Láthatatlan autó a BMW-től

Páncélos tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 17.00

Kerüli a feltűnést a BMW X5 Concept Security: nem csak hatékony páncélozása nem látszik rajta, de az ősz legnagyobb autószalonján sem állították reflektorfénybe a golyóálló terepjárót.

Ha egy autóról csupán annyi konkrétumot mond el a több oldalas sajtóanyag, hogy ellenáll az AK47 lövedékeinek, illetve 450 lóerős V8-as benzinmotorjával és megerősített futóművével a körkörös páncélozás ellenére közel olyan dinamikával tud közlekedni terepen és aszfalton, mint civil társa, akkor beindul a nyomozhatnék az újságíróban. 

A BMW Concept X5 Security nem is volt ott a márka fényárban úszó standján – talán hogy demonstrálják, az utasok védelmének legegyszerűbb módja, ha eleve elkerülnek minden találkozást a külvilággal. 
Végül sikerült levadászni a félreeső zugban, magányosan álldogáló óriást, de nem volt benne köszönet, mosolygós hoszteszek helyett mogorva, a fényképezést határozottan ellenző személyzet legyeskedett a páncélozott terepjáró mellett. 
A bősz cerberusok dühe csak a BMW Magyarország munkatársának hosszas unszolására enyhült, mosolyt akkor sem kaptunk, csak engedélyt néhány fénykép elkészítésére. 

A legjobb védelem a mimikri. Első blikkre meg nem mondanánk, hogy nem szabványos X5-ről van szó.

Az autós büfében persze rögtön kiderülne a turpisság, az ablaküveg vastagabb, mint egy átlagos kisautó tetőoszlopa

Kihajolni persze még mindig egyszerűbb, mint kiszállni: az ajtó dögnehéz, komoly fizikai erő kell a mozgatásához

Páncélautó páncélteremben

Dupla hátfal: mintha szedán volna, úgy alakították ki a BMW belső terét. Felnyitott hátfal mellett is lőhetnek bátran, az utasokat nem éri a golyó (legalábbis a szabvány szerint)

BR6 védelmi szint: az ablaküveg ellenáll három darab, 10 méterről kilőtt 7,62 x 51mm NATO lőszernek. A golyóállóság átmeneti tulajdonság

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.