A szalon legszebb autója

A tervező megmondja

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 08.00

Számos különleges, látványos autó pózol a közönségnek a Frankfurti Autószalonon, vajon melyik legszebb? Itt a válasz. Egy amerikai a nyerő Európában.

Bocsi Attila és az 508 RXH

Bocsi Attila és az 508 RXH


Összefutottunk a Frankfurti Autószalonon Bocsi Attilával, a Peugeot formatervezőjével, aki például az 508 RXH-t és 208 R5 raliváltozatát tervezte. Meg is kérdeztük tőle, hogy szerinte melyik itt a legszebb autó. Nem sokat habozva rávágta, hogy a Cadillac Elmiraj.

A szakembernek nemcsak azért tetszik, amiért az egyszerű bámészkodónak is, azaz mert szép. Bocsi Attila szerint az a legjobb benne, hogy megvalósítható. Nincsenek rajta csak a koncepcióautóknál kivitelezhető elemek, akár sorozatgyártásba is kerülhetne. Külön kiemelte a hátsó sárvédőket, amelyek a hátsó lámpákkal együtt a klasszikus amerikai autók fecskefarokszerű kialakítására utalnak.

Bocsi Attilától megtudtuk, hogy ha magának kellene álomautót rajzolnia, akkor az kupé lenne, minimum V8-as benzinessel és csakis kézi váltóval. Ezt hallva már tudtuk, miért tetszik neki annyira az Elmiraj.

Mi is ez az autó?

Ahogy korábban már megírtuk, a 2011-ben bemutatott Ciel kabriót követően a második tanulmányautó a Cadillactól, amellyel jövendőbeli nagy luxusautóját harangozza be.


5,2 méteres hosszával az Elmiraj eleve fő vetélytársainak (Mercedes-Benz S, Audi A8, BMW 7-es) nyújtott tengelytávú kiviteleivel veszi fel a versenyt. Mégsem közvetlenül támad a márka, hiszen új tanulmányuk, nem limuzin, hanem hatalmas, kétajtós kupé. De csak képzeljünk el egy saját ajtót a tágas hátsó üléssor mellett, és máris kész a Cadillac leendő óriáslimuzinja.

Klasszikus, hátratolt utastere, gigantikus tengelytávja és focipályányi motorházfedele az amerikai automobilizmus legszebb éveit idézi – legalábbis formai szempontból. Mégsem csupa múltidézés az autó: orrán már a márka új, babérkoszorújától megfosztott logója díszeleg

Az időtlen arányokkal felvértezett Elmiraj orrában egy ikerturbós, 4,5 literes V8-as motor dohog, becsült teljesítménye 500 lóerő. A nyolchengeres hője a gépházfedélbe vágott szellőzőréseken át távozik, ereje pedig az impozáns, 22 x 9.0 méretű kerekeken át jut el az aszfaltig


A beltérben visszaköszön az autó hatalmas tengelytávja: a műszerfal egyetlen, végtelen ív, a digitális kezelőfelületek a márkalogó formáját idéző, V alakú panelen kaptak helyet, és ahová nem jutott bőr, ott kézzel megmunkált brazil rózsafa borítja a felületeket

A tervezők sajátos módon ötvözték a hagyományos és modern technológiákat: a két fő műszer analóg, átlátszó egység, mögöttük egyetlen óriási kijelző húzódik, ahol a kiegészítő információk mellett az elöl és hátul elhelyezett kamerák képe megjelenik. Ez egy sor funkciótól tehermentesíti a központi, tízcolos érintőképernyőt, amely használaton kívül láthatatlanul lapulhat meg a műszerfalban.

Kíváncsi vagy milyen érdekességeket láttunk még a Frankfurti Autószalonon?
Kattints ide, itt sorakoznak!

Szavazás

Neked tetszik a Cadillac Elmiraj? Itt értékelheted 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Fogash73

    van az a felni akár 9×22 is, merthogy a szélességet kell előre írni… :(

  • megint

    Ez a külső szebb, stílusosabb belsőt érdemelt volna. Mintha egy elegáns Versace öltönyhöz valaki casio órát viselne.

  • hawk

    Kint van az Aston Martin CC100 is a Vantage S mellett. Akkor meg miről beszélünk?

  • szaboata

    Valóban a belseje elég bazári.Egyébként nem tudom miért,de a Lancia thesis jutott eszembe az első kép láttán.Illetve tudom miért,…
    Kiváncsi vagyok mi marad a lendületből a széria-verzión.Már,ha lesz.

  • hova

    Bocsi úrnak ez tetszik,mert őt kérdezték. Persze igaz az is, hogy az AM CC100 vagy a Vantage S akkor milyen is……?

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.