A frissített külső alatt a tartalom is vadonatúj. Kifejezetten elegánsak a részletek, és a jelenlegi gomberdőhöz képest minimumra egyszerűsített kezelőszervek jellemzik a belteret. A hátratolt panoráma-szélvédő alatt széles műszerfal, vékony héjú, puha bevonatú ülések láthatóak, kintről pedig a menő, kilincs-, de nem problémamentes ajtók, LED-es lámpák és az Aston Martinéra hasonlító hűtőmaszk teszi kívánatossá a járgányt. 
Amit tudni érdemes az S-Max-ról:
A Ford S-Max Concept orrában a márka új, 1,5 literes EcoBoost motorja dolgozik, A turbófeltöltéssel, kétoldali változó szelepvezérléssel és egyéb fejlett megoldásokkal felvértezett erőforrás tavasz óta kapható a kínai piacon, de az új Mondeóval Európába is eljut a 177 lóerős, 240 Nm nyomatékú blokk. A következő generációs, igazi Ford S-Max valamikor 2014-ben érkezhet.