Espace helyett: egyterű-tanulmány a Renault-tól

Renault Initiale Paris

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 14.30

Áttört idomokkal, légies formájú szerkezetekkel teszi könnyedebbé óriás buszlimuzin-tanulmányát a Renault. Könnyebb is, mint a kifutó Espace, teljes negyed tonnával!

Vigyázó szemüket Párizsra vethetik mind, akik a Renault Initiale Paris fedélzetén hátradőlnek és az ég felé kémlelnek: a franciák felgravírozták fővárosuk térképét a 4,8 méteres buszlimuzin-tanulmány panoráma-üvegtetejére. Mintha egy templomablakon szűrődne be a fény a beltérbe, eltérő intenzitású foltok, árnyékok és világos területek váltakozása alapozza meg az Initiale Paris hangulatát. 

Ha túllépünk ezen az öncélú autóipari gegek világversenyében borítékolhatóan dobogós (de tegyük hozzá, rettentő ötletes és látványos) megoldáson, akkor is tartogat érdekességeket a Renault életciklus-sorozatának hatodik, egyben utolsó tagja. Az elmúlt években egyazon központi téma, az emberi élet stációi köré csoportosítva épített koncepcióautókat a Renault. Az Initiale Paris a bölcsesség autója, és valóban: az eddigi vidám, méregerős, kalandkereső járgányok után egy nagy buszlimuzin maga a megtestesült megállapodás. 
Attól persze, hogy valakinek családja van, nem kell, hogy unalomba fulladjon az autós élete. Az emelt hasú Initiale Paris például a légi közlekedésből (vagy az Eiffel-toronyról) ismerős, áttört szerkezetekkel teszi különlegessé megjelenését. A D-oszlopon, a 22 colos keréktárcsák küllőin, a komplett padlón, a motorosan lehajtható fellépőkön és a szellőzőrostélyokon megjelenő motívum az imént említett fényjátékkal együtt varázslatossá teszi a 4,85 méteres autó hangulatát. 
További varázslatra vágynának a csemeték? Ott van a leghátsó üléspad, amely csak első pillantásra tűnik unalmasabbnak, mint a négy kapitányi szék: valójában egy saját fedélzeti játszótérről van szó. A pad bordái ugyanis külön-külön emelhetők vagy süllyeszthetők, így az egybefüggő pad méretre passzítható vagy (és erre a gyár hívja fel a figyelmet) akár szobrászkodhatunk is vele. 
Fényárban úszó mobil műalkotás – igen, de a Renault tanulmánya tud még mást is. A középkonzolba két táblaszámítógépet integráltak, egyet elöl, egyet hátul, a műszeregység fölött pedig menet közben pulzáló futófény követi a jármű haladását. 
Miközben a Paris Initiale nem más, mint egyetlen hatalmas felnőtt mese, a Bose harminckét (!) hangszórós térhatású audiorendszerével behangosított utastér előtt, a motorizált szemhéjakkal felszerelt fényszórók mögött konkrétum, mégpedig nagyon is izgalmas konkrétum lapul. 
Az egyterű-tanulmány 130 lóerős dízelmotorja dupla turbóval küszöböli ki a turbólyukat, vezeték nélküli, dupla kuplungos sebességváltója teljesen elektronikusan vezérelt, dugattyúit pedig a Forma-1-ből ismert módon formálták üregesre acélból, így könnyebbek, mégis jobb az alaktartásuk, mintha szokásos alumínium komponenseket építettek volna be. A motor negyedével takarékosabb egy hozzá hasonló teljesítményű dízelnél, az egész autó pedig 250 kilogrammal könnyebb, mint a most futó, hamarosan búcsúzó Grand Espace.

Kommentek

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.