Kockából tojás: új Nissan X-Trail

Robusztus, csak már nem látszik rajta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 16.30

Majd csak egy év múlva kerül piacra, ezért egyelőre csupán a leglényegesebb információkat hozta nyilvánossága új szabadidőjárművéről a Nissan. Az X-Trail könnyebb és áramvonalasabb lett, és telezsúfolták modern elektronikákkal.

Kategóriájának különce volt a Nissan X-Trail, szögletes formájával és darabos mozgásával kilógott a kecsesebb és jobbára szűkebb kompakt SUV mezőnyből – ugyanakkor terepképességei is felülmúlták az átlagot. 

A Nissan mérnökei az utóbbit továbbfejlesztették, az előbbieket viszont radikálisan kigyomlálták, így az új generációs X-Trail, amely jövő nyáron kerül a márkakereskedésekbe, a Murano eleganciáját megörökölve áramvonalas, tágas képviselője lesz osztályának, egyben harmonikus tagja saját családjának – magyarul elveszítette karakterét, de az ügyfelek alighanem többet nyernek, mint veszítenek az ügyleten. 
Kívül LED-es tompított és távolsági világítás, 19 colos kerekek, valamint elegánsan ívelt hátsó lámpatestek, belül bőségesen adagolt króm- és zongoralakk-felületek gondoskodnak a kellemes összhatásról. A személyes üléspróba tapasztalatai szerint a minőségérzet nem javult nagyságrendeket, a praktikum, a helykínálat és a kényelem viszont főúri. 
Az egyik dolog, hogy a hátsó ajtók csaknem 90 fokban nyílnak, így könnyű a beszállás. A tengelytáv megnőtt, ami az első ülések mélyített háttámlájával együtt érezhetően több lábhelyet biztosít a középső soron utazóknak. Az ő üléspadjuk ráadásul osztottan mozog előre-hátra, a háttámla fekvő helyzetbe dönthető. 
Emellett a korábbi fiókos csomagtérpadló hagyatékát megőrizve most két szinten rögzíthető a padló, a magasabb emeleten elegendő hely van alatta ahhoz, hogy mondjuk egy babakocsit becsúsztassunk alá. Hab a tortán az opciós motoros csomagtérfedél-mozgatás. 
Elődje terepalkalmasságát és összkerékhajtási rendszerét megőrizve mostantól remélhetőleg aszfalton is magabiztosabban mozog az X-Trail. Az ehhez szükséges elektronikákkal mindenesetre felszerelték: két világújdonság és egy, az Infinititől kölcsönvett technológia segíti. Utóbbi a kijelölt nyomvonalat tartó, alulkormányzottságot kiküszöbölő Active Trace Control. Az Active Ride Control megelőző módon az útegyenetlenségekhez igazítja a lengéscsillapítást, ezzel megakadályozva a karosszéria extrém kilengéseit, míg az Active Engine Brake fokozott motorfékhatást biztosítva egészíti ki a mechanikus fék hatását kanyarban vagy intenzív lassítás során. 

A Nissannál ma már szinte szabványos, teljes körű infotainment-rendszerre szinte szót is kár vesztegetni, örömmel tennénk ellenben említést a választható motorokról. Ezekről azonban semmi információt nem közölt a gyár – hamarosan pótolják.

Kommentek

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.