Tanulmányként jön a Mercedes luxuskupéja

Mercedes-Benz Concept S-Class Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 12.00

Bár a márka zászlóshajójaként az S-osztályt szoktuk emlegetni, a Mercedes-Benz ranglétráján igazából magasabban helyezkedik el a luxusautó alapjaira emelt csúcs-kupé. Ennek máris elkészítették aktuális kiadását – igaz, még csak tanulmány formájában.

A Concept S-Class Coupé a klasszikus elöl hosszú, hátul csapott kupéformát hozza. Tekintélyért nem megy a szomszédba: tengelytávja 5,5 centi híján három méter, hossza 505 cm, a 1,41 méter magas karosszéria alatt impozánsan hatnak a 21 colos kerekek. A tervezők még tovább csiszolták a klasszikus hűtőmaszknak az elsőkerék-hajtású családon megjelent, modern átiratát, amely a régi idők óriáskupéira is emlékezve egyetlen keresztlécen hordozza a háromágú csillagot.

A beltér vakító fehérségének, a műszerfal szokatlanul ívelt kialakításának (amit az új fejlesztésű és csomagolású utasoldali légzsák tett lehetővé) organikus hatását polírozott alumínium elemek oldják. Az egyedi kialakítású légbeömlők fölött az S-osztályból ismert, 30,7 cm átmérőjű színes monitorokat találjuk.

Az oldalablakok keret nélküliek, ami újfent hagyományos megoldásnak számít. A beltérben egyszerű formák és színek fogadnak.

Miközben formáját tekintve a közép- és padlókonzol nem tér el jelentősen a szedántól, előbbi tövében újabb érintésvezérelt monitort találunk: itt négy analóg órán négy időzóna jeleníthető meg. Az egyedi rajzolatú üléseket és a műszerfalat finom borjúbőr borítja, a tetőkárpit selyem.

A Concept S-Class Coupé motorja akár hibrid is lehetett volna, de nem: a 4.7 V8 Biturbo erőforrás 455 lóerőt és 700 Nm nyomatékot mozgósít,

Az alumínium ajtópanelbe a térképek szintvonalát idéző mintázatot martak; ezek mintáját, akárcsak a hangszórók rácsozatát, bonyolult matematikai számítások alapján határozták meg.

Vezetőtámogató rendszerek: 50 méterre ellátó sztereo kamerapár háromdimenziós képet rajzol az autó környezetéről, a radar 500 méterig figyel Az S-osztályból ismert útminőség-felügyeleti rendszer itt is működik, valós időben igazítja a futóművet az útminőséghez

MoodGrid: egy felhőben tárolt, 18 millió dalból álló gyűjteményből választja ki a hangulatunknak megfelelő zeneszámokat a rendszer.

A fényszórók természetesen diódás rendszerűek, a LED-sor immár gyöngyfüzérként futja körbe a hagyományos lámpaházat.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.