Kockából tojás: új Nissan X-Trail

Robusztus, csak már nem látszik rajta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 16.30

Majd csak egy év múlva kerül piacra, ezért egyelőre csupán a leglényegesebb információkat hozta nyilvánossága új szabadidőjárművéről a Nissan. Az X-Trail könnyebb és áramvonalasabb lett, és telezsúfolták modern elektronikákkal.

Kategóriájának különce volt a Nissan X-Trail, szögletes formájával és darabos mozgásával kilógott a kecsesebb és jobbára szűkebb kompakt SUV mezőnyből – ugyanakkor terepképességei is felülmúlták az átlagot. 

A Nissan mérnökei az utóbbit továbbfejlesztették, az előbbieket viszont radikálisan kigyomlálták, így az új generációs X-Trail, amely jövő nyáron kerül a márkakereskedésekbe, a Murano eleganciáját megörökölve áramvonalas, tágas képviselője lesz osztályának, egyben harmonikus tagja saját családjának – magyarul elveszítette karakterét, de az ügyfelek alighanem többet nyernek, mint veszítenek az ügyleten. 
Kívül LED-es tompított és távolsági világítás, 19 colos kerekek, valamint elegánsan ívelt hátsó lámpatestek, belül bőségesen adagolt króm- és zongoralakk-felületek gondoskodnak a kellemes összhatásról. A személyes üléspróba tapasztalatai szerint a minőségérzet nem javult nagyságrendeket, a praktikum, a helykínálat és a kényelem viszont főúri. 
Az egyik dolog, hogy a hátsó ajtók csaknem 90 fokban nyílnak, így könnyű a beszállás. A tengelytáv megnőtt, ami az első ülések mélyített háttámlájával együtt érezhetően több lábhelyet biztosít a középső soron utazóknak. Az ő üléspadjuk ráadásul osztottan mozog előre-hátra, a háttámla fekvő helyzetbe dönthető. 
Emellett a korábbi fiókos csomagtérpadló hagyatékát megőrizve most két szinten rögzíthető a padló, a magasabb emeleten elegendő hely van alatta ahhoz, hogy mondjuk egy babakocsit becsúsztassunk alá. Hab a tortán az opciós motoros csomagtérfedél-mozgatás. 
Elődje terepalkalmasságát és összkerékhajtási rendszerét megőrizve mostantól remélhetőleg aszfalton is magabiztosabban mozog az X-Trail. Az ehhez szükséges elektronikákkal mindenesetre felszerelték: két világújdonság és egy, az Infinititől kölcsönvett technológia segíti. Utóbbi a kijelölt nyomvonalat tartó, alulkormányzottságot kiküszöbölő Active Trace Control. Az Active Ride Control megelőző módon az útegyenetlenségekhez igazítja a lengéscsillapítást, ezzel megakadályozva a karosszéria extrém kilengéseit, míg az Active Engine Brake fokozott motorfékhatást biztosítva egészíti ki a mechanikus fék hatását kanyarban vagy intenzív lassítás során. 

A Nissannál ma már szinte szabványos, teljes körű infotainment-rendszerre szinte szót is kár vesztegetni, örömmel tennénk ellenben említést a választható motorokról. Ezekről azonban semmi információt nem közölt a gyár – hamarosan pótolják.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.