6:57

Aki járatos a Nürburgring nagykörének szintidőiben, most alighanem levegőért kapkod. A többiek kedvéért részletezzük az információt: a Porsche 918 Spyder végleges, közútra homologizált változatánál eddig egyetlen, globális típusbizonyítvánnyal rendelkező utcai autó sem ment gyorsabban végig a németországi Nürburgringen. Hat perc 57 másodperc.

Az eddigi csúcstartó, a félelmetes Gumpert Apollo Sport a maga 700 lóerős Audi V8-asával 7 perc 11,57 mp alatt tette meg a durván 20 kilométeres, technikás távot. Rekordja több mint négy éven át volt érinthetetlen, most azonban ennyi, vége: egy hibrid csaknem negyed percet vert rá a német vadászbombázóra. 

Hogy még megalázóbb legyen a dolog az old school bajnok számára, a Porsche három pilótával (Timo Kluck, Walter Röhrl, Marc Lieb) háromszor is megdöntötte a fennálló rekordot, ám végül az utolsó futotta a legjobb kört. 
A 918 Hybrid Spyder egyébként korábban is nekiveselkedett már a Nürburgringnek, akkori 7 perc 14 másodperces eredménye, ahogy mondani szokták, kezdetnek nem volt rossz, de köridőnek még nem az igazi.
Nem hétköznapi hibrid a 918, az már szent igaz. Kiváltság testközelből megismerni – nekünk sikerült. A szöveges bemutatás után – lentebb – megnézheti videónkon is az új szupersportkocsit. 

Világpremier Frankfurtban

Eddig csak tippelhettük, most már hivatalosan is tudjuk: a Porsche hibridje teljes gázon 887 lóerőt présel ki két villanymotorjából és V8-as szívómotorjából, a rendszernyomaték az aktuális sebességfokozattól függően 917-1280 Nm. A mindössze 1,17 méter magas sportkocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, kétszázon 7,7 mp alatt van fenn, végsebessége 345 km/óra. 
Hajtáslánca öt különböző üzemben működtethető, a hétköznapitól a sportoson át az időmérőig – utóbbinál az utolsó elektront is kipréseli az akkumulátorokból a vezérlés, nehogy akár egy századmásodpercet is veszítsen az autó. Ezt az üzemmódot alighanem a Nürburgringre optimalizálták a fejlesztők.
Tisztán elektromos üzemben is képes egyébként közlekedni a 918; ilyenkor legfeljebb 150 km/órával – vagy ha visszafogjuk magunkat, akár 31 kilométeren át – képes haladni. Fordulékonyságát hátsókerék-kormányzás javítja, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 3,0-3,3 liter száz kilométeren.

Videó

A körrekordot megdöntő versenyautókat Weissach-csomaggal szerelték fel: ez ultrakönnyű magnézium ötvözet keréktárcsákat, hatpontos versenyöveket, szénszálas elemeket és egyedi matricázást tartalmaz, legfontosabb jellemzője a 35 kilogrammal kisebb, pontosan 1,6 tonnás menetkész tömeg.