Visszatekintés a csúcsra

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse "Jean Bugatti" Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 11.00

Ettore Bugatti legidősebb és messze legtehetségesebb fiáról, Jeanról nevezte el legendasorozatának új modelljét a Bugatti. A három példányban készülő típus egyben a márka legcsodálatosabb szülötte előtt is tiszteleg.

Gianoberto Carlo Rembrandt Ettore Bugatti, barátainak csak Jean Bugatti, tragikusan korán, harmincéves korában elhunyt. Ennyi idő is elég volt azonban neki ahhoz, hogy felvirágoztassa az apja által alapított márkát, és megalkossa a világ egyik legkívánatosabb autóját: a Bugatti Type 57SC Atlanticot.
Az Atlantic a Type 57 legismertebb kivitele, az SC a kompresszoros, 200 lóerős, 3,3 literes motorra utal. A modellt kifejezetten motorsportcélokra fejlesztették ki, ám végül a 200 km/óra végsebességű, szépséges szörny soha egyetlen futamon sem indult. Mindössze négy példányban készült, ebből kettő (köztük a legelső, Jean Bugatti személyes használatú autója) eltűnt. 
A zseni és alkotása előtt egyszerre tiszteleg a márka új limitált szériája, amely Jean Bugatti imént említett “fekete autója” (La Voiture Noire) ihletett. 
Ennek megfelelően a karosszériát éjfekete szénszálas műanyagból építették meg, a lópatkó alakú hűtőrács-keretet pedig egyenesen platinából formálták meg – ezt a nemesfémet eddig még a Bugatti sem használta, legalábbis nem a karosszérián. 
A névadó Jean Bugatti aláírását megtaláljuk a tanksapkán és az olajtöltő nyílás fedelén.
Ahogy a külső megjelenésben, a beltér kialakításában is a Fekete Autót igyekeztek követni a tervezők. A beltér minden négyzetmilliméterét barna és bézs bőr borítja, a nagyobb egybefüggő felületeken az Atlantic hímzett sziluettje, illetve madártávlati nézete tűnik fel. Ugyancsak a legendás veterántól ered a rózsafából kifaragott váltókar ötlete. 
Mint a “Bugatti legendák” sorozat eddigi tagjai, a Jean Bugatti kiadás is mindössze három példányban készül; az autó adók és illetékek előtti nettó ára 2,28 millió euró, azaz 685 millió forint.
A “Jean Bugatti” kiadás alapját adó Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse nyolcliteres, W16-os motorja 1200 lóerőt és 1500 Nm nyomatékot ad le, az autó 2,6 másodperc alatt gyorsul százra.

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.