A legdurvább autó a szalonon

Brabus B63S - 700 6x6

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 08.00

A Mercedes hajlott a pénz hívó szavára és utcára engedte az ausztrál hadsereg számára gyártott hatkerekű szörnyet. A Brabus nem habozott még vadabbá tenni a dögöt.

Nem épp hétköznapi látvány egy Mercedes-Benz G-osztály, pláne egy tuningolt, most azonban olyat láttunk, hogy a kényszeredett mosoly ragadt az arcunkra. Ezt most miért? Kinek? Hova?

Azt követően, hogy 2009-ben az ausztrál hadseregnek hatszáz darab háromtengelyes, platós változatot készített a G-osztályból a Mercedes, idén utcai felhasználóknak is elérhetővé tette a járgányt, elkészítve a G 63 AMG 6×6-ot. Ám vannak olyanok, akiknek semmi se elég, máskülönben hogyan lehet kevés 544 lóerő egy terepjáróban?

Mindenesetre a megalomán tuningjairól ismert Brabus kezelésbe vette az 5,87 méter hosszú és 2,30 magas járművet. Az 5,5 literes V8-as turbómotor a módosítást követően 156 lóerővel gazdagodott, így kerek 700 lóerőt tud, miközben a maximális nyomaték 760 Nm-ről 960 Nm-re nőtt.


7,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára a Brabus B63S – 700 6×6, ami elsőre nem tűnik kiemelkedő értéknek, de ha hozzátesszük, hogy közel négy tonnát nyom a kocsi, mindjárt más a helyzet. A 160 km/órás végsebesség sem épp letaglózó, de ha azt 37 colos terepgumikon – mint itt – kell produkálni, nem árt, ha észnél van a sofőr.

Ellentétben az eredeti járgánnyal, ennek a kocsinak aligha fogják sáros bakancsok taposni a padlóját. Nemcsak az üléseket, de még a padlót is steppelt bőr borítja, a tetőkárpit Alcantara. Csapatszállításra sem ideális, mert hátul is csak két ülés található, természetesen elektromos mozgatással felvértezve, de nem hiányzik a tévé sem.  

Itt azonban elöl ülni a legjobb, hiszen a légrugós felfüggesztés, a menet közben is szabályozható keréknyomás, az öt külön zárható differenciálmű különösen izgalmas kalandokat tesz lehetővé. Csak legyen, aki kimenti a gépet, ha egyszer elakad, mert az nem hétköznapi terepen lesz.

Nehogy azt higgyük, hogy csak a kifogyhatatlan pénztárcával rendelkező arab ügyfeleknek készül a járgány,  ottjártunkkor épp orosz ügyfeleknek mutatta meg a természetesen oroszul is folyékonyan beszélő szakember a gépet.

Ha eddig nem hitték volna el, hogy nincs megdöbbentőbb gép a Frankfurti Autószalonon, akkor talán most. Kérdésünkre az értékesítő előkapta az autó árlistáját, amelyről kiderült, hogy a 482 ezer eurós, azaz 144 millió forintos alapáron felül további 91 ezer eurót (27 millió forint) kell leszurkolni a Brabusnak az átalakításért. Vagyis nem kevesebb, mint 573 ezer euróba, azaz 172 millió forintba kerül ez a “kis” játékszer.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.