A szalon legszebb autója

A tervező megmondja

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 08.00

Számos különleges, látványos autó pózol a közönségnek a Frankfurti Autószalonon, vajon melyik legszebb? Itt a válasz. Egy amerikai a nyerő Európában.

Bocsi Attila és az 508 RXH

Bocsi Attila és az 508 RXH


Összefutottunk a Frankfurti Autószalonon Bocsi Attilával, a Peugeot formatervezőjével, aki például az 508 RXH-t és 208 R5 raliváltozatát tervezte. Meg is kérdeztük tőle, hogy szerinte melyik itt a legszebb autó. Nem sokat habozva rávágta, hogy a Cadillac Elmiraj.

A szakembernek nemcsak azért tetszik, amiért az egyszerű bámészkodónak is, azaz mert szép. Bocsi Attila szerint az a legjobb benne, hogy megvalósítható. Nincsenek rajta csak a koncepcióautóknál kivitelezhető elemek, akár sorozatgyártásba is kerülhetne. Külön kiemelte a hátsó sárvédőket, amelyek a hátsó lámpákkal együtt a klasszikus amerikai autók fecskefarokszerű kialakítására utalnak.

Bocsi Attilától megtudtuk, hogy ha magának kellene álomautót rajzolnia, akkor az kupé lenne, minimum V8-as benzinessel és csakis kézi váltóval. Ezt hallva már tudtuk, miért tetszik neki annyira az Elmiraj.

Mi is ez az autó?

Ahogy korábban már megírtuk, a 2011-ben bemutatott Ciel kabriót követően a második tanulmányautó a Cadillactól, amellyel jövendőbeli nagy luxusautóját harangozza be.


5,2 méteres hosszával az Elmiraj eleve fő vetélytársainak (Mercedes-Benz S, Audi A8, BMW 7-es) nyújtott tengelytávú kiviteleivel veszi fel a versenyt. Mégsem közvetlenül támad a márka, hiszen új tanulmányuk, nem limuzin, hanem hatalmas, kétajtós kupé. De csak képzeljünk el egy saját ajtót a tágas hátsó üléssor mellett, és máris kész a Cadillac leendő óriáslimuzinja.

Klasszikus, hátratolt utastere, gigantikus tengelytávja és focipályányi motorházfedele az amerikai automobilizmus legszebb éveit idézi – legalábbis formai szempontból. Mégsem csupa múltidézés az autó: orrán már a márka új, babérkoszorújától megfosztott logója díszeleg

Az időtlen arányokkal felvértezett Elmiraj orrában egy ikerturbós, 4,5 literes V8-as motor dohog, becsült teljesítménye 500 lóerő. A nyolchengeres hője a gépházfedélbe vágott szellőzőréseken át távozik, ereje pedig az impozáns, 22 x 9.0 méretű kerekeken át jut el az aszfaltig


A beltérben visszaköszön az autó hatalmas tengelytávja: a műszerfal egyetlen, végtelen ív, a digitális kezelőfelületek a márkalogó formáját idéző, V alakú panelen kaptak helyet, és ahová nem jutott bőr, ott kézzel megmunkált brazil rózsafa borítja a felületeket

A tervezők sajátos módon ötvözték a hagyományos és modern technológiákat: a két fő műszer analóg, átlátszó egység, mögöttük egyetlen óriási kijelző húzódik, ahol a kiegészítő információk mellett az elöl és hátul elhelyezett kamerák képe megjelenik. Ez egy sor funkciótól tehermentesíti a központi, tízcolos érintőképernyőt, amely használaton kívül láthatatlanul lapulhat meg a műszerfalban.

Kíváncsi vagy milyen érdekességeket láttunk még a Frankfurti Autószalonon?
Kattints ide, itt sorakoznak!

Szavazás

Neked tetszik a Cadillac Elmiraj? Itt értékelheted 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Fogash73

    van az a felni akár 9×22 is, merthogy a szélességet kell előre írni… :(

  • megint

    Ez a külső szebb, stílusosabb belsőt érdemelt volna. Mintha egy elegáns Versace öltönyhöz valaki casio órát viselne.

  • hawk

    Kint van az Aston Martin CC100 is a Vantage S mellett. Akkor meg miről beszélünk?

  • szaboata

    Valóban a belseje elég bazári.Egyébként nem tudom miért,de a Lancia thesis jutott eszembe az első kép láttán.Illetve tudom miért,…
    Kiváncsi vagyok mi marad a lendületből a széria-verzión.Már,ha lesz.

  • hova

    Bocsi úrnak ez tetszik,mert őt kérdezték. Persze igaz az is, hogy az AM CC100 vagy a Vantage S akkor milyen is……?

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.