Kockából tojás: új Nissan X-Trail

Robusztus, csak már nem látszik rajta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 16.30

Majd csak egy év múlva kerül piacra, ezért egyelőre csupán a leglényegesebb információkat hozta nyilvánossága új szabadidőjárművéről a Nissan. Az X-Trail könnyebb és áramvonalasabb lett, és telezsúfolták modern elektronikákkal.

Kategóriájának különce volt a Nissan X-Trail, szögletes formájával és darabos mozgásával kilógott a kecsesebb és jobbára szűkebb kompakt SUV mezőnyből – ugyanakkor terepképességei is felülmúlták az átlagot. 

A Nissan mérnökei az utóbbit továbbfejlesztették, az előbbieket viszont radikálisan kigyomlálták, így az új generációs X-Trail, amely jövő nyáron kerül a márkakereskedésekbe, a Murano eleganciáját megörökölve áramvonalas, tágas képviselője lesz osztályának, egyben harmonikus tagja saját családjának – magyarul elveszítette karakterét, de az ügyfelek alighanem többet nyernek, mint veszítenek az ügyleten. 
Kívül LED-es tompított és távolsági világítás, 19 colos kerekek, valamint elegánsan ívelt hátsó lámpatestek, belül bőségesen adagolt króm- és zongoralakk-felületek gondoskodnak a kellemes összhatásról. A személyes üléspróba tapasztalatai szerint a minőségérzet nem javult nagyságrendeket, a praktikum, a helykínálat és a kényelem viszont főúri. 
Az egyik dolog, hogy a hátsó ajtók csaknem 90 fokban nyílnak, így könnyű a beszállás. A tengelytáv megnőtt, ami az első ülések mélyített háttámlájával együtt érezhetően több lábhelyet biztosít a középső soron utazóknak. Az ő üléspadjuk ráadásul osztottan mozog előre-hátra, a háttámla fekvő helyzetbe dönthető. 
Emellett a korábbi fiókos csomagtérpadló hagyatékát megőrizve most két szinten rögzíthető a padló, a magasabb emeleten elegendő hely van alatta ahhoz, hogy mondjuk egy babakocsit becsúsztassunk alá. Hab a tortán az opciós motoros csomagtérfedél-mozgatás. 
Elődje terepalkalmasságát és összkerékhajtási rendszerét megőrizve mostantól remélhetőleg aszfalton is magabiztosabban mozog az X-Trail. Az ehhez szükséges elektronikákkal mindenesetre felszerelték: két világújdonság és egy, az Infinititől kölcsönvett technológia segíti. Utóbbi a kijelölt nyomvonalat tartó, alulkormányzottságot kiküszöbölő Active Trace Control. Az Active Ride Control megelőző módon az útegyenetlenségekhez igazítja a lengéscsillapítást, ezzel megakadályozva a karosszéria extrém kilengéseit, míg az Active Engine Brake fokozott motorfékhatást biztosítva egészíti ki a mechanikus fék hatását kanyarban vagy intenzív lassítás során. 

A Nissannál ma már szinte szabványos, teljes körű infotainment-rendszerre szinte szót is kár vesztegetni, örömmel tennénk ellenben említést a választható motorokról. Ezekről azonban semmi információt nem közölt a gyár – hamarosan pótolják.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.