A legdurvább autó a szalonon

Brabus B63S - 700 6x6

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 08.00

A Mercedes hajlott a pénz hívó szavára és utcára engedte az ausztrál hadsereg számára gyártott hatkerekű szörnyet. A Brabus nem habozott még vadabbá tenni a dögöt.

Nem épp hétköznapi látvány egy Mercedes-Benz G-osztály, pláne egy tuningolt, most azonban olyat láttunk, hogy a kényszeredett mosoly ragadt az arcunkra. Ezt most miért? Kinek? Hova?

Azt követően, hogy 2009-ben az ausztrál hadseregnek hatszáz darab háromtengelyes, platós változatot készített a G-osztályból a Mercedes, idén utcai felhasználóknak is elérhetővé tette a járgányt, elkészítve a G 63 AMG 6×6-ot. Ám vannak olyanok, akiknek semmi se elég, máskülönben hogyan lehet kevés 544 lóerő egy terepjáróban?

Mindenesetre a megalomán tuningjairól ismert Brabus kezelésbe vette az 5,87 méter hosszú és 2,30 magas járművet. Az 5,5 literes V8-as turbómotor a módosítást követően 156 lóerővel gazdagodott, így kerek 700 lóerőt tud, miközben a maximális nyomaték 760 Nm-ről 960 Nm-re nőtt.


7,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára a Brabus B63S – 700 6×6, ami elsőre nem tűnik kiemelkedő értéknek, de ha hozzátesszük, hogy közel négy tonnát nyom a kocsi, mindjárt más a helyzet. A 160 km/órás végsebesség sem épp letaglózó, de ha azt 37 colos terepgumikon – mint itt – kell produkálni, nem árt, ha észnél van a sofőr.

Ellentétben az eredeti járgánnyal, ennek a kocsinak aligha fogják sáros bakancsok taposni a padlóját. Nemcsak az üléseket, de még a padlót is steppelt bőr borítja, a tetőkárpit Alcantara. Csapatszállításra sem ideális, mert hátul is csak két ülés található, természetesen elektromos mozgatással felvértezve, de nem hiányzik a tévé sem.  

Itt azonban elöl ülni a legjobb, hiszen a légrugós felfüggesztés, a menet közben is szabályozható keréknyomás, az öt külön zárható differenciálmű különösen izgalmas kalandokat tesz lehetővé. Csak legyen, aki kimenti a gépet, ha egyszer elakad, mert az nem hétköznapi terepen lesz.

Nehogy azt higgyük, hogy csak a kifogyhatatlan pénztárcával rendelkező arab ügyfeleknek készül a járgány,  ottjártunkkor épp orosz ügyfeleknek mutatta meg a természetesen oroszul is folyékonyan beszélő szakember a gépet.

Ha eddig nem hitték volna el, hogy nincs megdöbbentőbb gép a Frankfurti Autószalonon, akkor talán most. Kérdésünkre az értékesítő előkapta az autó árlistáját, amelyről kiderült, hogy a 482 ezer eurós, azaz 144 millió forintos alapáron felül további 91 ezer eurót (27 millió forint) kell leszurkolni a Brabusnak az átalakításért. Vagyis nem kevesebb, mint 573 ezer euróba, azaz 172 millió forintba kerül ez a “kis” játékszer.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.