Visszatekintés a csúcsra

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse "Jean Bugatti" Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 11.00

Ettore Bugatti legidősebb és messze legtehetségesebb fiáról, Jeanról nevezte el legendasorozatának új modelljét a Bugatti. A három példányban készülő típus egyben a márka legcsodálatosabb szülötte előtt is tiszteleg.

Gianoberto Carlo Rembrandt Ettore Bugatti, barátainak csak Jean Bugatti, tragikusan korán, harmincéves korában elhunyt. Ennyi idő is elég volt azonban neki ahhoz, hogy felvirágoztassa az apja által alapított márkát, és megalkossa a világ egyik legkívánatosabb autóját: a Bugatti Type 57SC Atlanticot.
Az Atlantic a Type 57 legismertebb kivitele, az SC a kompresszoros, 200 lóerős, 3,3 literes motorra utal. A modellt kifejezetten motorsportcélokra fejlesztették ki, ám végül a 200 km/óra végsebességű, szépséges szörny soha egyetlen futamon sem indult. Mindössze négy példányban készült, ebből kettő (köztük a legelső, Jean Bugatti személyes használatú autója) eltűnt. 
A zseni és alkotása előtt egyszerre tiszteleg a márka új limitált szériája, amely Jean Bugatti imént említett “fekete autója” (La Voiture Noire) ihletett. 
Ennek megfelelően a karosszériát éjfekete szénszálas műanyagból építették meg, a lópatkó alakú hűtőrács-keretet pedig egyenesen platinából formálták meg – ezt a nemesfémet eddig még a Bugatti sem használta, legalábbis nem a karosszérián. 
A névadó Jean Bugatti aláírását megtaláljuk a tanksapkán és az olajtöltő nyílás fedelén.
Ahogy a külső megjelenésben, a beltér kialakításában is a Fekete Autót igyekeztek követni a tervezők. A beltér minden négyzetmilliméterét barna és bézs bőr borítja, a nagyobb egybefüggő felületeken az Atlantic hímzett sziluettje, illetve madártávlati nézete tűnik fel. Ugyancsak a legendás veterántól ered a rózsafából kifaragott váltókar ötlete. 
Mint a “Bugatti legendák” sorozat eddigi tagjai, a Jean Bugatti kiadás is mindössze három példányban készül; az autó adók és illetékek előtti nettó ára 2,28 millió euró, azaz 685 millió forint.
A “Jean Bugatti” kiadás alapját adó Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse nyolcliteres, W16-os motorja 1200 lóerőt és 1500 Nm nyomatékot ad le, az autó 2,6 másodperc alatt gyorsul százra.

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.