Espace helyett: egyterű-tanulmány a Renault-tól

Renault Initiale Paris

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 14.30

Áttört idomokkal, légies formájú szerkezetekkel teszi könnyedebbé óriás buszlimuzin-tanulmányát a Renault. Könnyebb is, mint a kifutó Espace, teljes negyed tonnával!

Vigyázó szemüket Párizsra vethetik mind, akik a Renault Initiale Paris fedélzetén hátradőlnek és az ég felé kémlelnek: a franciák felgravírozták fővárosuk térképét a 4,8 méteres buszlimuzin-tanulmány panoráma-üvegtetejére. Mintha egy templomablakon szűrődne be a fény a beltérbe, eltérő intenzitású foltok, árnyékok és világos területek váltakozása alapozza meg az Initiale Paris hangulatát. 

Ha túllépünk ezen az öncélú autóipari gegek világversenyében borítékolhatóan dobogós (de tegyük hozzá, rettentő ötletes és látványos) megoldáson, akkor is tartogat érdekességeket a Renault életciklus-sorozatának hatodik, egyben utolsó tagja. Az elmúlt években egyazon központi téma, az emberi élet stációi köré csoportosítva épített koncepcióautókat a Renault. Az Initiale Paris a bölcsesség autója, és valóban: az eddigi vidám, méregerős, kalandkereső járgányok után egy nagy buszlimuzin maga a megtestesült megállapodás. 
Attól persze, hogy valakinek családja van, nem kell, hogy unalomba fulladjon az autós élete. Az emelt hasú Initiale Paris például a légi közlekedésből (vagy az Eiffel-toronyról) ismerős, áttört szerkezetekkel teszi különlegessé megjelenését. A D-oszlopon, a 22 colos keréktárcsák küllőin, a komplett padlón, a motorosan lehajtható fellépőkön és a szellőzőrostélyokon megjelenő motívum az imént említett fényjátékkal együtt varázslatossá teszi a 4,85 méteres autó hangulatát. 
További varázslatra vágynának a csemeték? Ott van a leghátsó üléspad, amely csak első pillantásra tűnik unalmasabbnak, mint a négy kapitányi szék: valójában egy saját fedélzeti játszótérről van szó. A pad bordái ugyanis külön-külön emelhetők vagy süllyeszthetők, így az egybefüggő pad méretre passzítható vagy (és erre a gyár hívja fel a figyelmet) akár szobrászkodhatunk is vele. 
Fényárban úszó mobil műalkotás – igen, de a Renault tanulmánya tud még mást is. A középkonzolba két táblaszámítógépet integráltak, egyet elöl, egyet hátul, a műszeregység fölött pedig menet közben pulzáló futófény követi a jármű haladását. 
Miközben a Paris Initiale nem más, mint egyetlen hatalmas felnőtt mese, a Bose harminckét (!) hangszórós térhatású audiorendszerével behangosított utastér előtt, a motorizált szemhéjakkal felszerelt fényszórók mögött konkrétum, mégpedig nagyon is izgalmas konkrétum lapul. 
Az egyterű-tanulmány 130 lóerős dízelmotorja dupla turbóval küszöböli ki a turbólyukat, vezeték nélküli, dupla kuplungos sebességváltója teljesen elektronikusan vezérelt, dugattyúit pedig a Forma-1-ből ismert módon formálták üregesre acélból, így könnyebbek, mégis jobb az alaktartásuk, mintha szokásos alumínium komponenseket építettek volna be. A motor negyedével takarékosabb egy hozzá hasonló teljesítményű dízelnél, az egész autó pedig 250 kilogrammal könnyebb, mint a most futó, hamarosan búcsúzó Grand Espace.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.