Ha egy autóról csupán annyi konkrétumot mond el a több oldalas sajtóanyag, hogy ellenáll az AK47 lövedékeinek, illetve 450 lóerős V8-as benzinmotorjával és megerősített futóművével a körkörös páncélozás ellenére közel olyan dinamikával tud közlekedni terepen és aszfalton, mint civil társa, akkor beindul a nyomozhatnék az újságíróban. 

A BMW Concept X5 Security nem is volt ott a márka fényárban úszó standján – talán hogy demonstrálják, az utasok védelmének legegyszerűbb módja, ha eleve elkerülnek minden találkozást a külvilággal. 
Végül sikerült levadászni a félreeső zugban, magányosan álldogáló óriást, de nem volt benne köszönet, mosolygós hoszteszek helyett mogorva, a fényképezést határozottan ellenző személyzet legyeskedett a páncélozott terepjáró mellett. 
A bősz cerberusok dühe csak a BMW Magyarország munkatársának hosszas unszolására enyhült, mosolyt akkor sem kaptunk, csak engedélyt néhány fénykép elkészítésére. 

A legjobb védelem a mimikri. Első blikkre meg nem mondanánk, hogy nem szabványos X5-ről van szó.

Az autós büfében persze rögtön kiderülne a turpisság, az ablaküveg vastagabb, mint egy átlagos kisautó tetőoszlopa

Kihajolni persze még mindig egyszerűbb, mint kiszállni: az ajtó dögnehéz, komoly fizikai erő kell a mozgatásához

Páncélautó páncélteremben

Dupla hátfal: mintha szedán volna, úgy alakították ki a BMW belső terét. Felnyitott hátfal mellett is lőhetnek bátran, az utasokat nem éri a golyó (legalábbis a szabvány szerint)

BR6 védelmi szint: az ablaküveg ellenáll három darab, 10 méterről kilőtt 7,62 x 51mm NATO lőszernek. A golyóállóság átmeneti tulajdonság