A hibrid Porsche a világ legfürgébb autója

Porsche 918 Spyder: rekord a Nürburgringen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 16.50

Tegnap leplezte le konnektoros hibrid szupersportkocsija, a 918 szériaváltozatát a Porsche. Most az is kiderült, hogy a sorozatgyártás örömére az autó minden eddigi rekordot megdöntött a mértékadó nürburgringi pályán.


6:57

Aki járatos a Nürburgring nagykörének szintidőiben, most alighanem levegőért kapkod. A többiek kedvéért részletezzük az információt: a Porsche 918 Spyder végleges, közútra homologizált változatánál eddig egyetlen, globális típusbizonyítvánnyal rendelkező utcai autó sem ment gyorsabban végig a németországi Nürburgringen. Hat perc 57 másodperc.

Az eddigi csúcstartó, a félelmetes Gumpert Apollo Sport a maga 700 lóerős Audi V8-asával 7 perc 11,57 mp alatt tette meg a durván 20 kilométeres, technikás távot. Rekordja több mint négy éven át volt érinthetetlen, most azonban ennyi, vége: egy hibrid csaknem negyed percet vert rá a német vadászbombázóra. 
Hogy még megalázóbb legyen a dolog az old school bajnok számára, a Porsche három pilótával (Timo Kluck, Walter Röhrl, Marc Lieb) háromszor is megdöntötte a fennálló rekordot, ám végül az utolsó futotta a legjobb kört. 
A 918 Hybrid Spyder egyébként korábban is nekiveselkedett már a Nürburgringnek, akkori 7 perc 14 másodperces eredménye, ahogy mondani szokták, kezdetnek nem volt rossz, de köridőnek még nem az igazi.
Nem hétköznapi hibrid a 918, az már szent igaz. Kiváltság testközelből megismerni – nekünk sikerült. A szöveges bemutatás után – lentebb – megnézheti videónkon is az új szupersportkocsit. 

Világpremier Frankfurtban

Eddig csak tippelhettük, most már hivatalosan is tudjuk: a Porsche hibridje teljes gázon 887 lóerőt présel ki két villanymotorjából és V8-as szívómotorjából, a rendszernyomaték az aktuális sebességfokozattól függően 917-1280 Nm. A mindössze 1,17 méter magas sportkocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, kétszázon 7,7 mp alatt van fenn, végsebessége 345 km/óra. 
Hajtáslánca öt különböző üzemben működtethető, a hétköznapitól a sportoson át az időmérőig – utóbbinál az utolsó elektront is kipréseli az akkumulátorokból a vezérlés, nehogy akár egy századmásodpercet is veszítsen az autó. Ezt az üzemmódot alighanem a Nürburgringre optimalizálták a fejlesztők.
Tisztán elektromos üzemben is képes egyébként közlekedni a 918; ilyenkor legfeljebb 150 km/órával – vagy ha visszafogjuk magunkat, akár 31 kilométeren át – képes haladni. Fordulékonyságát hátsókerék-kormányzás javítja, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 3,0-3,3 liter száz kilométeren.

Videó

A körrekordot megdöntő versenyautókat Weissach-csomaggal szerelték fel: ez ultrakönnyű magnézium ötvözet keréktárcsákat, hatpontos versenyöveket, szénszálas elemeket és egyedi matricázást tartalmaz, legfontosabb jellemzője a 35 kilogrammal kisebb, pontosan 1,6 tonnás menetkész tömeg.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Hát persze, hogy a Hibrid a nyerő !!!

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.