Ebből autó lesz hat hónap alatt?

Levegővel megy a Citroën Cactus

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 09.00

Hibrid, akkumulátorok nélkül? A Citroën Cactus ilyen, levegő hajtja. Jövőre már meg lehet venni a belőle készülő sorozatgyártású modellt, egyelőre hagyományos motorokkal.

Tessék megnézni, állítólag ilyen autót akarunk!

A Citroën 2007-ben mutatta be a C-Cactus tanulmányautót, amely azért készült, hogy kérdéseket fogalmazzon meg az embereknek. Mi az, amit ma az ügyfelek elvárnak az autótól? Mely funkciók, felszerelések számítanak igazán? A válaszok nyomán pedig megszületett a Frankfurti Autószalonon most bemutatott Cactus.


Légies terepes járgány, amely négyajtós, de B-oszlopa nincs, ahogy oldalsó és hátsó ablakai sem. Az autó érdekességei az oldalán lévő kis kitüremkedések, amelyek úgy működnek, akár a lökhárítók. Puhák, levegővel vannak kitöltve, megakadályozzák, hogy összekarcolódjon a kasztni egy ajtórányitásnál.

Nem véletlen a levegőre való utalás, hiszen az autót a korábban már megismert Hybrid Air hajtáslánc mozgatja. Ellentétben a jelenlegi hibridekkel, itt nem akkumulátorban tárolja az energiát, hanem nagynyomású légtartályban, elektromos motor helyett pedig pneumatikus rásegítése van. A belsőégésű motor viszont ugyanúgy része a rendszernek.

Országúton, autópályán, normál esetben a belsőégésű motor mozgatja az autót, intenzív gyorsításkor beszáll a légmotor is, amely lassításkor visszatermel a tartályba. Városi forgalomban viszont leáll a belsőégésű motor és az autó kizárólag léghajtással halad. Mindez pedig hamarosan sorozatgyártásban is megjelenik 2015-ben már megvásárolható lesz a léghajtású autó a Peugeot és Citroën márkáknál. Most háromliteres fogyasztást ígérnek.
 

Ennél is hamarabb mutatkozik be viszont a Cactus szériaváltozata. Mint a helyszínen megtudtuk, már jövő februárban megjelenik a tanulmány nyomán készülő kocsi. Többször megkérdeztük, hogy ez biztos? De megerősítették, hogy igen, ebből az autóból otthon kapható modell lesz hat hónap múlva.


Egy a C sorozathoz – azaz nem a prémium DS-vonalhoz – tartozó modell készül belőle, amely a C4-hez hasonló méretben, de annál olcsóbban kerül a kereskedésekbe. 4,2 méteres hosszát vélhetően megtartják, a 21 centiméteres hasmagasságot viszont nem. Sőt, várhatóan a szabadidő-autós formából is visszavesznek és hagyományosabb ferdehátú készül majd belőle.

Mi nem valósul még meg abban a kocsiban? Az üveg nélküli ajtók felső részére szerelt kilincsek, az André Citroën portréjával díszített padszerű első üléssor és a tetőből kinyíló utasoldali légzsák is minden bizonnyal megmarad a tanulmányautó kínálatában. Ami viszont átemelhetőnek tűnik, az a fedélzeti rendszereket összefogó TFT monitor és a kormánykerék.

A Citroën megfogalmazása szerint olyan autót szeretnék, amellyel “egyszerű együtt élni”, mert intuitív technológiái nyomán okos, “egyszerű szeretni”, mert funkcionális, és “egyszerű megosztani”, mert falhasználóbarát utasterében vezetés közben is kapcsolatban maradhat az ember ismerőseivel.

Mi nem biztos, hogy ezeket tartjuk a legfontosabbaknak egy autóban, sőt a Vezess.hu újságírói is nagyon eltérő modelleket kedvelnek, de abban egyetértettünk, hogy az autószalon legszebb hosztesze a Citroën Cactus mellett dogozott.

Kíváncsi a hölgyre? Kattintson a képre és nézze meg a Frankfurti Autószalon hoszteszeiről készült galériánkat!

Kommentek

  • PluginHibrid

    “megerősítették, hogy igen, ebből az autóból otthon kapható modell lesz hat hónap múlva. ”

    Hihető….

    Az “otthon” gondolom “itthon”….

  • droland1978

    Ha az autógyártásban nem lennének újítások akkor máig Ford T modellekkel járnánk…

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.