700 lóerővel támad fel a legendás Audi

Videó - Audi Sport quattro Concept

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 14.00

Közelről körbevizslattuk, videóra vettük a nyolcvanas évek legendás Ur-Quattrójának utódját, az Audi 700 lóerős hibrid sportautó-koncepcióját.

Az Audi hatalmas holdbázissal ütött tanyát Frankfurtban, a kívülről ingerszegény tükörkockának tűnő óriási csarnok bele tulajdonképpen egy feje tetejére állított város, ahol a képernyők a padlótól a plafonig érnek.

Ebben az agyzsibbasztó dimenzióban minden autó különlegesnek hat, de akadt egy, ami mindet überelte. A német gyártó úgy döntött, feltámasztja a nyolcvanas évek legendás rövid quattróját, az Audi összkerékhajtású hegemóniájának teljhatalmú urát.

A hibrid hajtásláncról már korábban megszellőztetett néhány részletet az Audi; ezek részben túlzónak, részben túl szerénynek bizonyultak. A 700 lóerős, 800 Nm nyomatékú hajtáslánc átdolgozott, nyolcfokozatú Tiptronic váltón keresztül hajtja a négy kereket. A hátsó tengelyen aktív sport-differenciálmű dolgozik, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,5 l/100 km.

A belsőégésű komponens az Audi RS7 irgalmatlan 4.0 V8 TFSI egysége (560 LE, 700 Nm), amelynek fogyasztását start-stop és részterhelésen kiiktatott hengerek csökkentik. A villanymotor a váltó és a V8 között helyezkedik el, teljesítménye 150 LE, nyomatéka 400 Nm.

Várható tömege miatt valószínűleg inkább egy bitang gyors túraautó, mint raligéneket örökítő kíméletlen sportgép lesz a gyönyörű négykarikás kupé

A lítiumion akkumulátorok akár ötven kilométerre elegendő áramot képesek tárolni, amennyiben elektromos üzemmódban haladunk; a vezető további kettő: hibrid, illetve sport üzemmód közül választhat. Előbbi a navigációs rendszerrel összehangolva biztosítja az optimális energiagazdálkodást, míg sport üzemmódban a maximális vonóerő mindenkori biztosítása a feladat.

Különleges kijelző, mesébe illő funkciók jelennek meg az Audi műszerfalán, de valószínűleg mindez megmarad a kiállítótermek álomvilágában

Ilyenkor az 1850 kilós autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra. A szédítő számok megtapasztalása helyett nekünk idén, a Frankfurti Autószalonon csak a látvány jutott, de a formaterv is lenyűgöző, a karosszéria sajátos, széles és lapos arányaival és a múltból táplálkozó stíluselemeivel – mindenekelőtt a kerékívek fölötti peremekkel – markánsan kiemeli a tanulmányt az Audi aktuális modellkínálatából: agresszívabb, ugyanakkor közvetlenebb is, mintha csupa ívből építkezne, kíváncsiak vagyunk, végül mi marad mindebből a gyártás beindulásáig.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Furcsa volt az ezévi Frankfurt, ha okot kellene keresnem, azt mondanám, a német kiálíltók kicsit ellazázták.

    A Merci stand ütős, de mintha a múlt évi duzleteket hasznosították volna újra egy gyengébb mozgólépcsődiszítéssel. Persze most az újdonságkínálat sokkal ütősebb volt.

    Az Audi valahogy kevesebb volt, és a két főattrakciót meg se lehetett találni ha nem keresem őket céltudatosan.

    A BMW se nyújtott sokat pár szép autó.

    A VW stand se volt egy nagy durranás, pláne a múlt évi táncos revüs prgramok nélkül.

    A Ford pedig egy vicc volt, lezárták az egészet mert valaki épp felszólalt.

    Talán legközelebb jobb lesz…

    És szinte semmi premier, pont a németektől.

  • szaboata

    Érthető,csak a magyar gazdaság pörgött fel.a suzuki,a merci,audi meg az opel standokon,újdonságokon ez meg is látszik,a többi viszont,c c c…
    Tudod,a válság nagy úr

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.