Jelenleg a Suzuki épp a vadonatúj SX4 S-Cross bevezetésével van elfoglalva, de itt a Frankfurti Autószalonon már a két év múlva várható újdonságokat is láttuk. Magyar szemmel az egész kiállítása legfontosabb autója az iV-4 Concept. A világoskék tanulmányautóból ugyanis szériaautó lesz, amelyet Esztergomban gyártanak majd.

Az SX4-et válthatja Esztergomban

Gyári forrásból nem tudunk részleteket, de mivel az eddigi SX4 gyártása várhatóan 2014 végén szűnik meg, kifutása után adódna kapacitás az új SUV számára. Az esztergomi üzemből kikerülő autó 2015-ben lép piacra, egyelőre ismeretlen motorválasztékkal. A Suzuki annyit közölt róla, hogy a cél a kategória legalacsonyabb fogyasztású és szén-dioxid-emissziójú autójának kifejlesztése.

Nincs információink a motorjairól, a standon kérdezősködve sem sikerült kideríteni. Aligha tévedünk nagyot, ha az SX4 S-Cross motorjaira tippelünk


Az autó rövidebb, de szélesebb az új SX4 S-Crossnál, és sokkal marconább. A belevaló terepjáróval a Suzuki a Grand Vitara közönségét hódíthatja vissza illetve bírhatja autócserére. Az autó a ma legdivatosabb kompakt SUV-k közé tartozik, de bátrabb, vagányabb az S-Crossnál. Talán azokat a hölgyeket nyeri majd meg, akik a rövid Vitarát választották és már nagyon kiszállnának a lomha, de torkos minidzsipből.


Akkora, mint az S-Cross

Az újdonság hosszúsága 421,5, szélessége 185, magassága 166,5 centiméter. Méretei alapján az átdolgozás előtti Škoda Yeti (422,3 cm) igen közel áll hozzá, de gyakorlatilag az SX4 S-Cross is majdnem ugyanekkora a maga 430 centis hosszával.

Az iV-4 névből az első betű az individualitást, a V az autót (vehicle), a 4 az összkerékhajtást jelöli. A színére is van tudományos magyarázat: a türkizkék metálfényezést a toronyházak üveghomlokzatán visszatükröződő égbolt idézi.

Csökkent a Swift fogyasztása benzines és dízelmotorral is


Takarékosabb Swiftek

A Suzuki standján látható a Swift Sport ötajtós változata is valamint a dízelmotoros Swift továbbfejlesztett hajtáslánccal. Mondjuk a továbbfejlesztés kicsit erős a hosszabbra vett áttételű 3-4-5-ik fokozatra és a stop-start rendszer beépítésére. A két módosítás összességében négy decilitert javít az eredetileg 4,2 literes szabványos átlagfogyasztási értéken. Kedvezőbbek a benzines motor számai is. Az 1,2 literes, 94 lovas motornál 0,3 liter, illetve 3 gramm a megtakarítás (4,7 l/100km, 113 g/km).

További cikkeink a Frankfurti Autó-kiállításról.