 éves, dögös vörös japán

Ha valaki vonzódik az öregebb autókhoz, de szeretne garantáltan megkímélt, karbantartott példányt szerezni magának, akkor bölcs dolog megnézni pár leszerelt tűzoltóautót

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.