Ebből autó lesz hat hónap alatt?

Levegővel megy a Citroën Cactus

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 09.00

Hibrid, akkumulátorok nélkül? A Citroën Cactus ilyen, levegő hajtja. Jövőre már meg lehet venni a belőle készülő sorozatgyártású modellt, egyelőre hagyományos motorokkal.

Tessék megnézni, állítólag ilyen autót akarunk!

A Citroën 2007-ben mutatta be a C-Cactus tanulmányautót, amely azért készült, hogy kérdéseket fogalmazzon meg az embereknek. Mi az, amit ma az ügyfelek elvárnak az autótól? Mely funkciók, felszerelések számítanak igazán? A válaszok nyomán pedig megszületett a Frankfurti Autószalonon most bemutatott Cactus.


Légies terepes járgány, amely négyajtós, de B-oszlopa nincs, ahogy oldalsó és hátsó ablakai sem. Az autó érdekességei az oldalán lévő kis kitüremkedések, amelyek úgy működnek, akár a lökhárítók. Puhák, levegővel vannak kitöltve, megakadályozzák, hogy összekarcolódjon a kasztni egy ajtórányitásnál.

Nem véletlen a levegőre való utalás, hiszen az autót a korábban már megismert Hybrid Air hajtáslánc mozgatja. Ellentétben a jelenlegi hibridekkel, itt nem akkumulátorban tárolja az energiát, hanem nagynyomású légtartályban, elektromos motor helyett pedig pneumatikus rásegítése van. A belsőégésű motor viszont ugyanúgy része a rendszernek.

Országúton, autópályán, normál esetben a belsőégésű motor mozgatja az autót, intenzív gyorsításkor beszáll a légmotor is, amely lassításkor visszatermel a tartályba. Városi forgalomban viszont leáll a belsőégésű motor és az autó kizárólag léghajtással halad. Mindez pedig hamarosan sorozatgyártásban is megjelenik 2015-ben már megvásárolható lesz a léghajtású autó a Peugeot és Citroën márkáknál. Most háromliteres fogyasztást ígérnek.
 

Ennél is hamarabb mutatkozik be viszont a Cactus szériaváltozata. Mint a helyszínen megtudtuk, már jövő februárban megjelenik a tanulmány nyomán készülő kocsi. Többször megkérdeztük, hogy ez biztos? De megerősítették, hogy igen, ebből az autóból otthon kapható modell lesz hat hónap múlva.


Egy a C sorozathoz – azaz nem a prémium DS-vonalhoz – tartozó modell készül belőle, amely a C4-hez hasonló méretben, de annál olcsóbban kerül a kereskedésekbe. 4,2 méteres hosszát vélhetően megtartják, a 21 centiméteres hasmagasságot viszont nem. Sőt, várhatóan a szabadidő-autós formából is visszavesznek és hagyományosabb ferdehátú készül majd belőle.

Mi nem valósul még meg abban a kocsiban? Az üveg nélküli ajtók felső részére szerelt kilincsek, az André Citroën portréjával díszített padszerű első üléssor és a tetőből kinyíló utasoldali légzsák is minden bizonnyal megmarad a tanulmányautó kínálatában. Ami viszont átemelhetőnek tűnik, az a fedélzeti rendszereket összefogó TFT monitor és a kormánykerék.

A Citroën megfogalmazása szerint olyan autót szeretnék, amellyel “egyszerű együtt élni”, mert intuitív technológiái nyomán okos, “egyszerű szeretni”, mert funkcionális, és “egyszerű megosztani”, mert falhasználóbarát utasterében vezetés közben is kapcsolatban maradhat az ember ismerőseivel.

Mi nem biztos, hogy ezeket tartjuk a legfontosabbaknak egy autóban, sőt a Vezess.hu újságírói is nagyon eltérő modelleket kedvelnek, de abban egyetértettünk, hogy az autószalon legszebb hosztesze a Citroën Cactus mellett dogozott.

Kíváncsi a hölgyre? Kattintson a képre és nézze meg a Frankfurti Autószalon hoszteszeiről készült galériánkat!

Kommentek

  • PluginHibrid

    “megerősítették, hogy igen, ebből az autóból otthon kapható modell lesz hat hónap múlva. ”

    Hihető….

    Az “otthon” gondolom “itthon”….

  • droland1978

    Ha az autógyártásban nem lennének újítások akkor máig Ford T modellekkel járnánk…

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.