Espace helyett: egyterű-tanulmány a Renault-tól

Renault Initiale Paris

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 14.30

Áttört idomokkal, légies formájú szerkezetekkel teszi könnyedebbé óriás buszlimuzin-tanulmányát a Renault. Könnyebb is, mint a kifutó Espace, teljes negyed tonnával!

Vigyázó szemüket Párizsra vethetik mind, akik a Renault Initiale Paris fedélzetén hátradőlnek és az ég felé kémlelnek: a franciák felgravírozták fővárosuk térképét a 4,8 méteres buszlimuzin-tanulmány panoráma-üvegtetejére. Mintha egy templomablakon szűrődne be a fény a beltérbe, eltérő intenzitású foltok, árnyékok és világos területek váltakozása alapozza meg az Initiale Paris hangulatát. 

Ha túllépünk ezen az öncélú autóipari gegek világversenyében borítékolhatóan dobogós (de tegyük hozzá, rettentő ötletes és látványos) megoldáson, akkor is tartogat érdekességeket a Renault életciklus-sorozatának hatodik, egyben utolsó tagja. Az elmúlt években egyazon központi téma, az emberi élet stációi köré csoportosítva épített koncepcióautókat a Renault. Az Initiale Paris a bölcsesség autója, és valóban: az eddigi vidám, méregerős, kalandkereső járgányok után egy nagy buszlimuzin maga a megtestesült megállapodás. 
Attól persze, hogy valakinek családja van, nem kell, hogy unalomba fulladjon az autós élete. Az emelt hasú Initiale Paris például a légi közlekedésből (vagy az Eiffel-toronyról) ismerős, áttört szerkezetekkel teszi különlegessé megjelenését. A D-oszlopon, a 22 colos keréktárcsák küllőin, a komplett padlón, a motorosan lehajtható fellépőkön és a szellőzőrostélyokon megjelenő motívum az imént említett fényjátékkal együtt varázslatossá teszi a 4,85 méteres autó hangulatát. 
További varázslatra vágynának a csemeték? Ott van a leghátsó üléspad, amely csak első pillantásra tűnik unalmasabbnak, mint a négy kapitányi szék: valójában egy saját fedélzeti játszótérről van szó. A pad bordái ugyanis külön-külön emelhetők vagy süllyeszthetők, így az egybefüggő pad méretre passzítható vagy (és erre a gyár hívja fel a figyelmet) akár szobrászkodhatunk is vele. 
Fényárban úszó mobil műalkotás – igen, de a Renault tanulmánya tud még mást is. A középkonzolba két táblaszámítógépet integráltak, egyet elöl, egyet hátul, a műszeregység fölött pedig menet közben pulzáló futófény követi a jármű haladását. 
Miközben a Paris Initiale nem más, mint egyetlen hatalmas felnőtt mese, a Bose harminckét (!) hangszórós térhatású audiorendszerével behangosított utastér előtt, a motorizált szemhéjakkal felszerelt fényszórók mögött konkrétum, mégpedig nagyon is izgalmas konkrétum lapul. 
Az egyterű-tanulmány 130 lóerős dízelmotorja dupla turbóval küszöböli ki a turbólyukat, vezeték nélküli, dupla kuplungos sebességváltója teljesen elektronikusan vezérelt, dugattyúit pedig a Forma-1-ből ismert módon formálták üregesre acélból, így könnyebbek, mégis jobb az alaktartásuk, mintha szokásos alumínium komponenseket építettek volna be. A motor negyedével takarékosabb egy hozzá hasonló teljesítményű dízelnél, az egész autó pedig 250 kilogrammal könnyebb, mint a most futó, hamarosan búcsúzó Grand Espace.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.