A szalon legszebb autója

A tervező megmondja

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 08.00

Számos különleges, látványos autó pózol a közönségnek a Frankfurti Autószalonon, vajon melyik legszebb? Itt a válasz. Egy amerikai a nyerő Európában.

Bocsi Attila és az 508 RXH

Bocsi Attila és az 508 RXH


Összefutottunk a Frankfurti Autószalonon Bocsi Attilával, a Peugeot formatervezőjével, aki például az 508 RXH-t és 208 R5 raliváltozatát tervezte. Meg is kérdeztük tőle, hogy szerinte melyik itt a legszebb autó. Nem sokat habozva rávágta, hogy a Cadillac Elmiraj.

A szakembernek nemcsak azért tetszik, amiért az egyszerű bámészkodónak is, azaz mert szép. Bocsi Attila szerint az a legjobb benne, hogy megvalósítható. Nincsenek rajta csak a koncepcióautóknál kivitelezhető elemek, akár sorozatgyártásba is kerülhetne. Külön kiemelte a hátsó sárvédőket, amelyek a hátsó lámpákkal együtt a klasszikus amerikai autók fecskefarokszerű kialakítására utalnak.

Bocsi Attilától megtudtuk, hogy ha magának kellene álomautót rajzolnia, akkor az kupé lenne, minimum V8-as benzinessel és csakis kézi váltóval. Ezt hallva már tudtuk, miért tetszik neki annyira az Elmiraj.

Mi is ez az autó?

Ahogy korábban már megírtuk, a 2011-ben bemutatott Ciel kabriót követően a második tanulmányautó a Cadillactól, amellyel jövendőbeli nagy luxusautóját harangozza be.


5,2 méteres hosszával az Elmiraj eleve fő vetélytársainak (Mercedes-Benz S, Audi A8, BMW 7-es) nyújtott tengelytávú kiviteleivel veszi fel a versenyt. Mégsem közvetlenül támad a márka, hiszen új tanulmányuk, nem limuzin, hanem hatalmas, kétajtós kupé. De csak képzeljünk el egy saját ajtót a tágas hátsó üléssor mellett, és máris kész a Cadillac leendő óriáslimuzinja.

Klasszikus, hátratolt utastere, gigantikus tengelytávja és focipályányi motorházfedele az amerikai automobilizmus legszebb éveit idézi – legalábbis formai szempontból. Mégsem csupa múltidézés az autó: orrán már a márka új, babérkoszorújától megfosztott logója díszeleg

Az időtlen arányokkal felvértezett Elmiraj orrában egy ikerturbós, 4,5 literes V8-as motor dohog, becsült teljesítménye 500 lóerő. A nyolchengeres hője a gépházfedélbe vágott szellőzőréseken át távozik, ereje pedig az impozáns, 22 x 9.0 méretű kerekeken át jut el az aszfaltig


A beltérben visszaköszön az autó hatalmas tengelytávja: a műszerfal egyetlen, végtelen ív, a digitális kezelőfelületek a márkalogó formáját idéző, V alakú panelen kaptak helyet, és ahová nem jutott bőr, ott kézzel megmunkált brazil rózsafa borítja a felületeket

A tervezők sajátos módon ötvözték a hagyományos és modern technológiákat: a két fő műszer analóg, átlátszó egység, mögöttük egyetlen óriási kijelző húzódik, ahol a kiegészítő információk mellett az elöl és hátul elhelyezett kamerák képe megjelenik. Ez egy sor funkciótól tehermentesíti a központi, tízcolos érintőképernyőt, amely használaton kívül láthatatlanul lapulhat meg a műszerfalban.

Kíváncsi vagy milyen érdekességeket láttunk még a Frankfurti Autószalonon?
Kattints ide, itt sorakoznak!

Szavazás

Neked tetszik a Cadillac Elmiraj? Itt értékelheted 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Fogash73

    van az a felni akár 9×22 is, merthogy a szélességet kell előre írni… :(

  • megint

    Ez a külső szebb, stílusosabb belsőt érdemelt volna. Mintha egy elegáns Versace öltönyhöz valaki casio órát viselne.

  • hawk

    Kint van az Aston Martin CC100 is a Vantage S mellett. Akkor meg miről beszélünk?

  • szaboata

    Valóban a belseje elég bazári.Egyébként nem tudom miért,de a Lancia thesis jutott eszembe az első kép láttán.Illetve tudom miért,…
    Kiváncsi vagyok mi marad a lendületből a széria-verzión.Már,ha lesz.

  • hova

    Bocsi úrnak ez tetszik,mert őt kérdezték. Persze igaz az is, hogy az AM CC100 vagy a Vantage S akkor milyen is……?

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.