2 liter 100 kilométeren: Hibrid Peugeot

Peugeot 208 FE Hybrid

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 10.00

Extrém takarékos hibridet találtunk a Peugeot standján, amely mindössze 2 litert fogyaszt 100 kilométeren.

Az extrakönnyű anyagból épült kasztni orrában háromhengeres, egyliteres benzinmotor kissé átalakított – valamivel nagyobb, 1,2 liter hengerűrtartalmú változata – dolgozik, amely csupán 49 g/km-es károsanyag-kibocsátással terheli a környezetet. A mezei 208-asnál nagyjából két mázsával könnyebb járgány – karosszériája kompozit anyagból készült, ablakai sem nehéz üvegből, hanem polikarbonátból vannak – 19 colos, extra alacsony gördülési ellenállású, karbonbetétekkel megbolondított  felnikre szerelt abroncsokon gördül és még a légellenállás szempontjából problémás, terebélyes külső visszapillantó tükröt is száműzték róla, helyette aprócska kamera segítségével tarthatjuk szemmel az autó mögötti forgalmat. 
Gajdán Miklós, az Autómagazin vezető szerkesztője, év Autója zsűritag segít nekünk eligazodni a takarékos Peugeot 208 extrái között:
Az alig néhány kilogrammot nyomó elektromos hajtása 40 lóerőt, és 30 Nm nyomatékot ad be a közösbe, amely akár nyolc másodperces 0-100-as gyorsulásra is elegendő lehet, ha erre van szükség. Tisztán elektromos hajtással is képes közlekedni a hibrid kisautó, a néma, nulla károsanyag-kibocsátású üzemet legfeljebb 18 kilométeren keresztül bírja.

Könnyebb, takarékosabb, de néhány extrától búcsút kellett venni, a kétliteres fogyasztás kedvéért

A kompakt hibrid rendszer minden darabja befért a motortérbe, nem kellett értékes helyet lecsípni a csomagtartóból, sem az utastérből. Sajnos a kétliteres fogyasztást nem adják ingyen, az extrém takarékosság némi kényelmi áldozatot is kíván, így ebben az autóban hiába keresnénk légkondit, szervokormányt, és emellett az üzemanyagtartály is nagyjából 20 literesre ment össze. Igaz, a kétliteres fogyasztás mellett ennek is elegendőnek kell lennie 1000 kilométer leautózására.  

Kommentek

  • PluginHibrid

    Műanyag alváz ???

    40 Nm-es vill motor ???

    18 km csak vilannyal ?

    Ez az Év BruHaHája….

  • oszkopeter

    @PluginHibrid

    -Nem műanyag az alváz, ezt hol olvastad? Csak bizonyos karosszéria elemek műanyagok, ahogy manapság sok széria autón is, illetve kompozit anyagok.
    – Nem 40 Nm, hanem 40 LE teljesítmény és 30 Nm nyomaték.
    – 18 Km, de ez nem egy plug-in hibrid. Egy normál Prius pl. mennyit megy el tisztán elektromos módban? 4-5 Km maximum.

    Szerintem a te hozzászólásod az év Bruhahája!

  • fank1970

    Az a 30 Nm inkább 300 Nm lesz.

  • PluginHibrid

    Oszi

    Nézd meg a videót mielött irogatsz…

    Ott hangzik el a műanyag alváz!!!

    Akár 30 akár 40 ez vicc !!!

    Szerinted, hogy mozgatja az az autot tiszta vill módban???

    A Prius 2-é (2004es fejlesztés!!!) 400 Nm!!!

    A 18 pedig 1,8 vagy ez PLUGINHIBRID !!!

    Azért nem haragszom rád mert látszik az írásodból hogy lövésed sincs a hibrid témához….

  • PluginHibrid

    fank

    Igen az jó lenne, ha ez egy igazi autó lenne, de az egy medzsó….

    Legalább te értetted mit irtam, nem úgy mint oszi…

  • PluginHibrid

    Oszi

    1 normál Prius 2-3-at megy el …..ha érdekel..

  • PluginHibrid

    Ha egy vill vagy hibrid autónál mélyen hallgatnak az akksi méretéről az eleve dán sajtszagú…

  • oszkopeter

    @Pluugin

    – Arról nem én tehetek hogy a videóban ostobaságokat beszélnek, utána kell olvasni kicsit. Acél a váza, csak a ráépülő karosszéria elemek és néhány futómű alkatrész van kompozit anyagból
    – Nem plug-in hibrid
    – Az aksi 25 kg, ennek is utána lehet olvasni, ha valakit igazán érdekel
    – A 18 Km-t nem tudom honnan vették, de mivel sokkal hatékonyabb az energia visszanyerés mint egy normál hibridnél és az autó végtelenül ki van könnyítve, nem lehetetlen hogy meg tudják csinálni, nyilván csiga tempó mellett, ez egy elméleti maximum
    – Amikor a Priussal hasonlítgatod, az azért ne zavarjon, hogy ez negyedannyit fogyaszt…, mutass olyan Toyota széria vagy tanulmányautót, ami ezt hozza (és nem plug-in rendszerű)

    Ha hallgattál volna bölcs maradtál volna!

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.