Tanulmányként jön a Mercedes luxuskupéja

Mercedes-Benz Concept S-Class Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 12.00

Bár a márka zászlóshajójaként az S-osztályt szoktuk emlegetni, a Mercedes-Benz ranglétráján igazából magasabban helyezkedik el a luxusautó alapjaira emelt csúcs-kupé. Ennek máris elkészítették aktuális kiadását – igaz, még csak tanulmány formájában.

A Concept S-Class Coupé a klasszikus elöl hosszú, hátul csapott kupéformát hozza. Tekintélyért nem megy a szomszédba: tengelytávja 5,5 centi híján három méter, hossza 505 cm, a 1,41 méter magas karosszéria alatt impozánsan hatnak a 21 colos kerekek. A tervezők még tovább csiszolták a klasszikus hűtőmaszknak az elsőkerék-hajtású családon megjelent, modern átiratát, amely a régi idők óriáskupéira is emlékezve egyetlen keresztlécen hordozza a háromágú csillagot.

A beltér vakító fehérségének, a műszerfal szokatlanul ívelt kialakításának (amit az új fejlesztésű és csomagolású utasoldali légzsák tett lehetővé) organikus hatását polírozott alumínium elemek oldják. Az egyedi kialakítású légbeömlők fölött az S-osztályból ismert, 30,7 cm átmérőjű színes monitorokat találjuk.

Az oldalablakok keret nélküliek, ami újfent hagyományos megoldásnak számít. A beltérben egyszerű formák és színek fogadnak.

Miközben formáját tekintve a közép- és padlókonzol nem tér el jelentősen a szedántól, előbbi tövében újabb érintésvezérelt monitort találunk: itt négy analóg órán négy időzóna jeleníthető meg. Az egyedi rajzolatú üléseket és a műszerfalat finom borjúbőr borítja, a tetőkárpit selyem.

A Concept S-Class Coupé motorja akár hibrid is lehetett volna, de nem: a 4.7 V8 Biturbo erőforrás 455 lóerőt és 700 Nm nyomatékot mozgósít,

Az alumínium ajtópanelbe a térképek szintvonalát idéző mintázatot martak; ezek mintáját, akárcsak a hangszórók rácsozatát, bonyolult matematikai számítások alapján határozták meg.

Vezetőtámogató rendszerek: 50 méterre ellátó sztereo kamerapár háromdimenziós képet rajzol az autó környezetéről, a radar 500 méterig figyel Az S-osztályból ismert útminőség-felügyeleti rendszer itt is működik, valós időben igazítja a futóművet az útminőséghez

MoodGrid: egy felhőben tárolt, 18 millió dalból álló gyűjteményből választja ki a hangulatunknak megfelelő zeneszámokat a rendszer.

A fényszórók természetesen diódás rendszerűek, a LED-sor immár gyöngyfüzérként futja körbe a hagyományos lámpaházat.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.