Ebből autó lesz hat hónap alatt?

Levegővel megy a Citroën Cactus

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 09.00

Hibrid, akkumulátorok nélkül? A Citroën Cactus ilyen, levegő hajtja. Jövőre már meg lehet venni a belőle készülő sorozatgyártású modellt, egyelőre hagyományos motorokkal.

Tessék megnézni, állítólag ilyen autót akarunk!

A Citroën 2007-ben mutatta be a C-Cactus tanulmányautót, amely azért készült, hogy kérdéseket fogalmazzon meg az embereknek. Mi az, amit ma az ügyfelek elvárnak az autótól? Mely funkciók, felszerelések számítanak igazán? A válaszok nyomán pedig megszületett a Frankfurti Autószalonon most bemutatott Cactus.


Légies terepes járgány, amely négyajtós, de B-oszlopa nincs, ahogy oldalsó és hátsó ablakai sem. Az autó érdekességei az oldalán lévő kis kitüremkedések, amelyek úgy működnek, akár a lökhárítók. Puhák, levegővel vannak kitöltve, megakadályozzák, hogy összekarcolódjon a kasztni egy ajtórányitásnál.

Nem véletlen a levegőre való utalás, hiszen az autót a korábban már megismert Hybrid Air hajtáslánc mozgatja. Ellentétben a jelenlegi hibridekkel, itt nem akkumulátorban tárolja az energiát, hanem nagynyomású légtartályban, elektromos motor helyett pedig pneumatikus rásegítése van. A belsőégésű motor viszont ugyanúgy része a rendszernek.

Országúton, autópályán, normál esetben a belsőégésű motor mozgatja az autót, intenzív gyorsításkor beszáll a légmotor is, amely lassításkor visszatermel a tartályba. Városi forgalomban viszont leáll a belsőégésű motor és az autó kizárólag léghajtással halad. Mindez pedig hamarosan sorozatgyártásban is megjelenik 2015-ben már megvásárolható lesz a léghajtású autó a Peugeot és Citroën márkáknál. Most háromliteres fogyasztást ígérnek.
 

Ennél is hamarabb mutatkozik be viszont a Cactus szériaváltozata. Mint a helyszínen megtudtuk, már jövő februárban megjelenik a tanulmány nyomán készülő kocsi. Többször megkérdeztük, hogy ez biztos? De megerősítették, hogy igen, ebből az autóból otthon kapható modell lesz hat hónap múlva.


Egy a C sorozathoz – azaz nem a prémium DS-vonalhoz – tartozó modell készül belőle, amely a C4-hez hasonló méretben, de annál olcsóbban kerül a kereskedésekbe. 4,2 méteres hosszát vélhetően megtartják, a 21 centiméteres hasmagasságot viszont nem. Sőt, várhatóan a szabadidő-autós formából is visszavesznek és hagyományosabb ferdehátú készül majd belőle.

Mi nem valósul még meg abban a kocsiban? Az üveg nélküli ajtók felső részére szerelt kilincsek, az André Citroën portréjával díszített padszerű első üléssor és a tetőből kinyíló utasoldali légzsák is minden bizonnyal megmarad a tanulmányautó kínálatában. Ami viszont átemelhetőnek tűnik, az a fedélzeti rendszereket összefogó TFT monitor és a kormánykerék.

A Citroën megfogalmazása szerint olyan autót szeretnék, amellyel “egyszerű együtt élni”, mert intuitív technológiái nyomán okos, “egyszerű szeretni”, mert funkcionális, és “egyszerű megosztani”, mert falhasználóbarát utasterében vezetés közben is kapcsolatban maradhat az ember ismerőseivel.

Mi nem biztos, hogy ezeket tartjuk a legfontosabbaknak egy autóban, sőt a Vezess.hu újságírói is nagyon eltérő modelleket kedvelnek, de abban egyetértettünk, hogy az autószalon legszebb hosztesze a Citroën Cactus mellett dogozott.

Kíváncsi a hölgyre? Kattintson a képre és nézze meg a Frankfurti Autószalon hoszteszeiről készült galériánkat!

Kommentek

  • PluginHibrid

    “megerősítették, hogy igen, ebből az autóból otthon kapható modell lesz hat hónap múlva. ”

    Hihető….

    Az “otthon” gondolom “itthon”….

  • droland1978

    Ha az autógyártásban nem lennének újítások akkor máig Ford T modellekkel járnánk…

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.