Vigyázó szemüket Párizsra vethetik mind, akik a Renault Initiale Paris fedélzetén hátradőlnek és az ég felé kémlelnek: a franciák felgravírozták fővárosuk térképét a 4,8 méteres buszlimuzin-tanulmány panoráma-üvegtetejére. Mintha egy templomablakon szűrődne be a fény a beltérbe, eltérő intenzitású foltok, árnyékok és világos területek váltakozása alapozza meg az Initiale Paris hangulatát. 

Ha túllépünk ezen az öncélú autóipari gegek világversenyében borítékolhatóan dobogós (de tegyük hozzá, rettentő ötletes és látványos) megoldáson, akkor is tartogat érdekességeket a Renault életciklus-sorozatának hatodik, egyben utolsó tagja. Az elmúlt években egyazon központi téma, az emberi élet stációi köré csoportosítva épített koncepcióautókat a Renault. Az Initiale Paris a bölcsesség autója, és valóban: az eddigi vidám, méregerős, kalandkereső járgányok után egy nagy buszlimuzin maga a megtestesült megállapodás. 
Attól persze, hogy valakinek családja van, nem kell, hogy unalomba fulladjon az autós élete. Az emelt hasú Initiale Paris például a légi közlekedésből (vagy az Eiffel-toronyról) ismerős, áttört szerkezetekkel teszi különlegessé megjelenését. A D-oszlopon, a 22 colos keréktárcsák küllőin, a komplett padlón, a motorosan lehajtható fellépőkön és a szellőzőrostélyokon megjelenő motívum az imént említett fényjátékkal együtt varázslatossá teszi a 4,85 méteres autó hangulatát. 
További varázslatra vágynának a csemeték? Ott van a leghátsó üléspad, amely csak első pillantásra tűnik unalmasabbnak, mint a négy kapitányi szék: valójában egy saját fedélzeti játszótérről van szó. A pad bordái ugyanis külön-külön emelhetők vagy süllyeszthetők, így az egybefüggő pad méretre passzítható vagy (és erre a gyár hívja fel a figyelmet) akár szobrászkodhatunk is vele. 
Fényárban úszó mobil műalkotás – igen, de a Renault tanulmánya tud még mást is. A középkonzolba két táblaszámítógépet integráltak, egyet elöl, egyet hátul, a műszeregység fölött pedig menet közben pulzáló futófény követi a jármű haladását. 
Miközben a Paris Initiale nem más, mint egyetlen hatalmas felnőtt mese, a Bose harminckét (!) hangszórós térhatású audiorendszerével behangosított utastér előtt, a motorizált szemhéjakkal felszerelt fényszórók mögött konkrétum, mégpedig nagyon is izgalmas konkrétum lapul. 
Az egyterű-tanulmány 130 lóerős dízelmotorja dupla turbóval küszöböli ki a turbólyukat, vezeték nélküli, dupla kuplungos sebességváltója teljesen elektronikusan vezérelt, dugattyúit pedig a Forma-1-ből ismert módon formálták üregesre acélból, így könnyebbek, mégis jobb az alaktartásuk, mintha szokásos alumínium komponenseket építettek volna be. A motor negyedével takarékosabb egy hozzá hasonló teljesítményű dízelnél, az egész autó pedig 250 kilogrammal könnyebb, mint a most futó, hamarosan búcsúzó Grand Espace.