700 lóerővel támad fel a legendás Audi

Videó - Audi Sport quattro Concept

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 14.00

Közelről körbevizslattuk, videóra vettük a nyolcvanas évek legendás Ur-Quattrójának utódját, az Audi 700 lóerős hibrid sportautó-koncepcióját.

Az Audi hatalmas holdbázissal ütött tanyát Frankfurtban, a kívülről ingerszegény tükörkockának tűnő óriási csarnok bele tulajdonképpen egy feje tetejére állított város, ahol a képernyők a padlótól a plafonig érnek.

Ebben az agyzsibbasztó dimenzióban minden autó különlegesnek hat, de akadt egy, ami mindet überelte. A német gyártó úgy döntött, feltámasztja a nyolcvanas évek legendás rövid quattróját, az Audi összkerékhajtású hegemóniájának teljhatalmú urát.

A hibrid hajtásláncról már korábban megszellőztetett néhány részletet az Audi; ezek részben túlzónak, részben túl szerénynek bizonyultak. A 700 lóerős, 800 Nm nyomatékú hajtáslánc átdolgozott, nyolcfokozatú Tiptronic váltón keresztül hajtja a négy kereket. A hátsó tengelyen aktív sport-differenciálmű dolgozik, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,5 l/100 km.

A belsőégésű komponens az Audi RS7 irgalmatlan 4.0 V8 TFSI egysége (560 LE, 700 Nm), amelynek fogyasztását start-stop és részterhelésen kiiktatott hengerek csökkentik. A villanymotor a váltó és a V8 között helyezkedik el, teljesítménye 150 LE, nyomatéka 400 Nm.

Várható tömege miatt valószínűleg inkább egy bitang gyors túraautó, mint raligéneket örökítő kíméletlen sportgép lesz a gyönyörű négykarikás kupé

A lítiumion akkumulátorok akár ötven kilométerre elegendő áramot képesek tárolni, amennyiben elektromos üzemmódban haladunk; a vezető további kettő: hibrid, illetve sport üzemmód közül választhat. Előbbi a navigációs rendszerrel összehangolva biztosítja az optimális energiagazdálkodást, míg sport üzemmódban a maximális vonóerő mindenkori biztosítása a feladat.

Különleges kijelző, mesébe illő funkciók jelennek meg az Audi műszerfalán, de valószínűleg mindez megmarad a kiállítótermek álomvilágában

Ilyenkor az 1850 kilós autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra. A szédítő számok megtapasztalása helyett nekünk idén, a Frankfurti Autószalonon csak a látvány jutott, de a formaterv is lenyűgöző, a karosszéria sajátos, széles és lapos arányaival és a múltból táplálkozó stíluselemeivel – mindenekelőtt a kerékívek fölötti peremekkel – markánsan kiemeli a tanulmányt az Audi aktuális modellkínálatából: agresszívabb, ugyanakkor közvetlenebb is, mintha csupa ívből építkezne, kíváncsiak vagyunk, végül mi marad mindebből a gyártás beindulásáig.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Furcsa volt az ezévi Frankfurt, ha okot kellene keresnem, azt mondanám, a német kiálíltók kicsit ellazázták.

    A Merci stand ütős, de mintha a múlt évi duzleteket hasznosították volna újra egy gyengébb mozgólépcsődiszítéssel. Persze most az újdonságkínálat sokkal ütősebb volt.

    Az Audi valahogy kevesebb volt, és a két főattrakciót meg se lehetett találni ha nem keresem őket céltudatosan.

    A BMW se nyújtott sokat pár szép autó.

    A VW stand se volt egy nagy durranás, pláne a múlt évi táncos revüs prgramok nélkül.

    A Ford pedig egy vicc volt, lezárták az egészet mert valaki épp felszólalt.

    Talán legközelebb jobb lesz…

    És szinte semmi premier, pont a németektől.

  • szaboata

    Érthető,csak a magyar gazdaság pörgött fel.a suzuki,a merci,audi meg az opel standokon,újdonságokon ez meg is látszik,a többi viszont,c c c…
    Tudod,a válság nagy úr

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.